بهترین شهرهای ایران برای سفر

بهترین شهرهای ایران برای سفر را بشناسیم

ایران کشور بسیار زیبای چهار فصل شمرده می شود. در سرتاسر ایران مکان های فوق العاده ای برای بازدید وجود دارد که می توان در طول سال و با هزینه های بسیار کم از آنها دیدن کرد. تمام مناطق ایران دارای آثار تاریخی و باستانی و جاذبه های دیدنی فراوانی است که هر کدام از دوره ای به جای مانده است.

در این بین شهرهایی در ایران هستند که بیشتر از هرجای دیگر طرفدار و گردشگر دارد. البته ناگفته نماند که شهرهای در حال توسعه گردشگری ایران نیز به تازگی میزبان توریست های فراوانی هستند، ولیکن امروز به بررسی شهرهای پرگردشگر و محبوب ایران می پردازیم که از زمان های خیلی قدیم نیز محبوب بوده اند. با ما همراه باشید.

جزیره ای بی نظیر در آبهای نیلگون خلیج فارس، کیش

اگر سفر با تور کیش را برگزیده اید و قصد خرید و یا رزرو تور کیش را داریدنیازمند آشنایی هرچه بیشتر با جزیره دیدنی و بسیار زیبای کیش و شناخت آن هستید. جزیره کیش یکی از جزیره های خلیج فارس و از مناطق دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران می باشد. در گذشته آن را با نام “قیس” می خواندند. شکل این جزیره بیضی است که در فاصله ۱۲ کیلومتری کرانه شیبکوه قرار گرفته است. طول جزیره کیش حدود ۱۵.۴۵ کیلومتر و عرض آن حدود ۷.۵ کیلومتر می باشد. مساحتی معادل ۹۰ کیلومتر دارد.

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که در کیش چه کارهایی می توانیم انجام دهیم و یا از چه جایی دیدن کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم تنوع تفریحات و جاذبه های توریستی کیش آنقدر بسیار است که شما لحظه ای بدون فعالیت نخواهید ماند. پیشنهاد ما به شما این است که با تور کیش اقدام به سفر نمایید.

نقاط دیدنی کیش و همچنین مکان های تفریحی کیش به قدری رنگارنگ و متنوع است که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. مکان های دیدنی کیش بسیار زیاد و متنوع است که می توانید با مراجعه به جاذبه های گردشگری کیش به صورت دقیق تری با آنها آشنا شوید.

شهر باستانی حریره در کیش، خانه اعیانی کیش، شهر زیرزمینی کاریز در کیش، کشتی یونانی کیش، سواحل شنی کیش، نمایشگاه خزندگان در کیش، ورزش های دریایی همانند غواصی در کیش، آکواریوم کیش، بوستان آهوان کیش و اسکله تفریحی کیش و …

آب و هوای کیش گرم و مرطوب می باشد و متوسط دمای هوا در سال ۲۶.۶ درجه سانتیگراد می باشد. آب و هوای جزیره تحت تأثیر توده های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار دارد و به صورت کلی خشک و کم باران است. بارندگی بیشتر به صورت رگبار و اکثراً در ماه های زمستانی اتفاق می افتد.

اگر دنبال بهترین زمان برای سفر به کیش هستید، مناسب ترین زمان سفر از اوایل ماه دی الی اواخر فروردین و یا نهایتاً تا اواخر اردیبهشت می باشد. گرچه گاهی ممکن است حتی در فروردین ماه هم گرمای هوا برای برخی از افراد قابل تحمل نباشد. در این ماه ها هوای کیش در بهترین شرایط ممکن است و از طرفی هم بهترین و مناسب ترین مکان در زمستان برای تجربه هوای بهاری به شمار می رود. البته قابل ذکر است که در کل هوای جزیره کیش بیشتر مواقع گرم و مرطوب است ولیکن در این ماه ها، هم رطوبت و هم دما در جزیره به کمترین میزان خود می رسد.

جزیره کیش سالانه بیشتر از یک میلیون نفر توریست و گردشگر را در خود جای می دهد که از این مقدار جمعیت، درصد بسیاری در مدت زمان سفرشان به بازارها و مراکز خرید کیش می روند و خرید می کنند. مراکز خرید کیش به دلیل فروش کالا و اجناس اصل و داشتن قیمت های به نسبت مناسب و ارزان تر از شهرهای دیگر کشور، محبوبیت بسیاری بین گردشگران دارد. البته اگر قصد خرید از مغازه های این شهر را دارید، بهتر است کاملاً از قیمت های اجناس مورد نظر در شهر خودتان مطلع باشید تا بتوانید با اجناس بازارهای کیش مقایسه کنید و خریدی مناسب داشته باشید، چرا که برخی اجناس در آنجا نه تنها ارزان تر نیستند بلکه گران قیمت تر هم هستند. همچنین به دلیل نزدیکی بازارها و مراکز خرید بهتر است قیمت های اجناس را هم در بازارهای آنجا نیز باهم مقایسه کنید.

بازار پارس خلیج فارس، مرکز خرید ونوس، بازار صفین، مرکز خرید زیتون، مرکز خرید پانیذ، بازار پردیس ۱، بازار پردیس ۲، مرکز خرید دامون، بازار مریم، بازار مروارید، بازار مرجان و مرکز خرید سارینا ۱ از محبوب ترین و بهترین بازارها و مراکز خرید در کیش به شمار می روند.

blank

شهر مقدس و مذهبی با طلای سرخ، مشهد

اگر سفر با تور مشهد را برگزیده اید و قصد خرید و یا رزرو تور مشهد را دارید نیازمند آشنایی هرچه بیشتر با شهر مقدس و بسیار دیدنی مشهد و شناخت آن هستید. شهر مقدس مشهد یکی از کلان شهرهای کشور است که در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی می باشد. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران، بعد از تهران می باشد. این شهر به دلیل وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیشتر از ۲۷ میلیون زائر داخلی و ۲ میلیون زائر خارجی می باشد.
مشهد دارای ۱۳ منطقه شهرداری است و شهردارد آن، توسط شورای شهر ۱۵ نفره انتخاب می شود. شهر مقدس مشهد دارای یک فرودگاه بین المللی، یک ایستگاه راه آهن و سه پایانه است که ارتباط مشهد را با شهرهای دیگر کشور ممکن می سازد. حمل و نقل داخلی در شهر مشهد، توسط سامانه تاکسی رانی و اتوبوس رانی و قطار شهری انجام می شود. اقتصاد مشهد متکی به گردشگری شده است. بیشتر از ۹۳% مردم مشهد فارسی زبان هستند. تراکم جمعیت در مشهد بیش از ۹ هزار تن در هر کیلومتر مربع می باشد. این شهر به صورت رسمی در سال ۱۳۸۸ به عنوان پایتخت معنوی ایران برگزیده شد.
برخی مواقع خاص در سال مشهد بسیار زیاد شلوغ می شود، از این رو به ندرت می توان بلیط هواپیما مشهد و یا هتل رزرو کرد. بنابر این پیشنهاد ما به شما این است که با تور مشهد به این شهر سفر کنید و از قبل از تاریخ های خاص اقدام به رزرو نمایید.
آژانس مسافرتی آسمان آبی پکیج های ویژه تور مشهد، تور مشهد لحظه آخری،  تور مشهد پاییز ۹۸  به همراه تور های لحظه آخری مشهد به همراه بهترین قیمت تور مشهد برای مسافران خود در نظر گرفته است.

نقاط دیدنی مشهد و همچنین مکان های تفریحی مشهد به قدری زیاد است که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.  مکان های توریستی مشهد بسیار زیاد و متنوع هستند که می توانید با مراجعه به جاذبه های گردشگری مشهد به صورت دقیق تری با آنها آشنا شوید.
پارک آبی ایرانیان، سرزمین موج های آبی، طرقبه، پارک کوه سنگی، روستای تاریخی پاژ، روستای ییلاقی جاغرق، مجتمع تجاری زیست خاور، مجتمع تجاری پروما، بازار رضا(ع)، مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی آلتون، الماس شرق، امام زاده سید محمد(گنبد خشتی)، بقعه پیر پالاندوز، موزه آرامگاه نادری و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و…

شهر مشهد در حوزه رودخانه “کشف رود” و در دشت مشهد بین کوه های هزار مسجد و بینالود گسترده شده است. بیشترین ارتفاع در شهر مشهد ۱۱۵۰ متر و کمترین ارتفاع ۹۵۰ متر است. شهر مشهد دارای آب و هوای متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد است. تابستان های مشهد گرم و خشک و زمستان های آن نیز سرد و مرطوب می باشد. بیشترین درجه حرارت در تابستان ها به ۴۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمترین درجه حرارت در زمستان ها به ۲۳ درجه سانتیگراد زیر صفر است.

بهترین زمان سفر به مشهد فصل بهار است. در این فصل آب و هوای بسیار خوب و دل انگیزی بر مشهد حکم فرماست. مشهد تابستان های بسیار گرم و خشکی دارد و در این فصل میزان مسافران به اوج خود می رسد و هر کجا پا بگذارید بسیار شلوغ است. میانگین دمای هوای مشهد در تابستان ۳۲ درجه سانتیگراد می باشد. زمستان نیز فصل مناسبی برای سفر به مشهد نیست چرا که سرمای بسیار شدیدی در این شهر حاکم است و دما گاهاً به منفی بیست (۲۰-) درجه سانتیگراد هم می رسد که تحمل آن برای همه بسیار سخت است. متوسط دمای هوای مشهد در زمستان منفی چهار (۴-) درجه سانتیگراد می باشد. پائیز در مشهد هوای ملایم و خنک و متمایل به سردی دارد، برای افرادی که مقاومت بدنی خوبی دارند می تواند فصل خوبی برای سفر باشد. ولیکن بهترین فصل برای سفر به مشهد همان بهار است زیرا هم از نظر آب و هوا مناسب است و هم از نظر شلوغی کلافه کننده نیست.  تور لحظه آخری مشهد می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای سفر شما باشد.

خرید کردن برای ما ایرانی ها امری است بسیار آرام بخش و دلپذیر و بسیار با اهمیت. بازارهای قدیمی و تاریخی شهر مشهد آنقدر زیبا و جذاب و جالب هستند که حتی برای جوانان نیز جذابیت دارند و از همه قشر و قومی با هر سن و سالی را در این بازارها می توانید ببینید. از طرفی هم مراکز خرید بزرگ و مدرن در مشهد زیاد شده است و دارای برندها و امکانات بسیاری هستند که توجه خیلی زیاد مسافران و گردشگران و مردم بومی را به خود جلب می کند.
مرکز خرید پروما،  مجتمع تجاری الماس شرق، مرکز خرید آرمان، مرکز خرید خورشید، مجتمع تجاری وصال، مرکز خرید کاسپین مد، مشهد مال، مرکز خرید زیست خاور، مرکز خرید فردوسی، برج آلتون، بازار گوهرشاد، بازار رضا (ع)، بازار طلا فروشان، مجتمع تجاری مروارید شرق، مجتمع نصر، بازار عباس قلی خان و… از جمله بهترین بازارها و مراکز خرید معروف و بسیار محبوب در مشهد هستند.
سوغاتی های مشهد هم خوراکی هستند و هم غیر خوراکی. در کنار سوغاتی های خوراکی مشهد، صنایع دستی این شهر نیز بسیار گرانبها و با ارزش هستند. تنوع سوغاتی های شهر مقدس مشهد بسیار زیاد است و یک سوغاتی در انواع بسیار مختلفی از بسته بندی می توان یافت که باعث می شود هر فردی متناسب با سلیقه خود، بهترین و مناسب ترین خرید را داشته باشد.
زعفران، زرشک، خشکبار، ادویه هفت قلم، نبات و نقل، جیلی بیلی، مهر و سجاده، انگشتر و زینت آلات عقیق و فیروزه، عطر، پوستین دوزی، قالی بافی، گلیم بافی، هرکاره تراشی، سماور سازی، آینه کاری، ارغوان بافی، تولیدات نمدی، تابلوهای نفیس نقره و … از محبوب ترین و با ارزش ترین و بهترین سوغاتی های مشهد به شمار می روند که می توانید در تور مشهد خود آنها را خریداری نمایید و برای خود یا برای عزیزانتان ببرید. در نظر داشته باشید که مردم شهر مشهد با وجود خونگرم بودن و مهمان نوازی بسیار زیاد، اهل گرانفروشی اجناس خود نیستند ولیکن ممکن است بنا به مکان فروشگاه و موقعیت مکانی مغازه هایشان مقداری گرانتر از جاهای دیگر حساب کتاب کنند.

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *