گردشگری

کدام کشورها بیشترین تعداد گردشگر را دارند؟

صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان درصد قابل توجهی از درآمد کشور را تامین می‌کند. تعداد گردشگران در کشورهایی مثل فرانسه، اسپانیا، آمریکا، چین، ایتالیا، ترکیه، مکزیک، آلمان، تایلند و انگلیس قابل توجه است. این کشورها سالانه میزبان ۸۹ تا ۳۶ میلیون گردشگر هستند.

مژده اصغرزاده– فرانسه، اسپانیا، آمریکا و چین در صدر لیست کشورهایی ایستاده‌اند که بیشترین تعداد گردشگر را دارند. ترکیه نیز اغلب در این لیست جای می‌گیرد.

گزارشی که بر اساس یافته‌های سازمان جهانی توریسم تنظیم شده نشان داده فرانسه بیش از هر کشور دیگری پذیرای گردشگران بوده است. سالانه بیش از ۸۹ میلیون گردشگر به فرانسه می‌روند تا اماکنی مثل برج ایفل، موزه لوور، ورسای و دروازه پیروزی را ببینند. این اماکن دیدنی در پاریس واقع شده‌اند، همچنین باید اشاره کرد که این شهر بیشترین جمعیت را نسبت به شهرهای دیگر اروپا دارد.

 

۱۰- انگلیس

۳۶ میلیون گردشگر

 

انگلیس

 

این کشور در کنار فرهنگ باستانی خود فضایی را برای تجهیز و زیرسازی ساختارهای کشور فراهم کرده تا میزبان گردشگران باشد. درآمد حاصل از صنعت گردشگری در انگلیس حدود ۱۷٫۲ میلیارد دلار است. بیشتر گردشگران اول از شهرهای دیگر اروپا و بعد از آمریکا و کانادا به این کشور سفر می‌کنند. توریسم داخلی در انگلیس نیز رونق دارد و لندن پربازدیدترین شهر است. برج لندن یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود.

 

۹- تایلند

۳۸ میلیون گردشگر

 

تایلند

 

تایلند با هوای آفتابی، سواحل شنی، جزایر استوایی، حیات‌وحش غنی، مکان‌های باستانی، معابد و صومعه‌ها در رتبه نهم پربازدیدترین کشور دنیا قرار دارد. فستیوال‎‌های متنوع، خرید و صرف غذاهای تایلندی از جاذبه‌های مهم این کشور محسوب می‌شود. درآمد حاصل از گردشگری برای تایلند حدود ۲۰٫۲ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را تامین می‌کند. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند تا سال ۲۰۳۲ حدود ۱۰۰ میلیون گردشگر به این کشور سفر کنند.

 

۸- آلمان

۳۹ میلیون گردشگر

 

آلمان

 

آلمان هم در صنعت توریسم داخلی و هم جهانی بسیار خوب عمل کرده است. کارشناسان عقیده دارند ۴٫۵ درصد از تولید ناخالص ملی آلمان به صنعت گردشگری اختصاص دارد و حدود ۲ میلیون فرصت شغلی از این طریق برای مردم مهیا شده است. برلین، مونیخ و هامبورگ شهرهای گردشگری آلمان هستند.

 

۷- مکزیک

۴۱ میلیون گردشگر

 

مکزیک

 

سواحل بکر و گردشگاه‌های تفریحی مکزیک بسیار مشهور است. فرهنگ غنی و اماکنی که سازمان یونسکو آنها را ثبت کرده باعث شده گردشگران عاشق مکزیک شوند. بیشتر گردشگران از شمال مکزیک، آمریکا، کانادا و شمار بسیاری از اروپا و تعدادی نیز از آسیا برای دیدن این کشور جالب می‌آیند.

 

۶- ترکیه

۴۶ میلیون گردشگر

 

ترکیه

 

ترکیه به خاطر سواحلی که در ۲ بخش مدیترانه‌ و دریای اژه دارد معروف است. این کشور آثار باستانی فراوانی نیز دارد. شهرهای آنتالیا و استانبول به دلیل وجود موزه‌، بازار و اماکن تاریخی مورد توجه گردشگران است. صنعت توریسم ترکیه در سال ۲۰۱۴ افت کرد ولی در سال ۲۰۱۷ به دلیل تبلیغات فراوان دوباره جان گرفت.

 

۵- ایتالیا

۶۲ میلیون گردشگر

 

ایتالیا

 

ایتالیا یکی از مقاصد رویایی گردشگران است. حدود ۵۰ مکان تاریخی ثبت‌شده در یونسکو در ایتالیا واقع شده است؛ رم، فلورانس و میلان از شهرهای پربازدید ایتالیا هستند. اماکن تفریحی، تاریخی، فرهنگی و غذاهای این کشور برای گردشگران بسیار جالب است. ایتالیا همیشه در بالای لیست پربازدیدترین کشورها جای دارد.

 

۴- چین

۶۳ میلیون گردشگر

 

چین

 

دیوار چین، پنج کوه مقدس، معبد شائولین، آبشار هوانگوشو، شهر ممنوعه و بسیاری دیگر از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی این کشور موجب شده چین در رتبه چهارم قرار گیرد. سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۲۰ این کشور در رتبه اول گردشگری جهان قرار گیرد.

 

۳- آمریکا

۸۰ میلیون گردشگر

 

امریکا

 

آمریکا کشور بسیار وسیعی است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی برای علاقه‌مندان در سراسر جهان دارد. بیشتر شهرهای آمریکا مانند نیویورک، لس‌آنجلس و لاس‌وگاس سالانه تعداد زیادی گردشگر جذب می‌کنند. گرند کنیون، پارک یلواستون، سواحل هاوایی و… از جاذبه‌های این کشور به شمار می‌روند. صنعت توریسم در ۲۹ ایالت از آمریکا سومین صنعتی محسوب می‌شود که فرصت‌های شغلی فراوانی برای مردم فراهم کرده است. بیشترین تعداد گردشگر از مکزیک، کانادا و انگلیس به آمریکا سفر می‌کنند. صنعت گردشگری داخلی آمریکا نیز بسیار فعال و پرسود است.

 

۲- اسپانیا

۸۳ میلیون گردشگر

 

اسپانیا

 

گردشگری در اسپانیا صنعت مهمی تلقی می‌شود و نزدیک به ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. بیشتر گردشگران از انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان به این کشور می‌روند. مکان‌ها و شهرهای تاریخی مثل بارسلون، مادرید، سواحل زیبای مدیترانه و آتلانتیک از جمله جاذبه‌های دیدنی این کشور محسوب می‌شود. سازمان یونسکو ۱۳ مکان در این کشور را ثبت جهانی کرده که بسیار مورد توجه گردشگران است.

 

۱- فرانسه

۸۹ میلیون گردشگر

 

لوور

 

فرانسه صدرنشین لیست پربازدیدترین‌هاست. این کشور با وجود شهرهایی چون پاریس، لیون و استراسبورگ بسیار دیدنی است. کوه‌های آلپ، اسکی، روستاهای دیدنی، باغ‌ها و پارک‌های متنوع در فرانسه یافت می‌شود. سازمان یونسکو ۳۷ مکان تاریخی این کشور را ثبت جهانی کرده که در جهان بسیار مشهورند. حدود ۹٫۷ درصد از تولید ناخالص ملی فرانسه به بخش توریسم اختصاص دارد. حدود ۳۰ درصد از درآمد حاصل از صنعت توریسم از گردشگران خارجی و باقی ۷۰ درصد از توریسم داخلی است. شهر پاریس پربازدیدترین شهر جهان است.

منبع:اعتماد آنلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *