خدمات تور:

بلیت رفت و برگشت ماهان – ویزا- ترانسفر فرودگاهی و بین شهری با اتوبوس های ولوو- ۷ شب اقامت در هتل با صبحانه – بیمه مسافرتی  راهنمای فارسی زبان

blank

هند

هندوستان هفتمین کشور بزرگ جهان است، این سرزمین از کوه‌های بلند هیمالیا تا مناطق سبز گرمسیری کرالا و از حریم رود گنگ تا ماسه‌های کویر تهار ادامه دارد. در این کشور پهناور جاهای دیدنی بسیار زیادی است که زبان از توصیف زیبایی آنها قاصر است.

هندوستان، سرزمینی پرتکاپو با تضادهای شگفت انگیز است، جایی که دنیای سنتی و مدرن به هم می رسند. هفتمین کشور پهناور و دومین کشور پر جمعیت دنیاست. هند، از میراث غنی برخوردار است.
بازدیدکنندگان این کشور پر رمز و راز، گنجینه هایی معنوی، فرهنگی و تاریخی ای را از «تاج محل» شکوهند در آگرا تا مکان های مقدس «هرمندیر صاحب» (معبد طلایی سابق) در آمریتسار و « مکا مسجد» در حیدرآباد پیدا خواهند کرد.بنابراین یک تور هند میتواند برای همه بسیار شگفت انگیز بوده و تجربه تکرار نشدنی باشد.

دهلی نو

دهلی نو پایتخت هند و ترکیبی از بافت قدیم و جدید شهری و مرکز فرهنگ ها و مذاهب گوناگون است و به خاطر معماری و شهرسازی به سبک بریتانیایی اش شهرت جهانی دارد. دهلی نو در اصل منطقه ای شهری درون کلان شهر دهلی است. دهلی با قدمتی افزون در ۵۰۰۰ سال به همراه دمشق و بنارس از قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می شود. این شهر تاکنون ۱۱ بار ویران و از نو ساخته شده است. دهلی آمیخته ای از مذاهب و قوم ها و فرهنگ های مختلف است که در یک جا جمع شده و جامعه ای سنتی و مدرن را تشکیل می دهند. شهر دهلی دارای اماکن تاریخی و گردشگری فراوانی است که طی قرن ها در این شهر ساخته شده است. قلعه سرخ، مسجد جامع دهلی، آرامگاه همایون، درگاه نظام الدین، بنای یادبود گاندی، دروازه هند، موزه های ملی، مکان های مقدس اسلامی (مسجد جامع، مناره کوتاه…)، معابد هندی، معبد لاکسی، معبد آکشاردام، پارک های سبز و قلعه ها و مکان های تاریخی و بازارهای محلی از جمله پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری و دیدنی دهلی نو می باشند.

جیپور

جیپور، بزرگ ترین شهر و مرکز ایالت راجستان هند، با قلعه ها و قصرهای جذابش به زیبایی هر چه تمام تر گذشته ی پادشاهی و باشکوه خود را به تصویر کشیده است. معماری زیبا، فرهنگ غنی، پارچه ها و جواهرات درخشان گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به جیپور می کشاند. شهری که به شهر رنگ ها و فستیوال ها معروف است باید هم هر ساله این تعداد جمعیت به خود ببینید اگر می خواهید شما هم گردشگر این شهر شوید قبل از سفر به هند، الی گشت را با راهنمای سفر به جیپور همراهی کنید.

آگرا

آگرا شهری است در نیمه‌ی شمالی کشور هند. این سرزمین مانند دیگر مناطق این کشور، از پدیده‌های طبیعی زیبایی بهره می‌برد. از طرفی با توجه به پیشینه‌ی تاریخی آگرا، این شهر میزبان جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی، از جمله تاج محل است. مجموع این موارد آگرا به یکی از مقاصد سفر مهم در کشور هند تبدیل کرده است.

جاذبه های گردشگری هند:

تاج محل

احتمالا شناخته شده ترین عمارت در هندوستان است، همچنین «تاج محل»، مشهورترین نشانه در جهان برای نشان دادن قدرت عشق است. به یاد «ممتاز محل»، همسر محبوب «شاه جهان» نام گذاری شده است، ساخت این آرامگاه زیبا به خاطر مرگ او در سال ۱۶۳۱ میلادی آغاز ، توسط ۲۰۰۰۰ کارگر بنا شد و ۲۲ سال طول کشید.
دربردارنده بسیاری از عناصر طراحی اسلامی شامل طاق ها، مناره ها، گنبد پیازی شکل و خوشنویسی مشکی در داخل محوطه ورودی است، تاج محل به طور عمده از مرمر سفید که با طرح های درونی گلدار ظریف، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مانند یشم، لاجوردکاشی، الماس و صدف مروارید تزئین شده اند ساخته شده است.
نکته مهم: بهترین زمان برای بازدید، سپیده دم یا زمانیست که هوا تاریک و روشن است، هنگامی که شرایط جوی با تغییر تابندگی به سمت روشنایی پیش می رود (اگر امکان داشت سعی کنید که بازتاب تاج محل را از لبه دورتر رودخانه «یامونا» مشاهده کنید).

شهر مقدس «واراناسی»
زیارتگاه اصلی هندوها، از مدت هاست که وابسته به رودخانه بزرگ «گنگ» که یکی از مهم ترین نمادهای مذهبی این آیین است بوده، قدمت واراناسی که یکی از شهرهای راکد زندگی است به قرن هشتم قبل از میلاد مسیح می رسد. دلایل زیادی برای بازدید از شهر وجود دارد، از جمله میتوان به کاوش در « Old Quarter » همجوار رودخانه گنگ اشاره کرد جایی که معبد «Kashi Vishwanath » را در آن خواهید یافت که در سال ۱۷۸۰ میلادی بنا شده است (معبد «New Vishwanath » به همراه هفت معبد مجزایش نیز جالب توجه است).
حمام کردن در رودخانه گنگ برای هندوها بسیار حائز اهمیت است، مکان های بیشماری به نام « گات» وجود دارد که پلکانی به سمت آب را شامل می شوند جایی که افراد با ایمان در مقابل عبادت کنندگان خود را می شویند. گفته می شود «واراناسی» دارای بیش از ۱۰۰ «گات» می باشد که بزرگ ترین آنها « Dasashvamedh » و « Assi » هستند (دومی، که در محل تلاقی رودخانه «گنگ» و «آسی» واقع شده است به صورت خاصی مقدس است). دانشگاه هندوی «بنارس» که در سال ۱۹۱۷ تأسیس شده و کتابخانه عظیمی با بیش از یک میلیون کتاب دارد نیز ارزش بازدید دارد، و موزه با شکوه « Bharat Kala Bhavan » شامل مجموعه ای از نقاشی های مینیاتوری، مجسمه ها، نسخه های خطی از جنس لیف خرما و نمایشگاه محلی تاریخ است.

« Harmandir Sahib» معبد طلائی آمریتسار
آمریتسار(Amritsar)، تاسیس سال ۱۵۷۷ میلادی، قطب مهمی در تاریخ و فرهنگ Sikh (هندوستان) محسوب میشود. جاذبه اصلی آن «هرمندیر صاحیب» است که در سال ۱۶۰۴ بازگشایی شده و اغلب به خاطر تزیینات زیبای طلاییش معبد طلایی خوانده می شود. یکی از مقدس ترین زیارتگاه های «سیک»( بسیاری از هندوها و مردم با مذاهب دیگر نیز به آنجا می روند)می باشد، معبد به صورت ترکیبی از سبک های هندو و اسلامی ساخته شده است، بخش مرمرین پایینی معبد از جلوه هایی با تزیینات داخلی گلدار و اشکال حیوانات شکل گرفته است، در حالی که گنبد بزرگ طلایی یک گل نیلوفر آبی را نمایش میدهد که نمادی از پاکی در بین «سیک» ها می باشد. علاوه بر طراحی با شکوه معبد، بازدیدکنندگان، به طور همتراز،با حس و حال معنوی آن تحت تاثیر قرار میگیرند، تاثیری که با سرود مداوم عبادت کنندگان از کتاب مقدس «سیک» افزایش می یابد و در سرتاسر مجتمع پخش می شود.