جشنواره لیموی قصرشیرین

جشنواره لیموی قصرشیرین برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری اولین جشنواره لیموشیرین قصرشیرین در اواخر ماه جاری خبر داد.

امید قادری درگفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در نظر داریم در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی اولین جشنواره لیموشیرین قصرشیرین را در طی روزهای ۳۰ آبان و یکم آذر در کنار اثر تاریخی عمارت خسرو این شهرستان برگزار کنیم.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه‌های گردشگری و برندسازی لیموی این شهرستان اعلام کرد و گفت: از دیربازی لیموی قصرشیرین از نظر عطر و طعم خاص آن در ایران زبانزد بوده و حتی در ادبیات و داستان‌های مشهور استان هم از آن یاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین به اذعان بسیاری از کارشناسان کشاورزی، لیموی تولیدی در شهرستان قصرشیرین یکی از باکیفیت‌ترین و خوش طعم‌ترین لیموهای دنیاست که امیدواریم با برگزاری این جشنواره برای برندسازی آن گام‌هایی برداریم.

وی اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جشنواره معرفی آثار تاریخی، برپایی نمایشگاهی از عکس‌های قدیمی شهرستان، اجرای بازی‌های بومی محلی، برپایی غرفه‌های صنایع دستی، سوغات، شیرینی‌های محلی و فروش مرکبات باغات شهرستان را نیز داریم.

قادری بابیان اینکه قصرشیرین این ظرفیت را دارد که به یک قطب گردشگری زمستانی تبدیل شود، تاکید کرد: برای حضور پرشور گردشگران در این رویداد، به تعدادی از آژانس‌های مسافرتی کشور نامه داده‌ایم و از آژانس‌های گردشگری استان هم خواسته‌ایم تا تورهایی را برای این جشنواره ببندند.

وی در ادامه رویدادسازی را حلقه مفقوده گردشگری کرمانشاه دانست و گفت: باتوجه به اهمیت این مسئله از چند ماه پیش برگزاری رویدادهای مختلف در شهرستان‌های استان را مورد توجه قرار داده‌ و تاکنون چند رویداد گردشگری از جمله انجیر ریجاب و… را برگزار کرده‌ایم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *