برای سفر به تایلند از کجاها دیدن کنیم

تایلند کشوری دیدنی و زیبا با جاذبه‌های متنوع است. در تایلند برای همه اعضای خانواده، جاذبه‌ای وجود دارد که از دیدن آن بدون تردید لذت می‌برید

سفر خانوادگی به تایلند

تایلند یک مقصد گردشگری عالی برای تعطیلات خانوادگی است. این کشور دیدنی و زیبا، جاذبه‌های بسیار متنوعی دارد که همه سلیقه‌ها را راضی می‌کند. از سواحل زیبا گرفته تا طبیعت بی‌نظیر و فعالیت‌های تفریحی جذاب در پارک‌ها برای کودکان و دوستداران ماجراجویی.

سفر با بچه‌ها، نیاز به برنامه‌ریزی بیشتری دارد. آنها معمولا به جاذبه‌هایی که بزرگترها علاقه دارند، توجهی نشان نمی‌دهند. اگر همراه با بچه‌ها سفر می‌کنید باید مقصدهایی را انتخاب کنید که مکان‌های تفریحی و پارک‌های متعددی داشته باد. همچنین، باید حمل و نقل عمومی در این مقصدها گسترده و کارآمد باشد تا بتوانید به راحتی خودتان را به جاذبه‌های مختلف برسانید.

در ادامه چند مقصد گردشگری برتر تایلند را معرفی می‌کنیم که برای سفر همراه با خانواده و کودکان، امکانات و جاذبه‌های خوبی دارد.

پوکت بزرگترین جزیره تایلند، مجموعه‌ای بی‌نظیر از جذاب‌ترین جاذبه‌های خانوادگی است. از جمله سواحل زیبا که در آنها کودکان می‌توانند از انواع تفریحات آبی لذت ببرند و با شن بازی کنند. پارک‌های آبی متعددی در پوکت وجود دارد که همه اعضای خانواده را سرگرم می‌کند. نوجوانان و جوانان می‌توانند از تفریحات آبی و ساحلی مثل قایق سواری لذت ببرند.

آکواریوم پوکت یکی دیگر از جاذبه‌های آن است که همه سنین و سلیقه‌ها را راضی می‌کند. هتل‌ها و اقامتگاه‌های خانوادگی زیادی در پوکت وجود دارد که می‌توانید برای اقامت خود انتخاب کنید.

کرابی

کرابی جزیره‌ای زیبا و مقصدی عالی برای یک سفر خانوادگی ساحلی است. آکواریوم و جاذبه‌هایی مثل سواحل بی‌نظیر و زیبا دارد. در مناطق حفاظت شده حیات وحش کرابی می‌توانید حیوانات بومی را از نزدیک ببینید.

پارک‌های ملی، پارک‌های جنگلی و آبشارهای زیبا از دیگر جاذبه‌های کرابی است که برای همه سنین و سلیقه‌ها جالب است. بازدید از معابد زیبا، سفرتان را تکمیل می کند.

استان پراچواپ خیری خان تایلند

این استان بین بانکوک و جنوب تایلند قرار دارد. این استان را بیشتر از همه به خاطر شهر ساحلی هوان هین می‌شناسند. در این شهر اقامتگاه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیری وجود دارد. پارک‌های آبی متعددی در این استان ساخته شده است که برای همه اعضای خانواده مناسب است.

در مناطق حفاظت شده حیات وحش، بچه‌ها می‌توانند میمون‌های بومی را از نزدیک ببینند. اگر دوست دارید جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی را به سفر خود اضافه کنید، بازدید از معبد Thammikaram Worawihan را از دست ندهید. قایق سواری به مقصد پارک ملی Khao Sam Roi Yod یکی دیگر از تجربیات جذابی است که نباید از دست بدهید.

سفر به بانکوک

بانکوک شهری پر زرق و برق و دیدنی است که جاذبه‌های بسیار متنوع و جذابی دارد. این شهر پر از پارک‌های جنگلی، پارک آبی و پارک‌های تفریحی متنوع است. بانکوک ساحل ندارد ولی در پارک‌های آبی متعدد آن می‌توانید از تفریحات آبی لذت ببرید.

شهر پر زرق و برق بانکوک

معابد و کاخ‌های قدیمی باشکوه، بخش دیگری از جاذبه‌های بانکوک را تشکیل می‌دهند که فرصت بازدید از آنها را نباید از دست بدهید. اگر اهل خرید کردن باشید، در بانکوک هیچ کم و کسری از نظر تعداد مراکز خرید و محصولات عرضه شده وجود ندارد. انواع موزه‌های متنوع در بانکوک منتظر حضور گردشگران است.

چیانگ مای، پایتخت شمالی تایلند

چیاتگ مای را معمولا با نام پایتخت شمالی تایلند می‌شناسند. چیانگ مای فضایی آرام‌تر نسبت به بانکوک دارد و یک مقصد خانوادگی عالی است. اگر دوست دارید فعالیت‌های تفریحی در فضای باز را به صورت خانوادگی تجربه کنید، تورهای جنگل‌گردی را از دست ندهید.

چیاتگ مای یک مقصد خانوادگی عالی

در تورهای طبیعت گردی می‌توانید با حیات وحش و طبیعت منطقه آشنا شوید. تفریحات پرهیجانی مثل رفتینگ، قایق سواری و زیپ‌لاین در این تورها ارائه می‌شود.

کمپ‌های نگهداری فیل‌ها فرصت مناسبی برای بچه‌ها است تا از نزدیک این حیوانات دوست‌داشتنی را ببینند. باغ وحش چیانگ مای یکی از جاذبه‌هایی است که معمولا توجه بچه‌ها را جلب می‌کند و نباید از دست بدهید. بازار شبانه چیانگ مای بهترین فرصت برای خرید صنایع دستی و سوغات است.

چیانگ رای

چیانگ رای معمولا زیر سایه مقصدهای گردشگری اطرافش قرار می‌گیرد و کمتر مورد توجه گردشگران قرار دارد. در حالی که جاذبه‌های بسیار متنوعی برای کودکان و بزرگسالان دارد. به خصوص برای کسانی که می‌خواهند از مقصدهای و مسیرهای توریستی و شلوغ، فاصله بگیرند.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی چیانگ رای

معبدهای قدیمی و بناهای تاریخی، بخش دیگری از جاذبه‌های چیانگ رای است برای کسانی که دوست دارند جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی را ببینند. در چیانگ رای می‌توانید در کلبه‌های جنگلی اقامت کنید و زندگی اهالی بومی را از نزدیک ببینید.

استان کانتچانابوری

این استان در حاشیه رود در غرب تایلند قرار دارد. کانچانابوری طبیعتی حیرت‌انگیز دارد و تاریخ شگفت‌انگیز آن توجه گردشگران را جلب می‌کند. بازارهای قدیمی و موزه‌ها، از جاذبه‌هایی است که نباید از دست بدهید.

جاذبه های متنوع استان کانتچانابوری تایلند

آبشارهای زیبای  Sai Yok Noi و Erawan برای علاقه‌مندان به طبیعت، فرصت خوبی برای گشت‌وگذار در طبیعت است. غارهایی با شکل‌های صخره‌ای عجیب و عبور از مسیرهای جنگلی، از جاذبه‌های خاص طبیعت این استان است.

پارک‌های آبی و معابد متعدد را نیز می‌توانید در این استان پیدا کنید. جاذبه‌های این منطقه بسیار متنوع است و برای همه اعضای خانواده، جاذبه‌ای دارد.

استان چنبوری

استان چنبوری در بخش شرقی خلیج تایلند قرار دارد. در چنبوری نیز جاذبه‌های زیادی برای بچه‌ها وجود دارد.

سواحل شنی، ورزش‌های آبی، معبد چوبی پناهگاه حقیقت  و موزه‌ی جذاب و دیدنی ریپلی از جاذبه‌های این منطقه است که نباید از دست بدهید.

طبیعت زیبا در استان چنبوری تایلند

اگر از علاقه‌مندان به طبیعت باشید در باغ‌های گیاه‌شناسی و پارک‌های جنگلی این استان می‌توانید از تماشای پوشش گیاهی منطقه لذت ببرید و در آرامش طبیعت، قدم بزنید. پارک‌های آبی، موزه‌ها و معابد متعدد و بازارهای شناور از دیگر جاذبه‌های این استان است که نباید از دست بدهید.

استان ترات در تایلند

این استان در کنار خلیج تایلند قرار دارد و مجموعه‌ای از چندین جزیره زیبا و شگفت‌انگیز است. در این جزایر دیدنی می‌توانید از انواع تفریحات جذاب خانوادگی لذت ببرید. سواحل شنی سفید، صخره‌هایی با پوشش جنگلی و حیات وحش بی‌نظیر، از جذابیت‌های این استان برای گردشگران است.

جزایر زیبا و شگفت‌انگیز استان ترات تایلند

در این استان می‌توانید به دهکده‌های ماهیگیری سر بزنید و از خوردن غذاهای محلی آنها لذت ببرید. اگر اهل غواصی و قایق‌سواری باشید، این استان بهترین مقصد برای سفر شما است.

استان ناخون راتچاسیما

این استان، بزرگترین استان تایلند است. اولین پارک ملی تایلند یعنی پارک ملی Khao Yai در این استان پایه گذاری شد. در این مقصد گردشگری، می‌توانید بچه‌ها را به تماشای جنگل ببرید و با پوشش گیاهی و حیات وحش منطقه آشنا کنید. مسیرهای پیاده‌روی متعددی متناسب با سطح آمادگی بندی مختلف، در این پارک وجود دارد.

سفر خانوادگی به استان ناخون راتچاسیما تایلند

آبشارهای زیبا از دیگر جاذبه‌های این منطقه است که توجه دوستداران طبیعت را جلب می‌کند. در این استان، بقایای باستانی از شهرهای قدیمی هم وجود دارد که مورد توجه دوستداران تاریخ و فرهنگ قرار می‌گیرد.

منبع:تاریخ ما

معرفی شهر نخجوان

معرفی شهر نخجوان

نخجوان یک ایالت خودمختار ولی تحت سلطه ی جمهوری آذربایجان است. از نظر آب و هوایی این منطقه شباهت زیادی به شهرهای شمال غرب ایران دارد. در ادامه تاریخ ما را با معرفی شهر نخجوان همراهی کنید.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۳۰+

زبان رسمی: آذری

زبان‌های رایج دیگر: فارسی، پهلوی، دری، غازی، روسی

واحد پول: مانات آذربایجان (AZN)

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز (دوشاخه نوع C، F)

پیش شماره کشور: ۹۹۴+

پیش شماره منطقه: ۳۶

شماره اضطراری: ۱۱۲

آب و هوا

آب و هوای نخجوان به دلیل نزدیکی با خط مرزی ایران، بسیار مشابه استان‌های شمال غربی کشورمان است. اقلیم نیمه‌خشک قاره‌ای با زمستان‌های برفی کوتاه اما سرد و تابستان‌های طولانی خشک و بسیار گرم برای بسیاری از هموطنان آشنا به نظر می‌رسد. پس هنگام سفر با توجه به شناختی که از آب و هوای مناطق شمالی کشور دارید لباس مناسب به همراه داشته باشید.

مقبره مومنه خاتون

این آرامگاه در نخجوان یک برج بلند بیست و شش متری است که ازآجر ساخته شده است. پلان آن یک هشت ضلعی است و سطح آن با کاشی های فیروزه ای تزئین شده است. متن هایی با خط زیبای کوفی نیز روی سطح این برج دیده می شود. این آرامگاه یک نماد مهم برای شهر نخجوان محسوب می شود. این برج به «شاهکار معماری قرون وسطی» مشهور است. این آرامگاه متعلق به مومنه خاتون همسر یکی از حاکمان نخجوان به نام شمس الدین الدنیز است.

غار اصحاب کهف

در ۱۸کیلومتری نخجوان غاری قرار دارد که گفته می شود همان غاری است که اصحاب کهف ۳۰۰ سال در آن به خواب رفتند. در ابتدای جاده ای که به این غار می رسد یادمانی با سیمان سفید رنگ و پایه های صورتی قرار دارد. روی این یادمان با خط روسی نوشته شده غار اصحاب کهف.

مقبره حسین جاوید

مقبره حسین جاوید مقبره ای پوشیده شده از مرمر سفید و پیرو سبک مقبره مومنه خاتون، مقبره ای است متعلق به «حسین راثی زاده» ملقب به «حسین جاوید» که از شاعران سبک رمانتیک جمهوری آذربایجان است. معمار این بنا «راسیم علی اف» و مجسمه ساز آن «عمر الداراف» بوده است. پایین و بالای این مقبره سردابه وجود دارد که قبر همسر و دختر این شاعر در آن مکان قرار گرفته است.

موزه فرش نخجوان

موزه فرش نخجوان متعلق به قرن ۱۸میلادی می باشد. این کاخ توسط کلبری کنگری که پدر آخرین خان نخجوان یعنی احسان خان بود ساخته شد. این بنای دو طبقه زمانی که در اختیار این خان قرار داشت به این صورت بود که قسمت جنوبی بنا مخصوص پذیرایی از میهمانان و قسمت شمالی مخصوص زندگی خان و خانواده اش بود.اما اکنون که از سال ۱۹۹۸ به عنوان موزه فرش بازگشایی شد فقط از قسمت جنوبی استفاده می کنند. هم اکنون در این موزه انواع فرش مانند: گلیم، جاجیم، مفرش، خورجین و… نگهداری می شود.

منبع:تاریخ ما

گردشگری شاه‌کلید توسعه پایدار شهری

به تازگی به مقوله گردشگری توجه زیادی می‌شود؛ مسئولان هرکشور می‌کوشند با ایجاد زیرساخت‌های مناسب راهی برای حضور گردشگران بیشتر باز کنند تا به این وسیله هم از بازار پرسود صنعت توریسم بهره‌مند شوند و هم فرهنگ و تمدن خود را به دیگر مردم جهان معرفی کنند.

گردشگری شهری از جدیدترین زیرشاخه‌های صنعت توریسم است که به دلیل داشتن آثار مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به سرعت در کشورهای مختلف رواج یافته است. کارگزاران و مسئولان اجرایی شهرها در مناطق مختلف جهان در رقابتی تنگاتنگ می‌کوشند با ایجاد مؤلفه‌هایی مانند امنیت، ثبات اقتصادی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ و توسعه مراکز اقامتی، شهرهای کشور خود را مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل کنند؛ اما سهم همه کشورها از بازار پررونق گردشگری شهری یکسان نیست. برای بررسی بیشتر این مسئله و میزان برخورداری شهرهای کشورمان از گردشگری شهری با محمدعلی مهدیان، کارشناس ارشد شهرسازی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

گردشگری شهری چه جایگاهی در مدیریت شهری دارد؟ 

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت شهری که سبب تفاضل شهرها بر یکدیگر می‌شود، آگاهی مدیران از آخرین یافته‌های علمی است. مدیرانی که به مطالعات علمی اشراف داشته باشند هم با نیاز شهروندان بیشتر و بهتر آشنا هستند و می‌دانند چگونه باید این نیازها را پاسخ دهند. یکی از آخرین دستاوردهای مطالعات حوزه شهری لزوم توسعه گردشگری شهری است. در این روش نوین جذب گردشگران به جای استفاده از آثار باستانی به ساخته‌ها و سازه‌هایی که در دهه‌های اخیر ایجاد شده توجه می‌شود. در این روش مدیران شهری می‌کوشند آنچه به نظر جذاب است را بازسازی یا بهسازی و عرضه کنند.

وضعیت گردشگری شهری در کشور ایران چگونه است؟

در یک قضاوت کلی باید بگوییم در کشور ما شیوه مدیریت شهری بیشتر تقلیدگونه است تا علمی باشد. به این معنا که بیشتر مدیران تلاش می‌کنند الگوهای موفق در اداره شهرها را از شهرهایی در داخل یا خارج کشور فراگیرند و بکار ببندند در حالی که مدیر موفق شهری کسی است که ابتدا یافته‌های علمی در این زمینه را فراگیرد سپس برای کاستن از موارد آزمون و خطا بهترین روش را از بین روش‌های اجرا شده انتخاب کند. بر این اساس گردشگری نیز در مدیریت شهری کشور مقوله‌ای نوپاست که توجه زیادی به آن نشده است، هرچند در بعضی شهرها اقدامات ابتدایی آغاز و به نتایجی هم دست یافته‌اند، اما در مجموع در این عرصه راه‌های نرفته زیادی وجود دارد.

آیا الگوی موفقی برای جذب گردشگران شهری در کشور وجود دارد؟

به عنوان نمونه مدیریت شهری مشهد در سالیان اخیر توجه زیادی به جذب گردشگران کرده است. توسعه صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی با محوریت آستان قدس رضوی و ایجاد جاذبه‌های توریستی در محیط شهری باعث شده شمار فراوانی از گردشگران به سمت این شهر جذب شوند. ناگفته پیداست که یکی از مهم‌ترین آثار حضور گردشگران در محیط شهری رونق اقتصادی است و مشاهده می‌کنیم که مشهد با رشد شتابان در سالیان اخیر به بزرگترین کلانشهر کشور پس از تهران تبدیل شده است که بیشترین بخش این دستاورد نتیجه توجه به گردشگری شهری و تلفیق آن با گردشگری مذهبی در کانون این شهر است.

در شهر اصفهان نیز تلاش شهرداری برای ایجاد محیط مناسب و جاذبه‌هایی برای گردشگران قابل توجه است. البته شهرهایی مانند اصفهان در زمره موزه‌شهرها قرار دارد که خود به خود شمار فراوانی گردشگر برای دیدن آثار تاریخی آن‌ها به این شهرها سفر می‌کنند، اما ایجاد پارک‌ها و فضاهای سبز در اطراف رودخانه زاینده‌رود و استفاده از الگوهای معماری سنتی در ساخت و سازهای جدید نیز در رواج گردشگری شهری اصفهان بی‌اثر نبوده است.

برای رونق گردشگری شهری چه زیرساخت‌هایی نیاز است؟

گردشگری شهری نیازمند ایجاد زیرسازی و تغییر ساختارهای کالبدی شهری است. مادرشهرهای بزرگی مانند نیویورک، پاریس، پکن، مسکو و لندن به قدری برای گردشگران جذاب است که از اقصی نقاط جهان برای بازدید از نما و منظر شهری به آن‌ها مسافرت می‌کنند. تهران بزرگترین شهر ایران است و تا حد بسیار زیادی در زمینه جذب گردشگران از دیگر شهرها جلوتر است، اما اگر به تورهای مسافرتی فعال در این شهر سری بزنید متوجه می‌شوید که هنوز جاذبه‌های تاریخی مانند کاخ گلستان مهم‌ترین محور گردشگری محسوب می‌شود در حالی که برخی گردشگران علاقه دارند از یکی از پارک‌های معروف و جذاب یا یکی از خیابان‌های زیبا دیدن کنند و این زیرساخت به اندازه کافی در شهرهای بزرگی مانند تبریز و تهران وجود ندارد، یعنی در این شهرها تلاش نشده تا با حفظ نمادهای مدرن از دهه‌های گذشته جاذبه گردشگری ایجاد شود.

شمار درمانگاه‌ها، هتل‌ها، مهمان‌سراها و فروشگاه‌ها و در دسترس بودن آن‌ها نیز تا حد زیادی در این زمینه مؤثر است. وجود این مراکز نه‌تنها سبب جذب گردشگران می‌شود، بلکه باعث می‌شود گردشگران با خاطره‌ای خوش از رفاه و آسایش موجود در این شهر یاد کنند و در واقع مبلغانی برای جذب کسانی باشند که هرگز به این شهر سفر نکرده‌اند.

مهم‌ترین تاثیر گردشگری شهری چیست؟ 

مهم‌ترین درونمایه گردشگری شهری پیامی است که به گردشگر منتقل می‌شود، یعنی گردشگر وقتی وارد یک شهر می‌شود و از جاذبه‌های آن بازدید می‌کند در پایان باید برداشتی از فرهنگ مردم آن شهر و کشور داشته باشد. در کشور ایران محتوای پیامی که باید به گردشگران منتقل شود بسیار غنی است بدین معنا که گردشگر می‌تواند بفهمد شهروندان ایرانی بافرهنگ، صبور، فرهیخته، نجیب و مهمان‌نواز هستند، اما همانگونه که پیش از این گفته شد باید زیرساخت مناسب برای جذب گردشگر ایجاد شود تا در خلال گردشگری این مفاهیم نیز منتقل شود.

گردشگری شهری و دیپلماسی شهری دو عنصر پیوسته و بسیار نزدیک هستند که تا حد زیادی بر هم اثرگذار هستند. شهری که دارای جاذبه‌ها و زیرساخت‌های مناسب گردشگری باشد قطعا در دیپلماسی شهری و ایجاد ارتباط با شهروندان و مدیران دیگر شهرها نیز موفق و کارآمد است. به عنوان نمونه در دو دهه گذشته شهر کاشان با تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهری توانسته اقدام به انعقاد قراردادهای خواهرخواندگی با دیگر شهرهای خارجی کند.

منبع:ایمنا

“سرسره” طرح برتر فرودگاه چانگی شد

در رقابتی که بین معماران اهل سنگاپور برای طراحی فضای داخلی اطراف فرودگاه چانگی برگزار شد، طراحی فرودگاه به صورت مکانی مملو از سرسره‌های شگفت‌انگیز به عنوان ایده برتر انتخاب شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا،در توسعه فضاهای اطراف فرودگاه چانگی سنگاپور، بخشی از فضا به مکانی اعجاب‌انگیز شامل یک پارک جاذبه، یک مرکز خرید و باغی مملو از درختان و گیاهان زیبا، همگی در مقابل ترمینال یک اختصاص داده شده است.

در پارک جاذبه سرپوشیده بیش از هزار و ۴۰۰ گونه درخت و گیاه زیبا در میان دیگر جاذبه‌های پارک به نمایش گذاشته است. جاذبه‌های شگفت‌انگیز این پارک باعث جذب بخش اعظمی از مسافران سنگاپور به فرودگاه چانگی، در مقایسه با سایر فرودگاه‌ها، شده است.

در پارک سرپوشیده “کارو” یک زمین بازی شبیه به مجسمه‌ای غول‌پیکر طراحی شده است که ظاهری شبیه به یک جواهر قیمتی بسیار زیبا دارد و مملو از سرسره‌ها، پلکان‌ها و ریسمان‌هایی برای بالارفتن است که فضایی رنگارنگ در داخل پارک به وجود آورده است.

طراحی منحصر به فرد پارک کارو به آن ظاهری دوگانه بخشیده است به گونه‌ای که از یک طرف همانند جواهری گرانبها مملو از حلقه‌های زیبای زینتی است، و از طرفی پارکی با سرسره‌های اعجاب‌انگیز است که با عبور از این سرسره‌ها می‌توان به اکتشاف فضای داخل پارک پرداخت.

آینه و کاشی‌های زیبا، سراسر پارک کارو را به طوری احاطه کرده است که نمای آینه‌ای پارک باعث تمرکز بازدیدکنندگان بر فضای اطراف می‌شود و بازتاب‌هایی سورئال از مردم و فضا در ذهن آنان منعکس می‌کند. سرسره‌ها در فضایی درخشان و پرنور در مرکز جنگل سبز پارک واقع شده است. کف پارک نیز به گونه‌ای ساخته شده است که باعث ایجاد بازتابی انتزاعی به شکل مارپیچی در پوشش پارک می‌شود.

در فضای داخلی پارک سکویی بزرگ برای تماشای محیط پیرامون اختصاص داده شده است که چشم‌اندازی بسیار زیبا از فضای داخلی ارائه می‌دهد. زیبایی اعجاب‌انگیز پارک، مسافران و افراد بسیای را از تمام گروه‌های سنی به سمت خود جذب می‌کند؛ خانواده‌ها با بازدید از این مکان زیبا، علاوه بر تماشای محیط جدید می‌توانند با بالارفتن از سرسره‌ها به بازی و اکتشاف فضا بپردازند. فضای داخلی پارک کارو به حدی برای بازدید کنندگان جذاب است که تمام افرادی که برای اولین بار به این مکان سفر می‌کنند به بازدید مکرر از آن تمایل پیدا می‌کنند.

blank

فضای داخلی پارک کارو، که به رنگ زرد روشن طراحی شده است از چهار سرسره عظیم تشکیل شده است؛ یک سرسره به جمع خانوادگی اختصاص داده شده است، یک سرسره باشیب بسیار تند افراد بسیار شجاع را به سمت خود جذب می‌کند و دو سرسره دیگر به صورت مارپیچی و پوشیده از شیشه طراحی شده است. شیشه‌های منحنی به عنوان نرده‌های سرسره به کار برده شده است که امنیت بازدیدکنندگان را در حین بالارفتن از پله‌ها تضمین می‌کند. پروژه ساخت پارک کارو در سال ۲۰۰۶ آغاز شده و در سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری رسید.

منبع:ایمنا

“شهرک پرورش ماهیان زینتی” قطب صادرات و گردشگری کاشان می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه ۵۴۹ واحد پرورش وتکثیر ماهیان زینتی در این شهرستان فعال است، گفت: سال گذشته در یکهزار و ۷۰۰ باب استخر ۳۷ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی تولید شد.

مجید کافی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از کاشان اظهار کرد: حدود سه هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه تکثیر و تولید ماهیان زینتی فعال هستند که این واحدها پس از راه اندازی شهرک ماهیان زینتی کاشان به قطب تولید و صادرات ماهیان زینتی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر نمونه های صادراتی از گونه های آب شیرین مانند گلد فیش است، گفت: با سرمایه گذاری صورت گرفته شاهد صادرات نمونه های آب شور از کشور خواهیم بود.

کافی زاده افزود: توسعه طرح های تولیدی وصادرات در این حوزه، ارز آوری قابل توجهی به همراه دارد به طوری که  سال گذشته بیش از یک میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی به کشور های اروپایی صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه ۷۰ درصد ماهیان زینتی استان اصفهان در کاشان تولید می شود، اظهار کرد: همزمان با شروع به کار فاز نخست شهرک ماهیان زینتی کاشان در زمینی به وسعت ۴۷ هکتار علاوه بر ارتقا سهم ۲۱ درصدی کاشان در تولید ماهیان زینتی کشور، شاهد رشد صنعت گردشگری نیز در این شهرستان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: منطقه راوند بیشترین ظرفیت تولید ماهی در این شهرستان را دارد.

کافی زاده اضافه کرد: پس از ابلاغ مصوبه ساخت شهرک ماهیان زینتی به این اداره، عملیات اجرایی در اراضی جانمایی شده جنب آزاد راه قم کاشان آغاز شده است.

منبع:ایمنا

حلقه‌ای که نماد ناپایداری سلطنت شد

در نزدیکی کاخ فلینت، از جاذبه‌های گردشگری شهر فلینت در ولز، حلقه‌ آهنی بسیار بزرگی ساخته شد تا چشم‌انداز و افسانه‌های شکوهمند را به مردم ولز یادآوری کند.

ولز از پادشاهی‌های پیشین که امروزه به همراه انگلستان و اسکاتلند و ایرلند شمالی کشور بریتانیا را تشکیل می‌دهد، دارای چشم‌انداز و افسانه‌هایی بسیار شکوهمند است.

گروهی از معماران اهل لندن به منظور گرامیداشت تاریخ و هویت باشکوه سرزمین ولز، حلقه آهنی بسیار بزرگی طراحی کردند که در نزدیکی کاخ فلینت این شهر،  واقع شده است. این حلقه غول‌پیکر به عنوان بهترین طرح در رقابت افسانه‌های سالیانه ولز انتخاب شد و نمادی از روابط بین پادشاهی‌های قرون وسطی در اروپا و کاخ‌های ساخته شده توسط این پادشاهان بود.

blank

حلقه آهنی همانند پل معلقی است که با ارتفاعی برابر با هفت متر از زمین فاصله دارد و قطر آن برابر با ۳۰ متر است. این پل معلق از دو نقطه در زمین فرو رفته است و روی آن کلماتی حک شده است که سرزمین‌های اطراف، شهرهای تاریخی و دیگر مکان‌های باستانی پیرامون کاخ فلینت را مورد تکریم قرار داده است.

کاخ فلینت یکی از نخستین قصرهایی بود که توسط کینگ ادوارد اول ساخته شد و حلقه آهنی ساخته شده در کنار آن یادآور لحظه‌ای به یادماندنی بود که ریچارد دوم تاج سلطنت را به هانری چهارم واگذار کرد. حلقه فولادی ظاهری ناپایدار ومتزلزل دارد؛ نیمی از حلقه در زمین فرورفته است و نیمی از آن در هوا معلق است. ظاهر معلق حلقه بیانگر طبیعت ناپایدار تاج و تخت سلطنت است.

منبع:ایمنا

سفر به قلب مشروطیت در سرزمین بختیاری

مناطق کمتر شناخته شده استان چهارمحال و بختیاری با طبیعت بکر و معماری منحصر به فرد مقاصد نزدیک و جذابی به اصفهان هستند که می توانید با آن ها آشنا شوید و سفری یک روزه در قلب مشروطیت را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان چهارمحال و بختیاری در همسایگی اصفهان منطقه ای است که ناشناحته‌های فراوانی دارد و مقصدی جذاب برای سفری کوتاه خواهد بود. این استان با جاده‌های کوهستانی و پیچ در پیچ و آب و هوایی مطلوب در فصل‌های گرم سال میزبانانی خونگرم دارد. چهارمحال که محل اصلی گردهمایی قوم بختیاری است و در کنار جاذبه های طبیعی، آثار و بناهایی با معماری منحصر به فرد دارد.

برای سفری کوتاه به مناطق قوم بختیاری همراه با چاشنی تاریخ و مشروطیت پیشنهاد ما حرکت به سمت بروجن است. بروجن در جنوب غربی اصفهان واقع شده و فاصله‌ای ۱۰۷ کیلومتری با نصف جهان دارد که سفر به این شهر با خودرو شخصی حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه رانندگی را می طلبد.

بروجن را بام شهرهای ایران می نامند، چرا که ارتفاع این شهر از سطح دریا دو هزار و ۱۹۷ متر و حتی از شهرکرد نیز بیشتر است. بروجن دومین شهر بزرگ استان چهارمحال و بختیاری است و زبان‌های ترکی و لری در آن رواج دارد، اما زبان اصلی مردمان شهر “اورجنی” است. این شهر شهرت اصلی خود را از طبیعت بکر و زیبا، وجود پارک جنگلی و آبشارهای گوناگون وام گرفته است.

بروجن تاریخ غنی دارد و اولین هسته‌های شهر در حدود ۱۰ هزار سال پیش شکل گرفته است. گردشگاه “چشمه سیاسرد” یکی از جاذبه های گردشگری بروجن و معروفترین تفرجگاه مردم این شهر است که در حدود چهار کیلومتری شهر و در اطراف چشمه ای به همین نام واقع شده است. تالاب بین المللی “چغاخور” نیز دیگر جاذبه طبیعی مشهور در نزدیکی این شهر است.

در میدان مرکزی شهر و در خانه حفیظی‌ها نیز موزه مردم شناسی شهر بروجن دائر شده است که در آن صنایع دستی، آداب رسوم و فرهنگ مردم شهر به نمایش درآمده است. سوغات مشهور بروجن نیز گیوه‌های ملکی، پولکی، نبات، کشک، قارا و گلیم و قالی است که در این بین گیوه ملکی با جنس منحصر به فرد خود شهرتی ملی دارد.

پس از گشتی دو ساعته و لذت بردن از جاذبه‌های دیدنی بروجن بار دیگر باید خودرو را استارت زد و این بار به سمت غرب و شهر “دزک” رفت. دزک تا بروجن فاصله‌ای ۴۰ کیلومتری دارد و تجربه رانندگی نیم ساعته در میان دشت‌های زیبای سرزمین چهارمحال را به گردشگران می دهد؛ دشت‌هایی انبوه از گندم زارهایی که محصول آن‌ها اقتصاد خانواده ها را می گرداند.

دزک از ابتدا به دلیل موقعیت لجستیکی مناسب که از سمتی به رشته‌ کوههای زاگرس و از سمتی دیگر به دشت‌های وسیع مشرف بوده از پایگاه‌های مهم نظامی بوده و نام شهر نیز وام‌ گرفته از واژه دز به معنای پایگاه مستحکم است.

با نزدیک شدن به “دزک” آرام آرام می توان تاریخ و مشروطیت را حس کرد چرا که این شهر یکی از مهمترین پایگاه‌های مشروطیت بوده است. دلیل آن نیز حضور امیر مفخم‌خان بختیاری در این شهر و ساخت و زیست در قلعه مشهور “دزک” است. این قلعه را مهمترین پایگاه بختیاری ها در زمان مشروطیت دانسته‌اند.

در روزهایی که اکثر خوانین بختیاری، به مشروطه گرویده بودند، امیر مفخم، همچنان به محمدعلی‌شاه وفادار ماند. در آستانه فتح تهران، امیر مفخم فرماندهی کل قشون دولتی طرفدار محمدعلی شاه را بر عهده داشت، اما خیلی زود به اردوی مشروطه خواهان پیوست و در جنگ با ارشدالدوله و سالارالدوله، از فرمانده‌های قوای مشروطه به‌حساب می‌آمد.

تاریخ “قلعه دزک” که در دو مقطع ساخته شده است، اگر چه در ابتدا به قصد یک قلعه با استحکامات نظامی بود، اما بعدها با تزییناتی که در آن انجام شد و طراحی که در داخل اتاق‌ها انجام پذیرفت، شکل کاخ به خود گرفت. این قلعه به دلیل دارا بودن کتابخانه‌ای ارزشمند در سال های دور از شهرت بالایی برخوردار بود و اشخاصی چون علی اکبر دهخدا و وحید دستجردی پس از به توپ بسته شدن مجلس مدتی را در آن سپری کردند.

در ادامه مسیر و پس از گشتی دو ساعته در شهر دزک و قلعه آن و پس از خرید گز مشهور بلداجی می‌توانید مسیر را به سمت شهر دیگری در غرب دزک یعنی جونقان ادامه دهید. جونقان که محل متولد شدن سردار اسعد بختیاری مشهور است، تنها نیم ساعت با دزک فاصله دارد و قلعه معروف جونقان را دارد.

جونقان نیز همانند دیگر مناطق چهارمحال و بختیاری در کنار بناهای تاریخی منحصر به فرد طبیعت بی‌نظیری دارد و برای یک همنشینی خانوادگی عصرگاهی پس از گردش در سرزمین بختیاری‌ها بسیار دلنشین است. همچنین شهر و قلعه چالشتر نیز دیگر جاذبه واقع شده در این مسیر است که در شمال جونقان و فاصله ای کمتر از یک ساعت با این شهر قرار دارد. برای بازگشت از این مسیر تاریخی طبیعی زیبا، می‌توانید از شهرکیان در شمال جونقان گذر کنید و با خرید لبنیات محلی، از بزرگراه گردنه رخ به اصفهان بازگردید.

منبع:ایمنا

مدیریت مقاصد گردشگری با ابزار قدرتمند برندسازی

تعمیم یافتن کاربرد مفهوم “برند” از صنایع تولیدی به صنایع خدماتی همچون گردشگری نتایج ارزشمندی را برای مدیریت مقاصد گردشگری در برداشته است. برندگذاری برای مقاصد گردشگری یک اقدام بسیار ارزشمند در مدیریت آن‌ها است.

به گزارش ایمنا، بر اساس چکیده یک مقاله ارزیابی اثربخشی مدیریت مقاصد گردشگری از جمله اقدامات ضروری برای موفقیت بلندمدت این مقاصد است. بسیاری از پژوهشگران از مفهوم ارزش ویژه برند برای سنجش اثربخشی مدیریت مقاصد گردشگری استفاده می‌کنند. هر چند مطالعات متعددی به موضوع ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری پرداخته اند، اما هیچ یک به توسعه مدل ارزش ویژه برند برای مقاصد گردشگری نیانجامیده است. از این رو هدف پژوهش حاضر تدوین مدل ارزش ویژه برند برای مقاصد گردشگری است.

به این منظور ابتدا مطالعه ای مقدماتی انجام گرفت و ابعاد ارزش ویژه برند از نظر اساتید و پژوهشگران بازاریابی گردشگری شناسایی شد و سپس ابعاد شناسایی شده در قالب مدلی تدوین و با نظرسنجی از گردشگران خارجی بازدیدکننده از شهر اصفهان مورد آزمون قرار گرفت. یافتههای مطالعه مقدماتی حاکی از آن است که ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری از نه بعد تشکیل شده است که شامل تصویر ذهنی برند مقصد، کیفیت ادراکشده برند مقصد، منحصربفرد بودن برند مقصد، شهرت ادراکشده برند مقصد، وفاداری به برند مقصد، آسایش ادراکشده گردشگر، ارزش ادراکشده برند مقصد، آگاهی از برند مقصد و رضایت از برند مقصد است.

یافتههای پژوهش اصلی نیز حاکی از این است که ابعاد ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری تاثیر معنیداری بر یکدیگر دارد. بخش دیگری از یافتههای پژوهش اصلی نشان داد همخوانی خودپنداره گردشگر با مقصد گردشگری، ریسکهای ادراکشده از سفر به مقصد گردشگری، احساس تعلق به مقصد گردشگری و ارتباطات توصیه ای در مورد مقصد گردشگری تاثیر معنیداری بر ابعاد ارزش ویژه برند مقصد گردشگری دارد.

اهمیت و ضرورت پژوهش

تاکنون هیچ مطالعه اکتشافی در خصوص شناسایی ابعاد ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری انجام نشده است. البته پژوهش های متعددی در مورد ارزش برند مقاصد گردشگری انجام شده است که اغلب آنان بر مبنای چارچوب ارائه شده توسط نظریه پردازانی همچون اکر (۱۹۹۶) و کلر (۱۹۹۳) بوده اند. تعداد محدودی از این مطالعات به بررسی این موضوع در زمینه گردشگری پرداخته اند و همین تعداد محدود نیز بر اساس مدل های پیشنهادی نظریه پردازان پیشین انجام شده اند.

شاید به همین دلیل است که پژوهشگران بیان میکنند پیچیدگی و دشواری زیادی در شناخت نحوه ارزیابی گردشگران از مقاصد گردشگری وجود دارد. لذا به نظر میرسد انجام یک مطالعه مقدماتی برای شناسایی ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری برای مقاصد گردشگری در جهت تدوین یک چارچوب کلی برای شناخت ارزیابی گردشگران از برند مقاصد گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است. انجام چنین مطالعه ای باید به قدری گسترده باشد که بتواند همه ابعاد ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری را پوشش دهد.

از طرف دیگر باید توجه داشت که هر یک از مقاصد گردشگری دارای ویژگی ها و خصوصیات متفاوت و منحصربفردی هستند که نیازمند شناسایی و سنجش تاثیر آن ها در ایجاد ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری است. انجام یک مطالعه مقدماتی برای تدوین مدل ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری و سپس آزمون این مدل در یک مقصد گردشگری میتواند ماهیت برند آن مقصد را شناسایی کند و چارچوبی کلی در اختیار مدیران آن مقصد گردشگری قرار دهد که بتوانند اثربخشی برند آن مقصد را بر مبنای نگرش گردشگران مورد سنجش قرار دهند.

از سوی دیگر باید توجه داشت که تدوین و ارائه هر نظریهای در مورد ساختار برند مستلزم شناخت ماهیت برند است و این کار میتواند از طریق انجام مطالعهای اکتشافی و شناسایی تمامی ابعاد ارزش ویژه برند انجام شود. دلیل دیگری که برای انجام چنین مطالعهای در زمینه ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری وجود دارد این است که عوامل مختلفی ممکن است بر ایجاد ارزش ویژه برند یک مقصد گردشگری تاثیر داشته باشد، اما همه این عوامل دارای اهمیت یکسانی نیستند.

هفت هدف اصلی پژوهش شامل تعیین ابعاد ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری، تدوین مدل ارزش ویژه برند برای مقصد گردشگری اصفهان، تعیین تاثیر احساس تعلق به برند مقصد گردشگری بر ابعاد ارزش ویژه برند مقصد گردشگری اصفهان،تعیین تاثیر همخوانی خودپنداره بر ابعاد ارزش ویژه برند مقصد گردشگری اصفهان،تعیین تاثیر ریسکهای ادراک شده بر ابعاد ارزش ویژه برند مقصد گردشگری اصفهان، تعیین تاثیر فاصله روانی بر ابعاد ارزش ویژه برند مقصد گردشگری اصفهان، تعیین تاثیر ارتباطات توصیهای بر ابعاد ارزش ویژه برند مقصد گردشگری اصفهان می شود.

پیشنهادهای کاربردی پژوهش

همانطور که نتایج پژوهش حاضر نشان داد تصویر ذهنی برندمقصد، نخستین بعد شناسایی شده برای ارزش ویژه برند مقصد گردشگری است. همچنین نتایج نشان داد تصویر ذهنی مقصد گردشگری از سه بعد عاطفی، شناختی و رفتاری تشکیل شده است. بعد عاطفی به اطلاعات عاطفی و احساسی گردشگر در مورد مقصد گردشگری مانند مهیج بودن مقصد اشاره دارد. بعد شناختی به اطلاعات شناختی گردشگر در مورد مقصد مانند وجود گالریهای هنری اشاره میکند. در نهایت بعد رفتاری نشان میدهد که گردشگر چگونه مقصد گردشگری را به عنوان مقصد مناسبی جهت سفرهای خود در نظر دارد. همچنین نتایج نشان داد تصویر ذهنی برند مقصد تاثیر معنی داری بر رضایت از مقصد، وفاداری به مقصد، ارزش ادراک شده از مقصد و شهرت مقصد گردشگری دارد.

پیشنهاد موضوع‌های پژوهشی آینده

پژوهش حاضر در شهر اصفهان انجام شده و ممکن است ابعاد شناسایی برای این مقصد گردشگری برای سایر مقاصد گردشگری قابل استفاده نباشد. لذا پیشنهاد میشود پژوهشگران آتی به شناسایی ابعاد ارزش ویژه برند مقصد گردشگری دیگر مقاصد (خصوصا مقاصد گردشگری با ویژگی های متفاوت نظیر شهر مشهد و جزیره کیش) پرداخته و سپس نتایج آن را با نتایج پژوهش مورد مقایسه دهند. پژوهش حاضر با مشارکت گردشگران خارجی انجام شده و ممکن است ابعاد ارزش ویژه برند مقصد گردشگری از نظر گردشگران داخلی متفاوت از گردشگران خارجی باشد. لذا توصیه میشود پژوهشگران آتی به شناسایی ابعاد ارزش ویژه برند مقصد گردشگری اصفهان و سایر مقاصد گردشگری از نقطهنظر گردشگران داخلی بپردازند و سپس نتایج آنها را با نتایج پژوهش حاضر مقایسه کنند.

این پژوهش در فصل تابستان انجام شده و نظر گردشگرانی که در این فصل به شهر اصفهان در مورد ابعاد پژوهش نظیر کیفیت ادراکشده پرسیده شده؛ این در حالی است که گردشگرانی که در سایر فصول سال به این شهر سفر میکنند ممکن است نظرات متفاوتی در این مورد داشته باشند. لذا پیشنهاد میشود مطالعه حاضر در سایر فصول سال انجام شود تا بتوان تغییرات احتمالی متغیرهایی نظیر کیفیت ادراکشده خدمات، سهولت ادراکشده سفر و سایر موارد را مورد بررسی قرار داد.

ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر برای جمعآوری دادههای پژوهش پرسشنامه محققساخته بسته بوده است که دارای محدودیتهای خاص خود است و پاسخدهنده ممکن است نتواند نظرات خود را که در پرسشنامه سوالی برای آن در نظر گرفته نشده ابراز کند. لذا توصیه میشود ابعاد ارزش ویژه برند مقصد گردشگری اصفهان و سایر مقصد گردشگری از طریق سایر ابزارهای گردآوری دادهها نظیر مصاحبه شناسایی شوند تا بتوان قاط ضعف احتمالی این ابزار را برطرف کرد.

در پژوهش حاضر تاثیر پنج عامل از عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مورد مطالعه قرار گرفتند. این در حالی است که قطعا عوامل متعدد دیگری وجود دارند که میتوانند ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری را تحت تاثیر قرار دهند. لذا توصیه میشود پژوهشگران دیگر عوامل موثر بر ارزش ویژه برند را شناسایی و تاثیر آنها را بر ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری مورد مطالعه قرار دهند.

منبع:ایمنا

محبوب‌ترین دیدنی‌های آلمان به انتخاب گردشگران

  • هر سال “مرکز فدرال برای گردشگری” در آلمان از گردشگرانی که به این کشور رفته‌اند می‌پرسد:”کدام اثر تاریخی یا طبیعی آلمان را بیشتر پسندیده‌اند؟”. امسال محبوب‌ترین دیدنی آلمان از نگاه گردشگران، تعجب‌برانگیز شد.

نه قصر و نه زیبایی طبیعی، بلکه دنیای مینیاتوری که دو برادر در سال ۲۰۰۱ در هامبورگ ساختند عنوان محبوب‌ترین دیدنی آلمان به انتخاب گردشگران در سال ۲۰۱۶ را بدست آورد. “فردریک براون” یکی از دو برادر بنیانگذار این دنیای مینیاتوری که تاکنون نزدیک به ۱۵ میلیون نفر از آن دیدن کرده‌اند می‌گوید: «این انتخاب از سوی مردم دنیا برایم باورکردنی نیست.»

مرکز شهر هایدلبرگ و همچنین قصر هایدلبرگ که از قرن نوزدهم ویران شده دومین محل دیدنی مورد علاقه گردشگران در سال ۲۰۱۶ بوده است. این شهر قدیمی با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در کرانه رود نکار واقع شده که مراکز تحقیقی و دانشگاهی باسابقه آن شهرت جهانی دارند.

پارک تفریحی اروپا که در شهر روست در نزدیکی فرایبورگ و در ایالت بادن ووتنبرگ واقع شده اکنون به مقصد بسیاری از گردشگران غیر آلمانی تبدیل شده است. این پارک تفریحی دارای پنج هتل چهار ستاره نیز هست که براساس موضوع و سبک‌های مختلف مثل “اندلس اسپانیا” یا “سانتا ایزابل پرتغال” ساخته شده‌اند.

قصر رویایی “نوی‌شوان‌اشتاین” که به دستور لودیگ دوم ساخته شده و در ایالت بایرن قرار دارد، سالانه میزبان حدود یک میلیون پانصد هزار بازدید کننده است. این قصر که تعمیرات اساسی آن در روز سه‌شنبه (۴ اکتبر/ ۱۳ مهر) آغاز شده و احتمالا تا سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت در رتبه چهارم دیدنی‌های آلمان قرار گرفته است.

اگر می‌خواهید ببیند یک شهر “قرون وسطی‌” چه شکلی بوده است، باید به “روتن‌بورگ اوب در تاوبر” سفر کنید. از تمام دنیا برای دیدن این شهر کوچک، ساختمان‌ها و دیوار دفاعی‌اش به آن سفر می‌کنند که در بین گردشگران در رتبه پنجم دیدنی‌های آلمان قرار گرفته است.

دریاچه کنستانس که به آن “بودن زه” گفته می‌شود در بین سه کشور آلمان، سوئیس و اتریش قرار گرفته که طبیعت زیبای آن باعث شده تا از محبوبیت خاصی در بین گردشگران برخوردار شود. جزیره “مایناو” که به جزیره گل معروف است و همچنین جزیره “رایشناو” که یک صومعه در آن قرار دارد، از جزیره‌های کوچک و مورد علاقه گردشگران در سومین دریاچه بزرگ اروپا هستند.

قصر مانهایم که بین سال‌های ۱۷۲۰ تا ۱۷۷۷ محل سکونت حاکمان در منطقه بود با ۵۰۰ اتاق یکی از بزرگترین قصرهای دوران باروک اروپا محسوب می‌شود.

کلیسای جامع شهر اُولم با ۱۶۲ متر ارتفاع هنوز هم دارای بلند‌ترین برج کلیسا در جهان است. آثار زیبای داخل کلیسا باعث شده تا این اثر تاریخی در رتبه هشتم دیدنی‌های آلمان قرار گیرد.

کلیسای جامع در شهر کلن آلمان وقتی در سال ۱۸۸۰ به اتمام رسید به عنوان بلند‌ترین ساختمان دنیا محسوب می‌شد. بطور متوسط روزی ۲۰ هزار نفر از این کلیسا که در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد، بازدید می‌کنند.

علیرغم تظاهرات ادامه‌دار “پگیدا” در شهر درسدن و لغو عنوان “میراث فرهنگی یونسکو” از این شهر، مرکز درسدن و آثار تاریخی آن هنوز هم در میان ۱۰ دیدنی محبوب آلمان در بین گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند، قرار دارد.

بخش‌های وسیعی از منطقه “جنگل سیاه” به عنوان پارک ملی برای بازدیدکنندگان قابل استفاده است. جنگل سیاه در ایالت بادن‌ورتمبرگ در جنوب غرب آلمان قرار دارد، منطقه‌ای که هر گوشه آن دیدنی‌های زیبای خاص خود را دارد و عنوان پربازدید کننده‌ترین منطقه آلمان را در اختیار دارد.

حتی رومی‌های باستان نیز در ۲ هزار سال قبل در حاشیه رودخانه موزل انگور می‌کاشتند تا یکی از بهترین شراب‌های سفید دنیا را بنوشند. گردشگران بسیاری با کشتی از زیبایی‌های این منطقه دیدن می‌کنند. این رودخانه در نزدیکی شهر کوبلنز به رودخانه راین می‌پیوندد.

“راه رمانتیک” به طول تقریبی ۴۰۰ کیلومتر از “ورتسبورگ” آغاز و تا “فوزن” در کوه‌های آلپ ادامه می‌یابد. بسیاری از زیبایی‌های این منطقه با دوچرخه یا پیاده دیدن می‌کننند. (عکس: بخشی از راه رمانتیک در لندس‌برگ اَم لِش)

مرکز شهر “ارفورت” که در ایالت تورینگن واقع شده، قرن‌ها محل تلاقی راه‌های تجاری بوده است. حضور تاریخ و بخصوص دوران قرون وسطی باعث شده تا این شهر در رتبه چهاردم دیدنی‌های آلمان قرار گیرد.

پس از تقسیم آلمان به دو کشور شرقی و غربی و احداث دیوار برلین در سال ۱۹۶۱ دروازه براندنبورگ به نماد جدایی دو بخش آلمان تبدیل شد. این دروازه بعد از وحدت دو کشور در سال ۱۹۹۰ به نماد وحدت تبدیل شده است. مشهورترین اثر تاریخی شهر برلین در جهان در رتبه پانزدهم قرار گرفته است.

منبع:دویچه وله

احداث پل معلق؛ کلید ارتباط تله‌کابین و قلعه شیوشگان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: طی بازدیدهایی که از پروژه تله‌کابین و بام کرمان داشتیم، طرح مکملی برای پروژه پیشنهاد دادیم که با احداث یک پل معلق، ارتباط بین تله‌کابین و قلعه شیوشگان را که در حال حاضر راه دسترسی برای آن فراهم نیست را ایجاد کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی دوشنبه یازدهم آذر در نشست بررسی پروژه‌های عمران شهری کرمان از تصویب طرح ساماندهی عبور و مرور میدان بیرم‌آباد در شورای ترافیک استان خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در خصوص تله‌کابین شهر کرمان بیان داشت: با توجه به اعلام سرمایه‌گذار طرح مبنی بر اینکه تجهیزات کامل خریداری شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد، لذا تا پایان سال جاری ایستگاه‌های تله‌کابین پایین و بالای کوه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: با توجه به طرح سرمایه‌گذار مبنی بر احداث پارکینگ در پایین کوه و جلوگیری از ورود همه خودروها به بالا، شهرداری نیز مسیر اختصاصی بام شهر کرمان را از طریق شورای شهر پیگیری می‌کند.

موسوی خاطرنشان کرد: طی بازدیدهایی که از پروژه تله‌کابین و بام کرمان داشتیم، طرح مکملی برای پروژه پیشنهاد دادیم که با احداث یک پل معلق، ارتباط بین تله‌کابین و قلعه شیوشگان را که در حال حاضر راه دسترسی به غیر از کوهنوردی برای آن فراهم نیست را ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در ادامه این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا و پیشرفت ۸۱ درصدی این پروژه گفت: با تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیاء و همراهی دستگاه‌ها، این پروژه با سرعت بالایی اجرایی شد و این پروژه حداکثر ۱۲ بهمن امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی همچنین از رفع معارض‌ها و اجرای بخشی از طرح ترافیکی تقاطع امیرکبیر خبر داد و گفت: از سرمایه‌گذار درخواست داریم که نهایت تلاش خود را برای به‌ بهره‌برداری رسیدن آن در کوتاه‌ترین زمان به‌ کار گیرند.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حوزه شهرستان کرمان ۶ خانه میراثی برای مرمت به یک شرکت واگذار شده‌اند و تا هفته میراث فرهنگی قابل بهره‌برداری خواهند بود.

وی ادامه داد: مجموعه شترگلو ماهان نیز برای احیا و مرمت به همان شرکت واگذار شده و در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منبع:همشهری