پیش فروش بلیط قطار

بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما باید سالیانه شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما هم نقش مثبتی در جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری داشته و هم منابعی را به منظور اجرای طرح های توسعه ای در اختیار شرکت های هواپیمایی و قطار ها قرار خواهد داد.

اقبال شاکری در گفت وگویی با اشاره به ضرورت افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما برای امکان برنامه ریزی بلند مدت برای گردشگران تاکید کرد: حمل و نقل آنقدر در سطح دنیا حائز اهمیت است که یک روز  به نام حمل و نقل نامگذاری شده است. در دنیای کنونی حمل و نقل نقش موثری در تمام جوانب زندگی بشری دارد. امروزه در بسیاری از کشورها روش های توسعه و تحول کشوری را حمل و نقل محور اعلام کرده اند. کشورها توسعه یافته معتقدند که در وهله اول باید دسترسی به حمل و نقل تعریف شود و سپس در مسیر توسعه ریل گذاری شود.

کیفیت و در دسترس بودن وسایل حمل و نقل از شاخص های توسعه است

وی در ادامه اظهار کرد: در مناطق شهری بر این موضوع تاکید دارند که هر فرد با ۵۰۰ متر پیاده روی باید به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی پیدا کند. حال این وسیله چه تاکسی یا چه اتوبوس یا چه مترو باشد. بنابراین حمل و نقل در زندگی بشر نقش ویژه ای داشته و کیفیت حمل و نقل و در دسترس بودن آن از شاخص های مهم پیشرفت تلقی می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رزرو وسایل حمل و نقل بین شهری نیز باید به آسانی امکان پذیر باشد. مردم برای برنامه ریزی های مرتبط با کسب وکار یا  سفرهای طولانی مدت باید امکان رزرو وسایل حمل  نقل مانند قطار یا هواپیما را در یک بازه طولانی از قبل داشته باشند. امروز در اکثر کشورها قطار بین شهری نقش اساسی در زندگی و کسب و کار مردم دارد. این امکان باید برای مردم فراهم شود تا برای هر زمانی که خواستند بلیط قطار یا هواپیما خود را از پیش رزرو کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: هر چقدر بتوانیم بازه زمانی رزرو بلیط هواپیما و قطار را طولانی تر کرده دسترس پذیر بودن وسایل حمل و نقل را افزایش داده و امکان برنامه ریزی برای مردم را فراهم می کند. مردم در سایر کشورها می توانند به صورت سالیانه برای سفر خود برنامه ریزی کنند. اگر این بازه زمانی طولانی تر شود از تمرکز سفرها در یک بازه زمانی معین نیز جلوگیری می کند. باید امکان رزرو بلیط قطار و هواپیما در طول سال مهیا شود.

وی افزود: این موضوع در حوزه جذب گردشگران خارجی نیز بسیار حائز اهمیت است. یک توریست خارجی می خواهد برای شش ماه آینده خود برنامه ریزی سفر داشته باشد. یا آژانس های مسافرتی قصد دارند تا تور تدارک ببینند. این محدودیت در پیش فروش بلیط دست و پای آنان را می بندد. از نظر اقتصادی نیز اقدام مثبتی خواهد بود. شرکت های هواپیمایی و قطار با پیش فروش بلیط خود در یک بازه طولانی پول سنگینی را از بازار جذب می کنند و می توانند از این منابع برای طرح های توسعه ای خود استفاده کنند. هر چقدر بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما بیشتر باشد در جذب گردشگر تاثیر مثبتی برجای خواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *