بهترین مکان های تفریحی شبانه در تهران

بهترین مکان های تفریحی شبانه در تهران کجاست؟

رخی از افراد هستند که از شب نشینی لذت می برند، برخی دیگر به دلیل مشغله های کاری که در صبح دارند، شب را برای گشت و گذار ترجیح می دهند. اما آیا می دانید که بهترین مکان های تفریحی شبانه در تهران کجاست؟ اگر دوست دارید که با این مکان های جذاب آشنا شوید، در ادامه مطلب همراهمان باشید.

بام تهران

بام تهران در شب بام تهران در انتهای خیابان ولنجک واقع شده و در آن مکان شهر تهران زیر پای شماست و شما می توانید در آب و هوایی کوهستانی پیاده روی لذت بخشی را تجربه کنید. در این مکان امکاناتی مثل رستوران، سورتمه، تله کابین و… وجود دارد. بام تهران دارای پارکینگ است که برای رسیدن به بالا مینی بوس های برقی نیز موجود است.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه ی مصنوعی کشور است که در شب به دلیل انعکاس نور ساختمان های مسکونی اطراف بسیار دیدنی تر می شود. در این مکان زیبا برای چند ساعت می توان از دل ترافیک و شلوغی های شهر فاصله گرفت. در این دریاچه امکانات تفریحی ای از قبیل پیست پرش در آسمان، سافاری وحشت، چرخ و فلک،سینمای هرم هیجان، ماشین برقی، پیست دوچرخه سواری و قایق سواری در دریاچه وجود دارد.

پل طبیعت

پل طبیعت این پل دو پارک طالقانی و آب و آتش را به هم متصل می کند و بر روی بزرگراه مدرس واقع شده است. این پل از سال ۱۳۹۳ به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان تهران محسوب می شود. شما می توانید از پیاده روی بر روی این پل بدون مزاحمت اتومبیل ها لذت ببرید. در این مسیر رستوران ها و کافی شاپ های زیادی موجود است که فود کورت راه چوبی از معروف ترین آن ها است.

میدان تجریش 

میدان تجریش از گذشته‌های خیلی دور، از جمله تفرجگاه‌ها و مناطق خوش آب و هوای تهران بوده است. امروز، تجربش یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین میادین شهر به شمار می‌آید و با آن‌که نشان چندانی از تجریش قدیم ندارد، اما همچنان به‌عنوان مقصدی برای شبگردی و مرکزی برای خورد و خوراک شناخته می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این میدان، تعدد خیابان‌هایی است که از آن منشعب می‌شود و هر یک فضای گشت زنی شبانه خاص خود را دارد. در میدان تجریش، مهم‌ترین مرکز تجمع از سال‌ها پیش امامزاده‌صالح، بازار و تکیه تجریش که به تکیه بالا معروف است، بوده‌اند. مجموعه بازارچه تجریش در دو زمان، شب‌های بسیار دیدنی دارد و به تنهایی به شکل جاذبه‌ای در می‌آید که تقریبا هرتهرانی از آن تجربه‌ای دارد: شب‌های آخر‌سال و شب‌های ماه رمضان.

دربند 

دربند که یکی از مناطق خنک گردشگری است از دهکده های قدیمی شمیران محسوب می شود. دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در این مکان شما می توانید از هوای آلوده ی پایتخت برای چند ساعت دور بمانید. دربند دارای تعداد زیادی رستوران است و شما می توانید برای صرف شام در هوایی خوب و مکانی زیبا به این رستوران ها بروید.

خیابان سی تیر

خیابان سی تیر خیابان سی تیر جزو مناطق قدیمی تهران است و دارای ساختمان های قدیمی است. موزه آبگینه، موزه ایران باستان، مدرسه و آتشکده زرتشتی فیروز بهرام و… از مناطق گردشگری و دیدنی این خیابان است. این خیابان با وجود این که جزو مناطق قدیمی تهران است ولی امروزه با ترکیب غذا و هنر با یکدیگر به روز شده و جزو مناطق دیدنی تهران در شب است. ویژگی اصلی این مکان غذاهای خیابانی آن است که با شنیدن موسیقی دل نشین خیابانی همراه است.

پارک آب و آتش

این پارک که در خیابان آفریقا واقع شده است و در شب به دلیل سکوت آرامش بخشی که بر آن حاکم است دیدنی تر می شود. این پارک دارای چهار برج آتش، پل ابریشم، لانه ی کبوتر، فانوس دریایی، آبنما و مسر کالسکه رانی است که باعث متفاوت تر شدن این پارک نسبت به پارک های دیگر شده است.

باغ ایرانی 

اگر به دنبال مکانی خلوت و بی‌سرصدا در اطراف شهر می‌گردید، باغ ایرانی در ده ونک بهترین انتخاب خواهد بود. این باغ بخصوص در فصل پاییز فضای خیره‌کننده‌ای دارد. اگر تنها یکبار سری به این باغ زیبا بزنید حتما عاشقش خواهید شد و برنامه‌های بیشتری برای بازدید از آن خواهید داشت. در باغ ایرانی برخلاف دربند و درکه تعداد زیادی رستوران و یا کافه به چشم نمی‌خورد و اکثر فضای این مکان را درختان، گل‌ها و مسیرهای پیاده‌روی زیبا تشکیل داده‌اند.

شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب به این باغ مراجعه کرده و از زیبایی‌هایش لذت ببرید. در باغ ایرانی آلاچیق‌هایی تعبیه شده که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و مکانی عالی برای خانواده‌ها به شمار می‌آید. این باغ همانطورکه از نامش پیداست در سبک باغ‌های ایرانی طراحی شده و می‌توان آن‌را با باغ‌ شازده در کرمان و باغ دلگشا در شهر شیراز مقایسه کرد. وجود نورپردازی‌های جذاب و چندین فواره در باغ ایرانی باعث شده که این مکان یکی از جاهای دیدنی تهران در شب باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *