سفر به مالزی

ارزان‌ترین روش‌های سفر به مالزی چیست؟

اگرچه مالزی یکی از مقصدهای زیبای آسیایی برای توریست‌هاست، اما ارزان‌ترین روش‌های سفر به مالزی چیست؟ سوالی که این روزها برای خیلی از شما مسافران دغدغه شده است!

شاید فکر کنید که سفر با تور مالزی به لحاظ اقتصادی چندان هم مقرون‌به‌صرفه نیست، آیا راهی برای تجربه این سفر با هزینه کمتر وجود ندارد؟ جواب سوالات شما همینجاست؛ مالزی به دلیل برخورداری از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری متنوعش به‌عنوان مقصد محبوب گردشگری شناخته‌شده ولی با این وجود، هزینه‌های گران سفر ممکن است باعث شک و تردید یا حتی مانع سفر به این مقصد زیبا بشود، ولی صرف‌نظر از تجملات چشمگیر با چند راهکار ساده و عملی به‌راحتی می‌توانید سفری ارزان و به‌یادماندنی به این کشور زیبا در کنار ارزان قیمت ترین تور را تجربه کنید.

نخستین مورد مربوط به لحظه ورودتان به فرودگاه بین‌المللی مالزی در کوالالامپور است که اغلب مسافران و توریست‌ها به‌صورت هوایی وارد خاک این کشور می‌شوند و از طریق شبکه حمل‌ونقل به سمت محل اقامت یا هتل خود می‌روند؛ جالب است بدانید که برای کاهش هزینه‌ها موارد مختلفی هست که به ترتیب هر کدام را شفاف برایتان شرح می‌دهیم مسیر فرودگاه به مرکز شهر با استفاده از قطار اکسپرس کوالالامپور (KLIA Express) نه‌تنها سریع‌ترین بلکه ارزان‌ترین وسیله برای رفت‌وآمد شما به‌حساب می‌آید و البته بلیت یکسره اتوبوس‌های شهری کوالالامپور نیز گزینه مناسب و عالی برای رفت‌وآمد به فرودگاه محسوب می‌شود، ولی این را هم بدانید که امکان تأخیر در ترافیک سنگین کوالالامپور نیز وجود خواهد داشت و اگر قصد گردش در اطراف پایتخت زیبای این کشور کوالالامپور را داشتید، قطار و اتوبوس بهترین و ارزان‌ترین گزینه‌ها برای گشت در گوشه و کنار آن و بازدید از جاذبه‌های متنوع کوالالامپور می‌باشد.

blank

در ضمن سیستم حمل‌ونقل در کشور مالزی شامل اتوبوس، تاکسی و مترو می‌باشد و برای اینکه سوار اتوبوس و مترو شوید هم می‌توان از بلیت‌های تک‌سفره و ماهانه این کشور را خریداری کرد که به ترتیب دارای قیمت‌های ۳ رینگیت و ۱۰۰ رینگیت بوده و هم استفاده از قطار اکسپرس کوالالامپور (KLIA Express)؛ در ادامه بدانید که با استفاده از اتوبوس‌های گو کی ال سیتی (GO-KL City) می‌توانید به رایگان در شهر کوالالامپور بچرخید و گشتی عالی را تجربه کنید.

این اتوبوس‌ها ۴ مسیر دایره‌ای در اطراف شهردارند و در مرکز شهر کوالالامپور، برج کوالالامپور، ایستگاه ریلی کی ال سنترال، موزه ملی و میدان مردکا ایستگاه دارند که امکان بازدید هر کدام وجود دارد و نیز این اتوبوس‌ها در ساعات اوج شلوغی هر ۵۵ دقیقه حرکت می‌کنند و در سایر اوقات، فاصله‌ای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای هم دارند.

موضوع بعدی هزینه اقامت شماست که نقش اصلی و مهمی در کاهش هزینه تور مسافرتی شما را دربرمی‌گیرد؛ اگر به دنبال اقامتی ارزان و مقرون‌به‌صرفه در مالزی هستید، دو منطقه مناسب به نام‌های: چانگ کات (Changkat) در محله بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) و محله چینی‌ها در نزدیکی ایستگاه پاسار سنی (Pasar Seni) می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای اقامت ارزان شما باشد که در هر دوی این موارد اتاق‌ها یا خوابگاه‌ها و یا حتی هاستل‌های عالی و بسیار ارزانی برای اقامت توریست‌ها وجود دارد که از جمله سایر مزایای این دو مرکز اقامتی می‌توان به نزدیکی مراکز تفریحی همچون برج‌های دوقلو پتروناس و نیز دسترسی آسان به سیستم حمل‌ونقل شهری اشاره کرد.

موضوع مهم بعدی هزینه غذا در مالزی است که برای کاهش هزینه‌های خورد خوراک و غذا هم منطقه جالان آلور (Jalan Alor) درست در نزدیکی چانگ کات، مرکز رستوران‌های غذای دریایی و دکه‌های فروش موادغذایی که در اصطلاح غذاهای خیابانی این شهر در کوالالامپور است و در این منطقه شما مسافران می‌توانید متنوع‌ترین و جذاب‌ترین غذاهای خوشمزه مالزیایی را در کنار آشپزخانه‌های سراسر جهان با قیمتی مناسب و ارزان تهیه و نوش جان کنید.

در ادامه مهم‌ترین بخش این مطلب این است که راحت‌ترین راه برای مسافرت به کشور مالزی استفاده از تورهای مسافرتی می‌باشد؛ چرا که هزینه‌های سفر شما را بسیار کاهش خواهد داد و اینکه قیمت تورهای خارجی چندان بالا نیست. مثلاً این تورها به مقصد مالزی اغلب ۶ تا ۸ روزه هستند و هزینه بین ۵/۴ میلیون تا ۵/۷ میلیون را در برمی‌گیرند که بنا به بودجه‌ای که مدنظرتان است می‌توانید انتخاب‌های متنوعی را داشته باشید.

اگر قصد سفر با تور را دارید می‌توانید تورهای ارزان زمینی و هوایی را برای سفرتان به مالزی انتخاب کنید و برای سفر به کشور مالزی راه‌های دیگر هیجان‌انگیزی را هم پیش رودارید؛ به‌طور مثال بلیت هواپیما را بخرید و کوله‌پشتی‌هایتان را بردارید و در این شهر خودتان به گردش بروید و کلی تجربیات نو و جذابی را کسب کنید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *