رستوران-شیراز

امتحان کردن غذاهای محلی

در سفرها همیشه می‌توان راهی سریع برای نزدیک‌ شدن به حال و هوای مردم شهرهای مختلف پیدا کرد، یکی از آن‌ها حتما امتحان کردن غذاهای محلی در رستوران‌های بافت شهر است.

شکم‌گردی از آن تفریحاتی‌ست که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود و همیشه می‌توان تجربه‌های جدیدی در این زمینه به‌دست آورد. غذاها دنیایی از تجربه‌های ناشناخته و جدید هستند که هرکدام با عطری مخصوص، خاطره‌ای را در ذهن آدم بیدار می‌کنند. بخشی از هویت هر منطقه به غذاهای محلی مخصوص و دست‌پخت مردمش بازمی‌گردد. با امتحان کردن غذای محلی شهرهای مختلف، می‌توان به فرهنگ و حال و هوای آن سرزمین قدم گذاشت و گشتی در تاریخش زد. در اینجا به معرفی رستوران‌های سه تا از پربازدیدترین شهرهای ایران می‌پردازیم تا موقع سفر، شکم‌گردیِ لذت‌بخشی را در این مقاصد تجربه کنید.

شکم‌گردی در رستوران‌های شیراز لذتی وصف نشدنی دارد

blank

امتحان کردن کوفته هلو شیرازی در رستوران‌های شیراز

شیراز از آن شهرهایی‌ست که از هر جهت ویژگی‌های ممتازی دارد. این را می‌توان از آثار تاریخی متعدد، حال و هوای شهر، سوغاتی و صنایع دستی وغذاهای خوش طعمش فهمید. این شهر با عطر بهارنارنج‌های نورس اردیبهشت ماهش، حال خوبی به مسافران می‌بخشد. شکم‌گردی دراین شهر یکی از تفریح‌های اصلی مسافران است و رستوران‌های شیراز، همیشه پر از رفت و آمد هستند. غذاهای محبوب شیرازی مانند کلم پلو شیرازی، شکر پلو، کوفته هلو، دوپیازه آلو و شیرازی پلو را می‌توان در رستوران‌های زیر که در شیراز به کیفیت بالا معروف هستند امتحان کرد.

رستوران هفت خوان، رستوران صوفی، رستوران برنتین، رستوران شرزه، خانه سنتی پرهامی و رستوران شام ایرانی.

رستوران‌های یزد و گردشی در حال و هوای سنتی شهر

blank

حال و هوای سنتی رستوران‌های یزد

سفر به یزد سفر به شهری‌ست که بافت تاریخی و سنتی‌اش در تمام وجنات شهر منعکس شده. از خیابان‌هایش بگیر تا آثار تاریخی‌اش، از خانه‌هایش بگیر تا رستوران‌ها و کافه‌هایش. این شهر دارای معماری تاریخی ارزشمند و بافت سنتی دست نخورده است. حتی در رستوران‌هایش نیز می‌توان حس شهر و حال و هوای تاریخی‌اش را دریافت کرد. رستوران‌های یزد معمولاً ساخت سنتی‌ای دارند که در آن‌ها می‌توان انواع غذاهای محلی را امتحان کرد و لذت برد. از جمله بهترین رستوران‌های این شهر می‌توان به رستوران هتل ملک تجار، تالار، رستوران خوان دو حد، رستوران ترمه و ترنج، کافه رستوران فوکا و کافه رستوران بام یزد اشاره کرد.

رستوران‌های قشم و طعم بی‌نظیر غذاهای دریایی

غذاهای-محلی

طعم خوب غذاهای دریایی در رستوران‌های قشم

اگر هر شهری را بخواهیم با یک جمله یادآوری کنیم، جنوب را حتماً با حس و حال صمیمی مردمش به یاد می‌آوریم. جزیره قشم جز زیباترین جاذبه‌های ایران است و شکم‌گردی در ستوران‌های این جزیره، همیشه خاطره خوبی برای آدم به جا می‌گذارد. در قشم می‌توان انواع غذاها به‌خصوص غذاهای دریایی مانند میگو و ماهی را امتحان کرد و از طعم شگفت‌انگیزشان لذت برد.

امتحان کردن غذاهای دریایی در رستوران‌های قشم حال و هوای دیگری دارد؛ زیرا دستپخت جنوبی‌هاست که به مواد اولیه طعمی جاودانه می‌بخشد و هنر جنوبی‌ها در طبخ غذاهای دریایی، همیشه زبانزد بوده است. در رستوران‌هایی مانند رستوران قلعه، رستوران نعیم، رستوران آبشار، رستوران الوند، رستوران حاج غفور و رستوران دریا می‌توان تجربه بی‌نظیری از شکم‌گردی در قشم را به‌دست آورد.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *