کریسمس

تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف

تعطیلات کریسمس که از نظر خیلی از افراد شگفت انگیزترین زمان سال است ، در حال نزدیک شدن است.

سال نوی میلادی و روزهای کریسمس از مهم‌ترین تعطیلات در جهان به‌خصوص در اروپا و آمریکا به شمار می‌رود. تعداد سفرها و خرید تورهای اروپایی در تعطیلات سال نو به اوج خود می‌رسد.

بهتر است بدانید این جشن مسیحی نه تنها در بین مسیحیان بلکه میان غیر مسحیان بسیار محبوب است .چرا که با تبدیبل شدن جهان به یک دهکده جهانی اکنون میلیارد ها نفر در سراسر جهان جشن کریسمس برگزار می کنند بنابراین کریسمس یک فصل وحدت است که تمام مردم دنیا را با هم متحد می کند.

در سراسر جهان ، جشن های کریسمس نشان دهنده فرهنگ و سنت های محلی است. با توجه به جنبه های مختلف داستان حضرت مریم و عیسی مسیح جشن ها می توانند به طرز جالبی از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.

کریسمس جشنواره ای سالانه به یادبود تولد عیسی مسیح است که در تاریخ ۲۵ دسامبر برگزار می شود .اما بعضی از کلیساها ،عمدتا کلیساهای ارتدکس در بعضی کشور ها مانند روسیه ، صربستان ، اورشلیم ، اوکراین و سایر کشورها برای جشن های مذهبی خود از تقویم جولیان استفاده می کنند و کریسمس را در ۷ ژانویه جشن می گیرند.

به طور سنتی ، جشن های کریسمس  وسال نو در روز کریسمس آغاز میشود ۱۲ روز ادامه دارد. این جشن ها شامگاه ۵ ژانویه به پایان می رسد

آداب و رسوم محبوب  تعطیلات شامل هدیه دادن ، موسیقی کریسمس ،نمایش تزئینات مختلف کریسمس ، از جمله درختان کریسمس ، چراغ های کریسمس ، صحنه های زایمان  حضرت مریم ، باغ های تزئینی ، تاج های گل و گوزنها می باشد.

علاوه بر این ،چندین چهره معروف به بابا نوئل، پدر کریسمس ، سنت نیکلاس ،با آوردن هدایا به کودکان در فصل کریسمس بسیار محبوب هستند.

از آنجا که هدیه دادن و بسیاری از جنبه های دیگر جشنواره کریسمس باعث افزایش فعالیت اقتصادی می شود ، تعطیلات به یک رویداد مهم و یک دوره فروش مهم برای خرده فروشان و مشاغل تبدیل شده است. تأثیر اقتصادی کریسمس طی چند قرن گذشته در بسیاری از مناطق جهان به طور پیوسته افزایش یافته است.

اگر در این کریسمس رویای سفر دارید ما در اینجا فهرستی ازکشور های بسیار دیدنی و پر زرق و برق و بهترین مکان ها برای سفر در روزهای کریسمس در سال ۲۰۱۹ را ارائه خواهیم داد . و در بخش های بعد همه جنبه های ماجراجویی کریسمس مختص هر کدام از کشورها برای شما شرح خواهیم داد.

برخی از بهترین کشورهای که در این ماه پرشور دسامبر و تعطیلات کریسمس بسیار دیدنی هستند عبارتند از :

آمریکا

برخی از بهترین مکان های جشن های ماه دسامبر و تعطیلات را می توان در آریزونا ، پارک ملی آتشفشان هاوایی ، پارک ملی در واشنگتن دی سی ، والت دیسنی جهان (فلوریدا) ، استودیوهای جهانی هالیوود ، خود هالیوود در کالیفرنیا و راک کانیون در نوادا اشاره کرد. بهترین مکان برای گذراندن سال نو شما سیب بزرگ یا (نیویورک) ولاس وگاس است.

لاس وگاس

انگلستان

کریسمس در انگلستان سرد، مرطوب ومه آلود است و بزرگترین جشن به حساب می آید .در این روز وآغاز دوره تعطیلات ،ملکه با مردم صحبت می کند.

همه ما آرزو داریم که کریسمس را در یک سرزمین رویایی با کوه های پوشیده از برف ، درختان یخ زده و چراغ های چشمک زن بگذرانیم بهتر است بدانید هیچ جایی زیباتر از مناظر شهر لندن زیر نورهای رنگارنگ نیست.چرا که بسیاری از خیابانهای خرید با چراغها و درخت های کاج بزرگ تزئین می شوند.

کریسمس

 

استرالیا

دسامبر در استرالیا اساساً آغاز تابستان است. تابستانی مناسب با داشتن روزهای آفتابی گرم و دمای حدود ۲۰ درجه سانتیگراد برای ساحل گرم و شنی و تفریحات ساحلی و ورزش های آبی که فرصت بی نظیری برای گذراندن کریسمس و سال جدید شما می باشد ، سیدنی میزبان یکی از ۱۰ مکان برتر بی نظیر جهان در روز های کریسمس و سال جدید میلادی است که آسمان آن مملو از آتش بازی ها و چراغانی های بسیار شگفت انگیز است.

کریسمس در استرالیا

فرانسه

پاریس در کریسمس معروف به شهر نور است . چرا که بسیاری از خیابانها در هر محوطه تزئین می شوند و با نور پردازی های حیرت انگیزز پاریس به شهر عجایب تبدیل می شود. چراغ های کریسمس در شانزه الیزه به طور رسمی در ۲۴ نوامبر روشن می شوند.

کریسمس فرانسه

ژاپن

کریسمس فقط در چند دهه گذشته در ژاپن به طور گسترده جشن گرفته شده است .در کره جنوبی بیشتر مسیحیان شب را بیرون از منزل و در رستوران‌ و کافه‌ها می‌گذرانند. در چند سال اخیر در این کشور مرسوم شده که مجردها در خیابان‌ گردهم جمع می‌شوند و به جشن و پایکوبی می‌پردازندیکی دیگر از فعالیتهای محبوب در کریسمس در ژاپن ، به ویژه در توکیو ، بازدید از توکیو دیزنی لند (که در سال ۱۹۸۳ افتتاح شد) می باشد.

دیزنی لند توکیو

کانادا

کانادا به دلیل داشتن زمستانی سرد در کریسمس شور و حال بیشتری دارد. کریسمس در کانادا به دلیل جشن‌های مختلف با انواع مراسم مختلف از رژه‌ها و آتش‌بازی گرفته تا اسکی روی یخ و سورتمه‌سواری بسیار زیبا و دیدنی می‌شود.

canada

کبک سیتی یکی از مکان‌های دیدنی در کریسمس در سراسر جهان است و نمی توان گفت که تنها یکی از بهترین شهرها برای کریسمس در کانادا است. برف و نورپردازی‌ها روی بناهایی با معماری تاریخی منظره‌ای خیره‌کننده می‌سازند.

کریسمس را در نیگارا نیزبه همراه آتش‌بازی‌های شبانه وچراغانی‌ها بسیار تماشایی است.

آلمان

بخش عمده ای از جشن های کریسمس از آلمان آغاز شده است . این کشور نیز همزمان با سایر کشورهای جهان کریسمس را همرا با آداب و رسوم خاص خود جشن می گیرند.درخت کریسمس در آلمان بسیار مهم است. نورمبرگ یکی از شهرهای صنعتی و علمی آلمان است که در  ایالت بایرن واقع شده است. بازار کریسمس نورنبرگ مشهورترین بازار سنتی اروپاست که همه‌ساله از اول دسامبر تا روز کریسمس پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است و در آن انواع صنایع دستی سنتی و کالاهای مربوط به تعطیلات فروخته می شود.

کریسمس در المان

ایتالیا

رم یکی از بهترین شهرهایی است که در روزهای کریسمس می‌توانید از آن دیدن کنیدذ.نمایش‌های متعدد، درختان کریسمس بزرگ و بازارهای کریسمس در گوشه و کنار رم برپا می‌شوند. بازارهای مخصوص ایام کریسمس با غرفه ‌های متنوع برپا می‌ شوند و شیرینی‌ ها، غذاهای محلی و هدیه های کریسمس در این غرفه ها به فروش می رسد.

رم کریسمس

در اکثر شهرهای ایتالیا این بازارها برپا می ‌شوند مخصوصا در شمال ایتالیا و بخش آلتو آدیجه که نزدیک به آلمان می باشد.مال ایتالیا یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا در روزهای جشن کریسمس است

روسیه

مسکو شهری پوشیده از برف، یک سرزمین عجایب زمستانی است. سفر کردن به مسکو در کریسمس این موقعیت را در اختیار شما قرار می دهد که به صورت رایگان اجرای نمایش توسط هنرمندان تئاتر مشهور و افسانه ای بولشوی را از نزدیک تماشا کنید.

کریسمس در روسیه

فستیوال های زمستانی مسکو به خاطر انجام بازی ها و ورزش های جذاب خود شناخته شده هستند، ورزش هایی مانند موج سواری و تخته سواری روی آب در تابستان و صخره نوردی و زیپ لاین در قبل از شروع فصل زمستان.

کره جنوبی

در کره جمعیت مسیحی ها نسبت به کشورهای دیگری همچون ژاپن و چین بیشتر است و به همین خاطر کریسمس به طور گسترده تری جشن گرفته می شود. برخلاف ژاپن در کره عید کرسمس تعطیل رسمی است. در این عید رایج ترین کار رفتن به کلیساست حتی برای کسانی که مسیحی نیستند! کلیساها به وسیله ی چراغهایی تزیین می شوند و اکثر آن ها از مردم پذیرایی می کنند. در سر تا سر کره خیابان ها چراغانی می شوند و این در سئول خصوصا در اطراف رودخانه هان بیشتر دیده می شود. فروشگاه های بزرگ نیز رقص نور نصب میکنند و نمایش جذاب نور راه می اندازند. عده ای از مردم به خصوص مسیحی ها و یا غربی های ساکن در کره در خانه خود درخت کریسمس تزیین می کنند. پدر و مادرها به فرزندان عیدی میدهند، کادو های مختلف جزو عیدی های رایج کره است اما دادن پول به مراتب رایج تر است. بابانوئل نیز در کره دیده می شود البته ممکن است لباسش قرمز رنگ و یا آبی باشد! غذای مشهور و مخصوص کریسمس کیک کریسمس است اما از کیک اسفنجی تزیین شده با خامه و یا کیک بستنی نیز استقبال می شود..

کره کریسمس

امارات

دسامبر در دبی هوایی بسیار معتدل دارد دبی شهری رویایی برای علاقه مندان به خرید است که دارای مراکز خرید لوکس و فروشگاه های بزرگ با برترین برندهای روز دنیا است . که با نزدیک شدن به کریسمس و فصل تعطیلات با خرید از این فروشگاهها میتوان از تخفیفات خوب آنها استفاده کرد. برای کسانی که برای تعطیلات سال جدید به دبی می آیند تماشای آسمان خراش های این شهر با نور پردازی های فوق العاده جالب در روزهای کریسمس سفر به این مکان را به تجربه ای بی نظیر تبدیل خواهد کرد. خصوصا آتش بازی در برج خلیفه بلندترین برج دنیا بسیار باشکوه برگزار می شود.

دبی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *