زوریخ ،شهر شلوغی که با ترافیک بیگانه است!

شهر زوریخ که مهم‌ترین قطب اقتصادی سوییس به ‌شمار می‌رود و گاه از آن به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور یاد می‌شود، یکی از امن‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زوریخ شهری است که بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه بین المللی کشور سوئیس در آن قرار دارد و بیشترین میزان ورود گردشگران خارجی را به خود اختصاص داده است. این شهر که در فهرست بهترین شهرهای جهان به لحاظ طراحی‌شهری جای گرفته، در سال‌های اخیر عنوان گران‌قیمت‌ترین شهر جهان را نیز از آن خود کرده است. برخورداری از هوای پاک، محیط آرام، معماری منحصر به فرد، بهترین سیستم حمل و نقل، جاذبه های گردشگری بی نظیر و …از جمله معیارهایی است که هر ساله شمار زیادی از گردشگران را به سوی این شهر روانه می کند.

زوریخ، بهترین شهر حمل و نقل جهان

زوریخ که از آن به عنوان مطلوب‌ترین شهر جهان به لحاظ ارزش زندگی نام برده می‌شود، اغلب به عنوان بهترین شهر حمل و نقل جهان نیز خوانده می‌شود و وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس‌ها، قطارها، ترامواها، و کشتی‌ها اغلب در تردد بوده و هزینه آن‌ها نیز نسبتا ارزان است. در واقع حدود ۷۰ درصد از بازدیدکنندگان شهر با تراموا یا اتوبوس تردد می‌کنند و حدود نیمی از سفرهای شهری با سیستم حمل و نقل عمومی اجام می شود. قطارهای زوریخ به ‌طور منظم به شهرهای اطراف سوئیس و سایر نقاط اروپا تردد می‌کنند. ایستگاه مرکزی قطار این شهر “Hauptbahnhof” نام دارد که در مرکز زوریخ قرار گرفته و دسترسی به حمل و نقل عمومی از این محل به آسانی امکان‌پذیر است. این ایستگاه، یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه های قطار جهان محسوب می‌شود، به گونه‌ای که برای سفرهای بین‌المللی بهتر است افراد به ‌صورت آنلاین از قبل بلیت رزرو کنند.

blank

سهولت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای گردشگران

از آنجایی که خرید بلیت وسایل حمل و نقل عمومی به صورت مکانیزه است و دستگاه آن در همه ایستگاه‌ها نصب شده، مسیر حرکت از طریق نقشه‌هایی که در ایستگاه‌ها و داخل ترن‌ها قرار دارد مشخص است و ایستگاه‌ها لحظه به لحظه اعلام می شود، گردشگران با هر زبان و درک و فهمی به راحتی می‌توانند با استفاده از این وسایل خود را به نقطه دلخواه‌ برسانند. همچنین تراموا و قطارهایی هم برای استفاده افراد ویلچرنشین در شهر زوریخ وجود دارد که ساعات ورود آن‌ها روی تابلوها با علامت ویلچر مشخص شده است. در واقع موفقیت سیستم حمل و نقل زوریخ در این است که در جاده‌ها کمتر شاهد عبور و مرور ماشین‌ها هستیم، بدین معنی که آلودگی در پایین‌ترین میزان و تصادفات نیز کمتر گزارش می‌شود و مهم‌تر اینکه پارک خودروهای مزاحم در کنار جاده‌ها به ندرت دیده می‌شود. همچنین دوچرخه سواری در زوریخ طرفداران زیادی داشته و گردشگران می‌توانند دوچرخه‌های شهری، دوچرخه‌های برقی و  دوچرخه‌های مخصوص کودکان را به ‌صورت رایگان و با ارائه کارت معتبر کرایه کنند. بنابراین برخلاف اکثر کلان‌شهرها، از ترافیک‌های آزاردهنده در سطح این شهر خبری نیست.

blank

گنجینه بهترین کلکسیون‌های هنری سوئیس

یکی از بهترین مناطق دیدنی زوریخ برای علاقه مندان به آثار هنری، خانه Kunsthaus Zurich است. این خانه بهترین کلکسیون‌های هنری که در طول سالیان دراز جمع‌آوری شده‌اند را در خود جای داده است، به گونه‌ای که قدمت آثار هنری این مکان از دوره میانه عصر هنر آغاز می‌شود. در واقع تاکید اصلی خانه Kunsthaus Zurich بر روی آثار هنری سوئیس است و آثار مشهوری از هنرمندان جهانی نظیر پابلو پیکاسو، ادوارد مونک و کلود مونه در این مکان وجود دارد.

blank

تاریخ، هنر و فرهنگ را در موزه ملی سوئیس نظاره کنید

موزه ملی سوئیس که در نزدیکی دریاچه زوریخ قرار دارد، گنجینه‌ای از کلکسیون‌های وسیعی را در خود جای داده است که هر گوشه از آن بخشی از هنر، تاریخ و فرهنگ سوئیس را نمایش می‌دهد. بنای این موزه در سال ۱۸۹۸ ساخته شده و قدمت آثار این موزه از عصر سنگی تا آثار مدرن متغیر است. موزه ملی سوئیس، بخش‌های مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بخش آثار نظامی، حکاکی کهن و آثار هنری نقاشی اشاره کرد. دیگر آثار ارزشمند موزه شامل مجموعه‌ای از سکه‌های سوئیس است که به عصر وسطی باز می‌گردند.

blank

 زیبایی منحصر به فرد دریاچه زوریخ

این دریاچه وسیع که به دلیل تمیزی شهرت دارد، آب خود را از کوه‌های آلپ تامین می‌کند و علاوه بر زوریخ، چند شهر دیگر را نیز در بر می‌گیرد. دریاچه زوریخ محل بسیار خوبی برای قایق سواری است و گردشگران می توانند از دیدن مناظر زیبای آن لذت برده و قایق سواری را در کنار مرغ‌های دریایی تجربه کنند.

blank

زوریخ، امن ترین شهر برای گردشگران

شهر زوریخ، دوسال متوالی به عنوان شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته شد. در این شهر علاوه بر زیبایی های منحصر به فرد و جاذبه های توریستی ، آرامشی حکمفرما است که ناشی از دور بودن هیاهوهای رایج در یک کلان‌شهر است، به گونه‌ای که در آن خبری از بی‌نظمی،‌ ترافیک، بوق ماشین‌ها، تأخیر و دیر رسیدن نیست. همچنین زوریخ مانند دیگر شهرهای سوئیس از امنیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به طوری که درصد جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین اعلام شده و یکی از امن‌ترین شهرها برای گردشگران محسوب می‌شود.

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *