جشن‌های-استانبول

استانبول شگفت‌انگیز در ایام نوروز

استانبول یکی از شهرهای بزرگ جهان است که امپراطوری‌های مختلفی بر آن حکومت می‌کردند و اکنون پیوندگاه آسیا و اروپا است.

مستعمره بیزانس که در حدود ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد تاسیس و سپس به پایتخت بزرگ امپراتوری بیزانس- قسطنطنیه- تبدیل شد و پس از فتح عثمانی این شهر، جایگاه جلال خود را به عنوان قلب امپراتوری خود حفظ کرد و سالیان دراز پایتخت عثمانی‌ها بود و سپس این شهر که پس از تأسیس جمهوری ترکیه به استانبول تغییر نام داد و اکنون به واسطه موقعیت جغرافیایی خود و قدمت درازی که دارد به مکانی ایده آل برای تمامی سلیقه ها تبدیل شده است.

با این حال به طور پراکنده با بقایای باشکوه تاریخ طولانی و برجسته استانبول می‌توان مواجه شد که گشت و گذار در این شهر تمامی بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

باتوجه به نزدیک بودن سال نو و در پی آن تعطیلاتی که پیش رو است بسیاری از مردم به دنبال خرید تورهای نوروزی هستند به همین منظور قصد داریم تا به معرفی این شهر بپردازیم و از حال و هوای آن در ایام نوروزی بگوییم.

آب و هوای استانبول در ایام نوروز

بعد از پایان روزهای سرد و برفی زمستانی، در اواخر اسفند و اوایل فروردین دمای هوا کمی بالاتر می‌رود و روزها گرم و شب ها خنک می‌شوند و بارش باران کمتر در این شهر شکل می‌گیرد و می‌توان دمای هوا بامیانگین ۱۸ الی ۲۷ درجه سانتی‌گراد را در فصل بهار انتظار داشت. همچنین در این فصل می‌توان شاهد بیدار شدن استانبول و طبیعت این شهر با باز شدن شکوفه گل‌های لاله مخصوصا در پارک امیرگان و همینطور رنگارنگ شدن شهر بود.

جشن‌های استانبول در بهار

هرچند که با فرا رسیدن نوروز بیشتر در شهرهای جنوبی ترکیه، مردم به جشن و سرور می‌پردازند اما در استانبول نیز سنت‌ها و زیبایی‌های زیادی در این موقع از فصل دیده می‌شود و مردم این شهر همچون ایرانیان به بازدید یکدیگر می‌روند.

همچنین استانبول که امروزه به یکی از مناطق توریستی دنیا تبدیل شده است، در هر فصل فستیوال‌های زیادی برگزار می‌کند و در تعطیلات نوروزی نیز می‌توان شاهد جشنواره‌های گوناگونی بود که در پایین‌تر به یکی از آن‌ها اشاره شده است.

فستیوال گل‌های لاله از جشنواره‌های معروف این شهر است . این مراسم از آن جایی مهم است که گل لاله برای پادشاهان عثمانی بسیار حائز اهمیت بوده است و امروزه جزئی از فرهنگ مردم ترکیه به حساب می‌آید. مردم این کشور برای جشن گرفتن فرا رسیدن فصل بهار و نشان دادن علاقه خود به گل لاله سالانه فستیوال گل‌های لاله را در مشهورترین پارک‌های شهر استانبول مانند گلهان پارک، پارک جنگلی بیکوز میدان سلطان احمد، پارک یلدیز، پارک امیرگان و پارک جنگلی فتحی پاشا برگزار می‌کنند و بازدیدکنندگان از تماشای میلیاردها گل لاله که از ۱۲۰ نوع مختلف می‌باشند  لذت ببرند.

لازم به ذکر است که در میان جشنواره گل‌های لاله استانبول فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری نیز به چشم می‌خورد که مسابقه عکاسی از گل‌های لاله یکی از آن‌ها است.

جاذبه‌های توریستی استانبول

تماشای جاذبه‌های گردشگری استانبول در هر فصل جذابیت‌های خاص خود را دارد، از تماشای مسجد ایاصوفیه که پوشیده از برف سفید رنگ گرفته تا پیاده‌روی در میان درختان سرسبز و گل‌های رنگین پارک امیرگان همه و همه باعث شده‌اند تا استانبول بهترین شهر برای چهار فصل باشد.

برج گالاتا، مسجد سلطان احمد، کاخ چراغان، جنگل بلگراد، خلیج شاخ طلائی و تنگه بسفرو تنها تعدادی از دیدنی‌های استانبول هستند که در یک هوای دل‌انگیز بهاری خاطرات تکرار نشدنی را برای گردشگران رقم می‌زنند.

اقامت در هتل‌های استانبول

باوجود اینکه گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا مخصوصا ایران به استانبول سفر می‌کنند با این حال این شهر با برخورداری از هتل‌های شیک و مجلل مخصوصا در نزدیکی میدان تکسیم، توانسته است خیال گردشگران را بابت اقامت در هر فصلی راحت کند.

هتل‌هایی چون تکسیم لاین، کاج، کایا مادرید، نووا پلازا پارک و گرند جواهیر نمونه‌هایی از هتل‌های شیک استانبول می‌باشند که اقامت راحتی را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

تور نوروزی استانبول

علاوه بر موارد ذکر شده، باتوجه به این که برای سفر به استانبول نیازی به اخذ ویزا نیست و از طرفی ایرلاین‌های داخلی و خارجی زیادی به این شهر پروازهای مستقیم دارند و همین امر موجب شده است تا سفر به آن جا به راحت‌ترین شکل ممکن انجام شود.

با خرید تور استانبول نوروز ۹۹ می‌توان سفری راحت و بدون دغدغه را در تعطیلات سال جدید در شهر دو قاره ای تجربه کرد.

منبع:ایسنا

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *