زمستان

زمستان و سفر به تهران

همه میدانیم در فصل زمستان سفر به جنوب در میان گردشگران محبوبیت بیشتری دارد اما بهتر است بدانید که مقصد های زمستانی هیجان انگیزی در کشور ماست ، جایی مثل آبشار یخی هملون که که بازدید از طبیعت زمستانی بی نظیرآن برای کسانی که اهل سفر هستند بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

آبشار یخی هملون در مسیر میگون به شمشک قرار گرفته است وزمستان ها بهترین مقصد سفر برای علاقه مندان به یخ نوردی و پیاده روی در برف است.

آبشار هملون در زمستان بطور کامل یخ میزند و تبدیل به محلی ایده آل برای یخ‌نوردان تهرانی می‌شود.

آبشار یخی هملون در زمستان تصویر زیبایی از رشته‌های آبی که به پایین می‌ریزند و در دمای زیر صفر یخ زده اند را که منظره‌ جذابی از قندیل‌های برفی درست می‌کنند به نمایش می گذارد.

خیلی‌ها زمستان‌ها برای یخ‌نوردی به آبشار هملون می‌آیند. اگر تجهیزات کافی همراه داشته باشید، می‌توانید از دیواره‌های یخی آبشار صعود کنید.

دره هملون

از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هملون می‌توان به دو غار در مسیر دره هملون اشاره کرد.دره هملون در ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران و در حد فاصل میگون و شمشک قرار گرفته است.

گفته می شود که این محل به دلیل وجود سوراخ ها و غارهای متعدد در طول دره ، ابتدا « همه جا لانه» یا «همه لانه» نام گرفته و سپس به مرور زمان به «هملون » تبدیل شده است.

هملون

اگر اهل طبیعت و طبیعت گردی هستید ، بهار وزمستان این دره شمارا شگفت زده خواهد کرد.

اگر در فصل بهار یا اوایل تابستان به دره هملون بروید سبز و پر آب است ، سایه باغ ها سبز و عطر خوش طبیعت هماره با باد ملایم و نک بهاری یا تابستانی لحظات رویایی را برای شما رقم خواهند زد.

اگر هم قصد سفر در زمستان را داشته باشید این منطقه رویایی ترین و زیباترین طبیعت زمستانی را داراست که بهتر است بدانید بهترین انتخاب برای یخ نوردی در تهران است.

غارهای دره هملون

هملون کوچک و هملون بزرگ دو غار مشهور در مسیر دره هملون هستند که از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هملون به شمار می آیند .

هملون کوچک به فاصله حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از ابتدای دره، کمی بالاتر از رودخانه و در زیر تاق سنگی بزرگی قرار دارد.

هملون بزرگ به فاصله چند دقیقه بعد از هملون کوچک بالای یک دامنه پرشیب قرار دارد. این غار از پائین و در طول مسیر دیده نمی‌شود. نشانه آن، دره‌ نسبتاً کوچکی است که به فاصله چند دقیقه بعد از هملون کوچک به آن می‌رسید. این دره یا دامنه پرشیب در سمت راستتان قرار دارد که لوله آبی نیز بالای آن دیده می‌شود.

رودخانه هملون

رودخانه هملون از ارتفاعات و کوههای مشرف به دره هملون سرچشمه میگیرد در طول مسیر با پیوستن به چشمه های متعدد به رودخانه ی شمشک ملحق می شود.

رودخانه شمشک از شاخه های اصلی رودخانه جاجرود که در نهایت به پشت سد لتیان میرسند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *