خراسان رضوی-گردشگری-تور مجازی

خراسان رضوی سرآمد گردشگری کشور

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: استان خراسان رضوی سرآمد گردشگری همه استان‌های کشور است.

حرمت‌اللّه رفیعی با اعلام این خبر اظهار کرد: به دو دلیل خراسان رضوی سرآمد گردشگری است؛ یکی از دلایل این است که بارگاه ملکوتی امام هشتم در این استان قرار دارد و آرزوی همه فعالان گردشگری همکاری و فعالیت در زمینه زیارت با این استان است.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این که میزان و حجم گردشگر خارجی خراسان رضوی، با تمام استان‌های دیگر کشور برابر است. به عنوان مثال اگر مجموع گردشگر خارجی ورودی به کشور ۸ میلیون نفر باشد، حتما ۴ میلیون نفر خارجی مربوط به استان است.

رفیعی با بیان این که هتل‌های ایجاد شده در خراسان رضوی جزء سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: توقع ما این است که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی کمک کند تا از ظرفیت این هتل‌ها استفاده شود و اسکان در هتل‌ها اولویت اول باشد.

وی تصریح کرد: باید برای پرکردن ظرفیت‌های خالی مراکز اقامتی و هتل‌ها چاره‌اندیشی شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان‌گردی ایران تاکید کرد: همچنین بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی نیز باید تلاش کنند و اولویت اولشان سفر به خراسان رضوی باشد.

رفیعی ادامه داد: به عنوان متولی بخش خصوصی به دنبال این هستیم که بسته مناسبی برای سفر به استان رضوی ارائه کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، وی تصریح کرد: امیدواریم با اختصاص قطار ویژه گردشگری زیارتی بتوانیم از ظرفیت اقامتی خالی استان استفاده کنیم و علاوه بر جاذبه‌های زیارتی از جاذبه‌های گردشگری این استان نیز استفاده شود. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی ویژه‌ای که گریبان‌گیر مسافران است، تلاش می‌کنیم گردشگری متناسب با شرایط را اجرا کنیم.

مرتبط:

شناسایی ۱۳۱ آسباد در خراسان رضوی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *