سیدنی کریسمس

کریسمس در استرالیا

استرالیایی ها در بزرگترین جزیره جهان زندگی می کنند .استرالیا همچنین کوچکترین قاره جهان است. بیشتر مهاجران آن از انگلستان و ایرلند آمده اند و رسوم کریسمس خود را با خود آورده اند.

استرالیا جایی است که فصل ها بر خلاف آمریکایی ها است. هنگامی که استرالیایی ها کریسمس را در ۲۵ دسامبر جشن می گیرند ، در طول تعطیلات تابستانی است. بنابراین مهمانی های خیابانی بسیار محبوب هستند.بیشتر مردم در روز کریسمس از بستگان بازدید می کنند،بنابراین خیابان ها پر از خانواده ها و کودکان است

محبوب ترین رویداد فصل کریسمس کارولز نام داردبه این صورت که مردم شبها در خیابان جمع می شوند شمع روشن می کنند و آوازمی خوانند استرالیایی ها تاج های گل را بر روی درهای جلوی خود آویزان می کنند و گاهی اوقات در شب کریسمس آواز می خوانند. مردم همچنین خانه ها و باغ های خود را با درخت های کریسمس و چراغ های کریسمس تزئین می کنند.

خانواده های استرالیایی دوست دارند مراسم کریسمس را در خارج از خانه انجام دهند. آنها عاشق شنا ، گشت و گذار ، و دوچرخه سواری هستند. آنها دوست دارند وعده های غذایی را نیز در خارج از منزل بر روی باربیکیو سرو کنند. سواحل و پلاژهای استرالیا از جمله مکانهایی هستند که مردم معمولا برای گذران تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی انتخاب می کنند.

خانواده ها خانه های خود را با سرخس ، برگ نخل سبز به همراه گلهای رنگارنگ که در تابستان شکوفا می شوند به نام گل کریسمس تزئین می کنند. بعضی از خانواده ها در فضای باز یک درخت کریسمس برپا می کنند.

جشن های کریسمس از اواخر ماه نوامبر آغاز می شود ، هنگامی که مدارس و گروه های کلیسا نمایش های تولد را به نمایش می گذارند.

گلیسای سیدنی

شب کریسمس

در شب کریسمس ، خانواده ها ممکن است در کلیسا شرکت کنند. برخی از کودکان انتظار دارند که از پدر کریسمس هدایای خود را دریافت کنند ، و برخی دیگر منتظر بازدید و تحویل هدایای بابا نوئل هستند. پس ازبازکردن هدایا در صبح کریسمس ، خانواده ها صبحانه ژامبون و تخم مرغ میل می کنند.

در شب کریسمس در خانواده هایی که سنت های ایرلندی را رعایت می کنند ، پدر یک شمع بزرگ در یک پنجره جلوی خانه قرار می دهد تا از مریم ، یوسف و نوزاد عیسی استقبال کند. کوچکترین فرزند خانواده شمع را روشن می کند.

روز کریسمس

روز کریسمس زمانی است که خانواده ها و دوستان نزدیک از سراسر استرالیا دور هم جمع می شوند. در برخی خانواده ها شام کریسمس سنتی بریتانیا با بوقلمون یا ژامبون و پودینگ جشن گرفته می شود..

خانواده های دیگر برای کباب کردن شام کریسمس خود در آفتاب ، راهی باربیکیو حیاط خلوت می شوند. بسیاری از خانواده ها حتی به ساحل یا حومه شهر می روند و از یک پیک نیک با صرف بوقلمون سرد یا ژامبون و سالاد لذت می برند.

پدر کریسمس با شلوارک کوتاه برای خوش آمدگویی با کودکان در ساحل در کریسمس دیدار می کند.

روز بعد از کریسمس ، ۲۶ دسامبر ، روز بوکس است که یک تعطیلات عمومی دیگر برای اکثر استرالیایی ها به حساب می آید . این روز به طور سنتی روز دیگر جشن با خانواده است. استرالیایی ها نامه هایی را برای فروشنده های مغازه ها ، پستچی ، شرکت روزنامه فروشی و دیگران می گذارند تا از آنها بخاطر کمکشان در سال گذشته تشکر کنند

SIDNEY

شروع سال نو

شروع سال نو همیشه یک زمان خاص است ، با شام ، رقص و مهمانی جشن گرفته می شود.

جشن شب سال نودر استرالیا بسیار بزرگ و مفصل است تا جایی‌که آن را به‌عنوان رقیبی برای جشن‌هایی قلمداد می‌کنند که در شهرهای لندن، پاریس، نیویورک و ریودوژانیرو برگزار می‌شود.

بهترین و معروف‌ترین مکان برای جشن شب سال نو در استرالیا، بندرگاه سیدنی است. در این شب تمام افراد مشغول جشن گرفتن هستند، تا جایی‌که بسیاری از گردشگران برای حضور در حال و هوای این جشن، در شب سال نو به سیدنی سفر می‌کنند. موسیقی، غذا، نورپردازی‌های خارق‌العاده و آتش بازی عناصر اصلی این جشن هستند.

.همچنین در شب دوازدهم و ششم ژانویه ، یک مهمانی آخر برای پایان دادن به فصل کریسمس برگزار می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *