رستوران-عجیب

عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین رستوران‌های دنیا

در این مطلب رستوران‌هایی را مشاهده می‌کنید که دوست دارید همین حالا در آن‌ها غذا بخورید، نه تنها به خاطر غذا‌های خوشمزه شان بلکه به خاطر جا‌ی منحصر به فردی که قرار دارند.
مدت‌هاست که کار رستوران‌ها فقط ترتیب دادن غذا نیست. صاحبان رستوران برای اینکه مشتریانشان لذت ببرند و شگفت زده شوند، مکان‌های جالبی مثل کوه، ته اقیانوس یا حتی قلعه‌های یخی را برای تاسیس رستوران انتخاب می‌کنند. غذا خوردن در چنین مکان‌هایی تجربه منحصر به فردی را ارائه می‌دهد که با هیچ کافه و رستوران دیگری در شهر قابل مقایسه نیست.

آبشار لاباسین (labassin)، فیلیپین

رستوران آبشار لاباسین در فیلیپین پای یک آبشار کوچک قرار دارد. میز‌ها در آب قرار دارند و اغلب گردشگرانی به این رستوران می‌روند که دوست دارند غذا‌های فیلیپینی را در یک محیط غیرمعمول امتحان کنند.

رستوران گروتو (grotto)، تایلند

گروتو رستوران رمانتیکی است که در یک غار سنگ آهکی در ساحل تایلند واقع شده است. غذای مخصوص این رستوران غذای دریایی کباب شده است که چند بار در هفته شب‌ها سرو می‌شود. سایر مواقع مهمانان می‌توانند میان وعده و دسر‌های سبک سفارش دهند.

رستوران تریپاد (treepod dining)، تایلند

ظاهرا ایده صاحب این رستوران غذا خوردن در لانه پرنده بوده است. پیشخدمت‌های این رستوران تایلندی هرگز خسته نمی‌شوند، چون غذا‌ها را به کمک زیپ لاین به سه لانه‌ای که در ارتفاع ۵ متری زمین قرار دارند می‌فرستند.

رستوران یخی، فنلاند

دهکده بابانودل در فنلاند هر سال گردشگران زیادی را جذب می‌کند. در این دهکده رستورانی وجود دارد که کاملا از برف و یخ ساخته و با مجسمه‌های یخی تزئین شده است.

رستوران ایتا، مالدیو

نظرتان درباره غذا خوردن کنار کوسه ها، ماهی‌ها و لاکپشت‌های دریایی چیست؟ رستوران ایتا در مالدیو ته اقیانوس هند قرار دارد و گزینه ایده آل کسانی است که آرزوی دیدن دنیای زیر آب را دارند، اما از غواصی می‌ترسند.

گروتا پالاتزیسی (grotta palazzese)

ظاهرا تایلند تنها جایی نیست که می‌توانید در غار غذا بخورید. این غار رستوران در ایتالیا هم در ارتفاع ۲۴ متری دریای آدریاتیک قرار دارد.

شام در آسمان (dinner in the sky)، ۴۵ کشور

بنیانگذاران «شام در آسمان» ثابت کردند که حتی یک سکوی آویزان از جرثقیل هم می‌تواند رستوران باشد. این پروژه از بلژیک آغاز شده، اما رستوران‌های آن در حال حاضر در ۴۵ کشور دیگر هم وجود دارند. به هر حال اگر از قیمت و ارتفاع بالا نمی‌ترسید، می‌توانید در این رستوران‌ها غذا بخورید.

رستوران تراموا‌ی استرالیا

مشتریان این رستوران با یک تیر دو نشان می‌زنند، هم از منظره زیبای ملبورن و حومه لذت می‌برند و هم در یک تراموای شیک و مجلل غذا می‌خورند.

رستوران ترینیتی (trinity)، آمریکا

این رستوران در سال ۱۹۰۴ بزرگترین و امن‌ترین بانک جهان بوده، اما امروزه به یک رستوران در نیویورک سیتی تبدیل شده است. ناهار خوردن در چنین جای امن و قدیمی پشت دیوار‌های ۳۵ تنی تجربه متفاوتی خواهد بود.

رستوران پانوراما، فرانسه

ویژگی منحصر به فرد این رستوران منظره ۳۶۰ درجه کوه مون بلان (Mont Blanc) است. منظره خیره کننده‌ای در ارتفاع ۲۷۰۰ متری که به اندازه کافی بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رستوران راک (rock)، تانزانیا

رستوران راک درست روی یک صخره وسط آب قرار دارد. ظاهرا فضای کافی برای ۲۰ میز هم ندارد، اما مهم نیست. غذای دریایی در چنین مکان آرامی احتمالا طعم فوق العاده‌ای دارد.

کاروانسرا، آذربایجان‌

غذا‌های ملی آذربایجان را در جا‌های زیادی در باکو می‌توانید امتحان کنید. اما تنها یک جا وجود داد که با بقیه فرق دارد. همان جایی که در تصاویر زیر می‌بینید. طراحی سقف جالب است نیست؟
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *