گردشگران

آمار لغو تورهای گردشگران خارجی

نایب رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: آمار لغو تورهای گردشگران خارجی به ایران در پی سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، با بررسی‌هایی که انجام می‌گیرد، در روزهای آینده اعلام می‌شود.

به دنبال سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، برخی از خطوط هواپیمایی اعلام کرده‌اند که تا اطلاع ثانوی مسیری به سمت ایران نخواهند داشت. در همین‌زمینه هواپیمایی امارات اعلام کرده پروازهای تاریخ ۸ ژانویه تا ۸ فوریه لغو شده است. هواپیمایی اطلس گلوبال هم اعلام کرده پروازهای این شرکت در مسیرهای آمستردام، لندن و پاریس تا پایان ماه مارچ ۲۰۲۰ لغو و تمام بلیت‌های صادرشده در این مسیرها لغو و استرداد کامل می‌شود.

اطلس گلوبال گفته در صورت اصرار مسافر برای استفاده از بلیت، فقط مسیرهای یک طرفه خروج از تهران تا تاریخ ۲۲ ژانویه و یا مسافرانی که بخشی از مسافرت خود را انجام داده و بازگشت آنها قبل از تاریخ ۲۲ ژانویه است، می‌توانند از بلیت جایگزین در ادامه مسیر استانبول به این مقاصد پروازی استفاده کنند.

این ایرلاین پس از سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران اعلام کرد با توجه به وضعیت منطقه پروازها بین تهران_ کیف از ۸ ژانویه تا اطلاع ثانوی لغو شده و مسافران می‌توانند از مسیرهای جایگزین به مقصد رسیده و یا هزینه پرواز خود را پس بگیرند چون پروازی از ایران انجام نمی‌شود.

لغو پروازهای لوفت‌هانزا و شرکت‌های تابعه به تهران تا ۱۰ روز آینده نیز تصمیم این شرکت بوده است. از جمله شرکت‌های هواپیمایی تابعه لوفت‌هانزا، هواپیمایی‌های اتریش، سوئیس و بروکسل هستند. با لغو این پروازها بسیاری از سفرهای خارجی گردشگران ورودی و خروجی نیز لغو خواهد شد.

در این‌باره، محمدعلی واقفی نایب رئیس جامعه تورگردانان ایران که چند آژانس ورود گردشگران خارجی به ایران به‌عنوان زیرمجموعه‌اش فعالیت می‌کنند، به خبرنگار مهر گفت: بازتاب لغو تورهای ورودی به کشور را در روزهای آینده خواهیم داشت.

وی افزود: در این روزها تورهای گردشگری چینی و ژاپنی داشته‌ایم که سفرشان را لغو کرده‌اند اما برای اینکه بتوانیم آمار دقیقی از لغو تورهای ورودی به ایران با پروازهای خارجی اعلام کنیم، باید چند روزی صبر کنیم تا خبر آن از سوی شرکت‌های کارگزار در خارج به ما اعلام شود همچنین آماری هم از دفاتر مسافرتی فعال در حوزه ورودی بگیریم.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *