ترکیه

لذت تعطیلات نوروز ۹۹ در ترکیه

دراین‌بین ترکیه یکی از کشورهای محبوب در نزد ایرانیان و همین‌طور مردم دنیا می‌باشد و این کشور به‌واسطه مرز مشترک با ایران توانسته است برای مردم کشورمان به مقصدی ایده آل تبدیل شود.

اما جمهوری ترکیه با مساحتی بالغ‌بر ۷۸۵٬۳۴۷ کیلومترمربع به‌عنوان سی و هفتمین کشور بزرگ در دنیا شناخته می‌شود و از طرفی در نقطه‌ای از کره زمین واقع‌شده است که دو قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر پیوند داده است. همچنین این کشور در ۳ جهت با دریاهای سیاه، اژه، مرمره و مدیترانه همسایه می‌باشد همین موقعیت جغرافیایی کافی است تا ترکیه در نقاط مختلف خود آب‌وهوای گوناگونی داشته باشد.

آب‌وهوای بی‌نظیر ترکیه در بهار

بخش‌هایی از ترکیه که توسط دو دریای اژه و مدیترانه احاطه‌شده‌اند از آب‌وهوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و زمستان‌های مرطوب و خنک برخوردار می‌باشند همچنین قسمت‌های احاطه‌شده توسط دریای سیاه نیز دارای اقلیم اقیانوسی با تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و مرطوب هستند.

به‌هرحال قسمت‌هایی از این کشور که در کرانه‌های دریای سیاه و یا نزدیکی آن قرار دارند دارای میزان بارش بیشتری نسب به دیگر نقاط کشور ترکیه هستند؛ بنابراین بهترین زمان سفر به ترکیه در فصل‌های بهار و پاییز می‌باشد که معمولاً از آب‌وهوای معتدلی در این مدت برخوردار می‌باشد و با خرید تور ترکیه نوروز ۹۹ می‌توان یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین سفرها را تجربه کرد.

تماشای جاذبه‌های ترکیه در هوایی عالی

ترکیه توانسته است در چند سال اخیر به یکی از ابرقدرت‌ها درزمینهٔ گردشگری در جهان تبدیل شود و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از اقصی نقاط دنیا می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری این کشور شامل جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و دیدنی هستند و این تنوع در جاذبه‌ها از آب‌وهوای بی‌نظیر این کشور و همین‌طور قدمت چندین ساله ترکیه به وجود آمده است که بسیاری از آن‌ها در لیست سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

از دیدنی‌های این کشور می‌توان کاخ توپکاپی استانبول، خلیج شاخ طلایی استانبول، مسجد ایاصوفیه استانبول، برج گالاتا استانبول، پاموک کاله کوش آداسی و آمفی‌تئاتر بدروم اشاره کرد و مسلماً تعطیلات عید نوروز بهترین زمان ممکن برای تماشای کامل جاذبه‌های موجود در شهرهای این کشور است و از طرفی این کشور به‌واسطه برخورداری از آب‌وهوای عالی در فروردین‌ماه، می‌تواند در این امر به مردم کمک کند.

مراکز خرید در ترکیه

خرید، بخش انکارناپذیر در یک سفر است حال آن سفر می‌خواهد داخلی باشد یا خارجی.

ترکیه علاوه بر بازارهای سنتی همچون بازار بزرگ استانبول و یا بازارچه‌های محلی، این کشور مراکز خرید شیک و مدرنی دارد که بهترین و معروف‌ترین برندهای دنیا را گرد هم آورده‌اند.

نکته قابل‌ذکر این است که اکثر مراکز خرید ترکیه به‌جز فروشگاه‌ها، از خدمات و امکانات تفریحی چون رستوران، سینما، کافی‌شاپ، سالن بولینگ و محوطه‌ای برای بازی کودکان برخوردار هستند و این موارد سبب شده‌اند تا آن‌ها به یک مجموعه تفریحی بزرگ و پرطرفدار تبدیل شوند.

از بهترین مراکز خرید ترکیه می‌توان به استانبول مال، گرند جواهیر استانبول، ایستینیه پارک در استانبول، مرکز خرید فروم استانبول، مرکز خرید نیشان تاشی استانبول، مرکز خرید آکمرکز استانبول، مرکز خرید پالادیوم استانبول، مرکز خرید ای وی ام کوش آداسی، مرکز خرید اواسیس بدروم، مرکز خرید کنت پلازا قونیه و مرکز خرید پانورا آنکارا اشاره کرد.

ایام نوروز نیز بهترین زمان برای خریدهای عالی و غیرقابل‌انتظار از این مراکز و دیگر مراکز مدرن این کشور می‌باشد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *