فلورانس-ایتالیا

فلورانس ، خواهر رنسانسی برای پایتخت هنر ایران

فلورانس ایتالیا که زادگاه هنرمندان بزرگی چون لئوناردو داوینچی است آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده و هر سال گردشگران بسیاری را برای بازدید جذب می‌کند.

 فلورانس یکی از شهرهای خواهر خوانده اصفهان است که قرارداد خواهرخواندگی میان آن‌ها  در سال ۱۳۷۷ امضا شد. این شهر خوش آب و هوای ایتالیا، آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است و از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری بهره می‌برد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

میدان “سینیوریا”

این میدان که از آن به عنوان یکی از مراکز اجتماعی مهم فلورانس یاد می‌شود یکی از قدیمی‌ترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. جالب است بدانید که هر سال گردشگران بسیاری از این میدان دیدن می‌کنند و در گالری فضای باز آن، مجسمه‌های زیبایی به چشم می‌خورد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری فلورانس، کلیسای جامع “سانتا ماریا” است که به عنوان یکی از نمادهای زیبای این شهر شناخته می‌شود و در میدان “دوامو” واقع شده است. گنبد آجری رنگ این  کلیسا، نخستین چیزی است که نظر هر بیننده ای را جلب می‌کند. نمونه‌هایی از بهترین شاهکارهای هنر و معماری در کلیسای “سانتا ماریا”  دیده می‌شود و زیبایی آیینه کاری ‌های داخل آن بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد.

blank

پل “پونته وچیو”

این جاذبه گردشگری یکی از محبوب‌ترین پل‌های قدیمی ایتالیاست که شهرت آن به دلیل معماری بسیار جالبی است که در ساختن آن به کار رفته است. پارک “بوبولی” از دیگر جاذبه‌های این شهر دوست داشتنی است که در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است. مجسمه ‌ها و آثار تاریخی زیبایی در این پارک زیبا و رنگارنگ به چشم می‌خورد که یادآور دوران رم باستان است. همچنین کلیسای بزرگ شهر فلورانس  که این روزها  به یک موزه تبدیل شده است نیز گردشگران بسیاری را برای بازدید جذب می‌کند.

پل “وکیو”

جالب است بدانید که یکی از دلایل مشهور بودن این پل در جهان به دلیل چشم انداز ویژه آن در هنگام طلوع و غروب خورشید است. انواع تزیینات بی‌نظیر در ساخت این پل به چشم می‌خورد و  هدف از ساخت آن در زمان‌های قدیم، اتصال دو سوی رودخانه آرنو بوده است. این رودخانه از دامنه‌های کوه فالترونا  که در رشته کوه آپنین قرار دارد سرچشمه می‌گیرد و خود به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری فلورانس شناخته می‌شود.

منبع:ایمنا

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *