معبد-آسمان

پیوند فرهنگ و ورزش در “معبد آسمان”

“معبد آسمان” در مرکز شهر پکن شهروندان و گردشگران زیادی را در طول سال برای بازدید به سوی خود جلب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، “معبد آسمان” که به دلیل معماری و طراحی منحصر به فرد خود به عنوان یکی از میراث‌های جهانی شناخته شده است شامل مجموعه‌ای از کاخ‌ها، ساختمان‌های سنتی، محراب‌ها و گذرگاه های عابران است که در ۶۰۰ هکتار منطقه پارکی پراکنده شده‌اند.

این معبد تا اوایل قرن بیستم توسط امپراطورهای چینی به عنوان معبد خصوصی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در اوایل قرن بیستم درهای آن به روی عموم مردم باز شد. پس از آن معبد آسمان نه تنها به عنوان یک قطب جذاب گردشگری محسوب می‌شود، بلکه دارای فضاهای تفریحی و ورزشی زیادی است که روزانه صدها نفر را برای گذران وقت به سوی خود می کشاند.

این معبد مساحتی برابر با دو سوم مساحت پارک مرکزی نیویورک را به خود اختصاص داده است و اطراف آن مملو از فضاهای سبز و ورزشی است که از فراز آسمان همانند قارچ‌های بزرگی به چشم می‌خورند. دو محراب اصلی این معبد در ورودی‌های شمالی و جنوبی معبد قرار گرفته‌اند، با این حال ورود از سمت شرق راحت‌ترین مسیر دستیابی فضاهای ورزشی است.

blank

زمانی که برای اولین بار به این مکان پا می‌گذارید ناگهان از فضاهای سبز به مکان‌هایی مملو از افرادی که در حال فعالیت‌های ورزشی هستند وارد می‌شوید که هیچ‌گونه بی‌نظمی در آنجا به چشم نمی‌خورد.

زمین‌های بازی و فضاهای ورزشی معبد آسمان تنها برای کودکان طراحی نشده‌اند، بلکه همه افراد با سنین مختلف در آن‌ها به فعالیت می پردازند. همه افراد برای استفاده از این فضاها دارای حق برابر هستند و هیچ هزینه‌ای نیز پرداخت نمی‌کنند.

blank

معمولا افراد میانسال و سالخورده که بازنشسته هستند در روزهای هفته به فضاهای ورزشی معبد آسمان می‌آیند و اوقات فراغت خود را با فعالیت در این مکان‌ها می‌گذرانند. اما در روزهای آخر هفته بسیاری افراد از کودک تا سالخورده دوشادوش همدیگر در زمین‌های ورزشی و فضاهای سبز این معبد به فعالیت می‌پردازند.

ممکن است در ظاهر چنین تصور شود که استفاده از این فضاها به عنوان فضاهای ورزشی و عمومی به حفظ آثار تاریخی معبد آسمان لطمه وارد کند، اما در واقع این کار باعث جذب افراد بیشتری به سمت جاذبه‌های تاریخی شده و آن‌ها را به انجام ورزش و تعامل با یکدیگر تشویق می‌کند. مردم شهر پکن با رفتن به معبد آسمان و فضاهای تفریحی و ورزشی آن همچون گردشگران، بین میراث فرهنگی و تاریخی چین و ورزش تعامل و پیوند برقرار می‌کنند.

منبع:ایمنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *