شرکت هواپیمایی

آمادگی یونیسف و شرکت هواپیمایی برای انتقال واکسن کرونا

این بار شرکت هواپیمایی به جای فروش بلیط هواپیما و کشتیرانی ها به جای برگزاری تورهای کروز تفریحی برای حذف سریع ویروس کرونا و بازگشت به شرایط قبل با سازمان یونیسف همکاری خواهند کرد.

روز دوشنبه در خبر منتشر شده از خبرگزاری رویترز به نقل از صندوق کودکان ملل متحد (سازمان یونیسف) این سازمان در نظر دارد در سال ۲۰۲۱ با همکاری ۳۵۰ شرکت هواپیمایی و کشتیرانی نزدیک به ۲ میلیارد دوز واکسن کرونا را به کشورهای در حال توسعه و فقیر جهان بفرستد.

به گفته یونیسف، این سازمان تصمیم دارد عملیاتی با عنوان کوواکس یا برنامه جهانی تخصیص واکسن کووید ۱۹، را زیر نظر سازمان جهانی بهداشت و با همکاری ۳۵۰ شرکت هواپیمایی و ترابری دیگر در جهان انجام دهد.

تاکنون خبرها و گزارش های بسیاری مبنی بر ساخت واکسن کرونا منتشر شده است، اما هنوز هیچ نتیجه موفق و تاثیرگذاری مشاهده نشده است.

با تمام این وجود سازمان یونیسف اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ با کمک این ۳۵۰ شرکت بیش از ۲ میلیارد واکسن کویید ۱۹ به همراه سرنگ و دیگر لوازم موجود را در کشورهای در حال توسعه و فقیر جهان پخش خواهد کرد.

پیش از شیوع ویروس کرونا نیز توزیع واکسن در سراسر جهان نابرابر بوده و حدود ۲۰ میلیون نوزاد در بسیاری از کشورها درگیر بیماری های همچون فلج اطفال و حتی گاهی مرگ بوده اند.

از همین رو سازمان یونیسف سالانه بیش از ۲ میلیارد دوز واکسن بیماری های مختلف را برای مصون سازی و مقابله به کشورهای مختلف می رسانده است، این عملیات کوواکس نیز در ادامه روند عادی کار یونیسف در پخش واکسن های دیگر می باشد.

البته به گفته اتلو کادیلی، این همکاری یونیسف برای مدت زمانی طولانی و تا انتقال کامل این واکسن و سرنگ ها به بخش های محروم ادامه خواهد داشت.

حدودا یک سالی است خبر ویروس کرونا و واکسن این بیماری در سر تیتر خبرهای جهان قرار گرفته است. از آن جایی هم که این بیماری تمامی مشاغل را تحت تاثیر قرارداده و باعث رکود اقتصادی شدید شده است این خبر منتشر شده توسط یونیسف بسیار امیدوار کننده می باشد.

یکی از مشاغل به شدت آسیب دیده صنعت گردشگری می باشد که پس از توزیع این بیماری انتظار می رود روند فعالیت تمامی مشاغل در زمینه رزرو بلیط هواپیما، تورهای گردشگری و رزرو هتل و دیگر بخش های صنعت گردشگری به حالت قبل بازگردد.

اما به گفته تدورس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، واکسن کرونا پایان این بیماری نخواهد بود و تنها یک کمک بزرگ در کنار دیگر داروها و روش های درمانی می باشد.

وی ادامه داد: حتی با توزیع واکسن کووید ۱۹ که در ابتدا به کارکنان بخش سلامت، افراد مسن و گروه های در معرض خطر که در اولویت هستند داده خواهد شد، باید به برخی از اقدامات پیشگیرانه همچون

. فاصله گذاری اجتماعی

. قرنطینه مبتلایان به کووید ۱۹

. شستشو مداوم دست ها

. استفاده از ماسک

. انجام تست PCR در صورت مشکوک بودن

. و … ادامه دهیم و هنوز راه زیادی در پیش رو داریم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *