جاذبه های تفریحی و گردشگری سیدنی

معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری سیدنی

سیدنی، کلان‌شهری است که با سواحل زیبا احاطه شده و تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را در اختیار دارد.

معرفی شهر سیدنی و ویژگی های آن

سیدنی را می توان  بزرگ‌ترین شهر استرالیا، قاره اقیانوسیه و همچنین مرکز ایالت نیو ساوث ویلز (ویلز جنوبی نو) دانست.

این شهر با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر، بر کرانه‌های شرقی استرالیا و در سواحل اقیانوس آرام قرار دارد.

سیدنی نماد کشور استرالیا است، شهری که با جذابیت‌های بی شمار دویست و هجده سال از زمان تأسیس آن می‌گذرد.

این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند.

سیدنی سرشار از تنوع است و این تنوع را می توان در فرهنگ های مختلف حاکم در شهر دید، به گونه ای که در هر گوشه‌ای از سیدنی، می‌توان ردپایی از فرهنگ‌های گوناگون را مشاهده کرد که در کنار جاذبه‌های طبیعی، مراکز تفریحی، پارک‌های ملی و حفاظت شده، موزه‌ها و گالری‌های هنری باعث شهرت جهانی شهر شده‌اند.

سیدنی مرکز ایالت نیو ساوث ولز New South Wales است. شهر سیدنی، بسیار گسترده و بزرگ است و شامل ۷۰۰ محلّه می‌شود.

در طول زمان، به‌تدریج هر یک از این محله‌ها مکان تجمع مهاجرین کشور خاصی شده‌است.

آب و هوای سیدنی در مناطق مختلف متفاوت است اگر چه در بیشتر مواقع آب و هوای آن معتدل است.

در سیدنی میزان بارش باران نسبت به مراکز ایالت‌های دیگر بیشتر است.

بارش باران در تمام طول سال در این شهر وجود دارد و متوسط بارش در تابستان بیش از زمستان است.

در سیدنی در حدود ۱۵۰ روز از سال باران می‌بارد و پر باران‌ترین ماه‌ها آوریل و ژوئن هستند.

دمای هوا در زمستان به ندرت به کمتر از ۵ درجه (ژوئن و ژوئیه) می‌رسد و حداکثر دمای هوا در تابستان ۳۵درجه (ژانویه) است.

از نسیم‌های خنک دریایی که در سیدنی می‌وزد هم نباید غافل شد.

تفریحات و جاذبه های گردشگری سیدنی

سواحل زیبای شهر، فرصتی عالی برای امتحان کردن تفریحات دریایی و ساحلی است.

بندر سیدنی با جاذبه‌های مهمی که در اطرافش قرار دارد، یکی از مکان‌های نمادین استرالیا است.

سیدنی، کلان‌شهری است که با سواحل زیبا احاطه شده و تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را در اختیار دارد.

سیدنی علاوه بر اینکه بزرگترین شهر استرالیا است، پربازدیدترین شهر این کشور نیز به شمار می‌رود و البته برخلاف آنچه که در نگاه اول به نظر می‌رسد، پایتخت استرالیا نیست.

تنوع جاذبه‌ها در سیدنی بسیار قابل توجه است و هر سلیقه‌ای را راضی نگه می دارد ، از ساحل و پارک ملی گرفته تا جاذبه‌های فرهنگی و هنری در این شهر پیدا می‌شود.

این شهر با وجود این وسعت و تنوع جاذبه‌های گردشگری، ارزش یک اقامت طولانی‌مدت را دارد. راهنمای سفر به سیدنی شما را با این شهر و جاذبه‌های مهم آن آشنا می‌کند.

از جاذبه‌های گردشگری سیدنی می‌توان به بندرگاه دارلینگ اشاره کرد.

این بندرگاه ازجمله مکان‌های تفریحی و گردشگری در این شهر شناخته می‌شود. در برخی از زمان‌ها این بندرگاه مملو از توریست‌ها و گردشگران مشتاقی است که برای نظاره کردن زیبایی‌های آن به این منطقه ساحلی مراجعه کرده اند.

البته بندرگاه دارلینگ نیز همچنان برای اهالی محلی اطراف آن از جذابیت و محبوبیت خاصی برخوردار است. بندرگاه دارلینگ سیدنی مکان‌های مختلفی برای میزبانی از توریست‌ها و گردشگران دارد.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری سیدنی می‌توان به مکانی مجلل و زیبا به نام ساختمان ملکه ویکتوریا اشاره کرد.

این ساختمان که از معماری رومی شکل برخوردار است در قسمت بالایی مرکز خرید سیدنی واقع شده است.

ساختمان ویکتوریا از گنبد‌های مختلفی تشکیل شده که از طریق راهرو‌هایی به‌صورت زیرزمینی طراحی و به ایستگاه شهر مرتبط می‌شود.

منطقه‌ راکس (Rocks)

در بخشی از بندرگاه سیدنی، منطقه‌ تاریخی راکس قرار دارد که در آغاز سکونتگاه اهالی بومی بوده و بعدا به اولین سکونتگاه اروپاییان در استرالیا تبدیل شده است. نام این منطقه از صخره‌های ساحلی بخش غربی گرفته شده است. امروزه بیش از ۱۰۰ بنای تاریخی و میراث فرهنگی در خیابان‌های باریک و کوچه‌های سنگ فرش شده‌ این منطقه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قدیمی‌ترین بنا‌های شهر هستند.

در این منطقه جاذبه‌های زیادی برای بازدید وجود دارد. از جمله موزه‌ اکتشاف راکس (Rocks Discovery) که در مورد تاریخچه‌ این منطقه و تبدیل شدن آن از مناطق بومی‌نشین به شهر مدرن و در نهایت یک مقصد توریستی است. بعد از بازدید از موزه می‌توانید گشتی در خیابان‌های باریک و سنگ‌فرش‌شده‌ این منطقه بزنید که پر از فروشگاه‌های سوغات، صنایع دستی، رستوران، کافه، گالری‌های هنری مدرن و بومی و بازارچه‌های مختلف است. تور‌های همراه با راهنما برای گشت و گذار در این منطقه در نظر گرفته شده است.

باغ گیاه شناسی سلطنتی (Royal Botanic Garden)

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی زیبا فقط چند قدم با خانه‌ اپرای سلطنتی فاصله دارد. این مجموعه در سال ۱۸۱۶ پایه‌گذاری شده و ۳۰ هکتار باغ موضوعی را در بر می‌گیرد که دارای درختان بلند، درختستان‌های نخل، ارکیده و سرخس و… است. بازدید از این باغ‌های دیدنی یکی از فعالیت‌های جذاب و البته رایگان در سفر به سیدنی است.باغ رز یکی از بخش‌های دیدنی باغ است که ۱۸۰۰ رز دارد.

در باغچه‌ها و گلخانه‌های متعدد این مجموعه می‌توانید از انواع گل‌ها و گیاهان دیدن کنید.

بخش گیاهان گرمسیری و ارکیده‌ها را از دست ندهید. بعد از گشت و گذار در باغ می‌توانید در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های این مجموعه استراحت کنید یا از پیک نیک در دامنه‌ تپه با چشم‌اندازی دیدنی از بندر لذت ببرید.

برج سیدنی (Sydney Tower Eye)

برج سیدنی با ارتفاع ۳۰۹ متر بر فراز شهر قرار گرفته است.

این برج، بلندترین بنای سیدنی و بعد از خانه‌ اپرای سیدنی و پل بندرگاه سیدنی، سومین بنای نمادین این شهر است. بر فراز این برج، بخشی گنبدی شکل قرار دارد. با استفاده از بالابر‌های مخصوص می‌توانید خودتان را به بالای سکوی بازدید این برج برسانید.

این سکوی بازدید که اسکای‌واک نام دارد در فضای باز قرار گرفته و کف شیشه‌ای دارد. این سکوی بازدید بهترین نقطه‌ شهر برای تماشای چشم‌انداز‌های سیدنی است. از بالای این سکوی بازدید به غیر از دیدنی‌های شهر سیدنی، بخش‌هایی از نواحی اطراف هم قابل مشاهده است.

کافه و رستوان گردان برج، بهترین انتخاب برای خوردن یک غذای لذیذ از فراز شهر سیدنی است.

تجربه‌ سینمای چهاربعدی و تماشای مناظر بی‌نظیر از شهر فقط در این برج امکان‌پذیر است.

هاید پارک (Hyde Park)

در مرکز منطقه‌ اقتصادی سیدنی، فضای سبزی به نام هاید پارک ساخته شده که با جود آب‌نماها، باغچه‌ها، حوض‌ها و فضای سبز زیبایی که دارد، بهترین مقصد برای یک پیک‌نیک کوتاه چند ساعته است.

این پارک که بیشتر شبیه یک پارک مرکزی کوچک است، فرصتی عالی برایتان فراهم می‌کند تا تفریحی کم‌هزینه در سیدنی داشته باشید و با سبک زندگی اهالی و حال و هوای شهر، آشنا شوید. بنا‌های یادبود و آب‌نما‌هایی به یاد جنگ جهانی اول در این پارک قرار دارد.

در نیمه‌ شمالی پارک، یک میدان کوچک قرار دارد که اطراف آن را سه بنای قدیمی شامل یک کلیسا و دو بنای دیگر احاطه کرده‌اند.

این پارک بین سال‌های ۱۸۱۷ تا ۱۸۱۹ ساخته شده و یک بار هم بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۴ بازسازی شده است.حتی یک موزه هم در این پارک قرار دارد که برای آشنایی با تاریخچه‌ اولین ساکنان استرالیا، موقعیت خوبی است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *