رصدخانه مراغه

مراغه جزو ۱۰ شهر برتر تاریخی ایران است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سایت رصدخانه مراغه، پایگاه اصلی نیست در حالیکه اعتقاد دارم، مراغه جزو ۱۰ شهر برتر تاریخی ایران بوده و در سطحی است که می‌تواند جزو پایگاه‌های ملی باشد.

سید عزت‌الله ضرغامی روز جمعه، ۱۶ اردیبهشت ماه، در بازدید از رصدخانه مراغه اظهار کرد: مراغه قطب فرهنگ، علم و تمدن است و باید آنطور که شایسته‌ی پیشینه و مقام او است، همه‌ تلاش خود را برای سازندگی آن بکنند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مراغه به نام خواجه نصیرالدین طوسی شناخته شده و یک محور علمی و تمدنی است، در کنار شخصیت برجسته‌ی خواجه نصیرالدین طوسی که برخی او را بزرگترین دانشمند اسلام می‌دانند، مراغه یک بنیه‌ی غنی علمی و تمدنی چند هزارساله داشته و تاثیر متقابل مراغه و خواجه نصیرالدین طوسی است که چنین موقعیتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: مراغه یک بنیه‌ی علمی، ذاتی و توانی دارد چراکه بسیار مهم بوده که مراغه بالاتر از سطح متوسط است؛ بنابراین باید برنامه‌های خود را ادامه دهیم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: باید به معرفی محتوایی و درست رصد خانه و انجام برخی اقدامات عمرانی و خدماتی پرداخته شود تا حداقل امکانات فراهم شود، همچنین طی بازدیدی که انجام شد، خلأها و آسیب‌های موجود، شناسایی شد که اعتبارات مناسب برای آنها اختصاص می‌یابد تا با همکاری دیگر نهادها شرایط را قابل قبول‌تر کنیم.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *