شهر ممنوعه چین

به «شهر ممنوعه چین» سفر کنید!

موزه قصر پکن یا همان شهر ممنوعه روزگاری تنها مکان زندگی امپراتورهای چین و خانواده آن ها بوده است که امروزه به عنوان پربازدیدترین موزه جهان شناخته شده و طبق آخرین آمار، سالیانه بیش از ۱۴٫۶ میلیون نفر بازدید کننده دارد. شهر ممنوعه که در پایتخت  کشور چین واقع است یکی از مهمترین دیدنی های تاریخی این کشور به شمار آمده و وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان محسوب می شود.
به «شهر ممنوعه چین» سفر کنید! + تصاویر
معماری مجموعه عظیم شهر ممنوعه تبلور نگرش و درایت مردم چین است. این موزه متشکل از قصرها و اتاق هایی با مجلل ترین معماری بوده که در سراسر آن اندیشه‌های عجیب و غریب مردمان این کشور قابل مشاهده است. اشیاء و کشفیات گرانمایه ‌ای در شهر ممنوعه یافت شده که شمار آن جمعا به یک میلیون می‌ رسد و یک ششم شمار کل کشفیات چین را شامل می‌ شود.
به «شهر ممنوعه چین» سفر کنید! + تصاویر
به عقیده معماران چینی و خارجی؛ طراحی و معماری شهر ممنوعه آثار برجسته و بی همتایی است که نشان دهنده فرهنگ و سنت دیرینه این کشور و دست آوردهای برجسته صنعتگران در زمینه معماری در ۵۰۰ سال گذشته است.
به «شهر ممنوعه چین» سفر کنید! + تصاویر
شایان ذکر است؛ شهر ممنوعه چین به عنوان بزرگترین قصر باستانی دنیا؛ در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *