الهه نمک

الهه نمک از مکانهای دیدنی جزیره هرمز

ایران به دلیل تنوع جغرافیایی و غنای تاریخی، مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را در خودش جای داده است. این جاذبه‌های تاریخی در تمام نقاط کشور وجود دارند.ما امروز تلاش می‌کنیم یکی از جاذبه‌های تاریخی کمتر شناخته شده کشور را به شما معرفی کنیم. اگر تا به امروز به جزیره هرمز سری زده باشید، متوجه می‌شوید که آب این جزیره به اندازه‌ای شور است که اگر دست‌های خود را با آب آن منطقه بشویید؛ لایه‌ای از نمک روی پوستتان ایجاد می شود که این امر نشانگر این است که جزیره هرمز روی یک گنبد نمکی شکل گرفته است بنابراین با گذر از نقاط مختلف این جزیره می‌توان بلور‌های نمک را دید.

گفتنی است؛ یکی از بلور‌های عظیم نمکی جزیره هرمز با نام الهه نمک شناخته می‌شود. این بلور عظیم نمک در واقع کوهی نمکی با رنگ‌های متنوع و سطحی است که به زیبایی تراش خورده است. از زیر این کوه آب در بستری نارنجی جاری شده که به جذابیت الهه نمک افزوده است.

کوه الهه نمک هرمز

خاک سرخ هرمز آن قدر محبوب است که معمولا آن را با این تام می شناسند؛ اما جالب است بدانید در کنار این سرخی هرمز، سفیدی هم به خوبی مشاهده می شود. سفیدی که از نمک سرچشمه می گیرد و جاذبه ای تکرار نشدنی به نام کوه الهه نمک هرمز ایجاد کرده است. کوه الهه نمک هرمز، جایی است که تا چند سال گذشته برای گردشگران شناخته شده نبوده است. کوه الهه نک هرمز همراه با غار الهه نمک آن، مانند مرواریدی در میان کوه های رنگارنگ هرمز می درخشد و افراد بسیاری بازدید از آن را در دستور کار سفر خود قرار می دهند. اگر دستتان را در آب های هرمز فرو ببرید، لایه ای از نمک روی دستتان قرار می گیرد که این نشان از آن است که جزیره هرمز، روی گنبدی نمکی شکل گرفته است. در این میان یکی از بلور های نمکی بزرگ در این منطقه، کوه الهه نمک آن است.

الهه نمک

غار نمکی هرمز

غار الهه نمک فیروزه ای که با نام غار الهه نمکی در بین افراد محلی شناخته می شود. در این منطقه، پستی و بلندی هایی که بر اثر فرسایش شکل گرفته است، جاذبه های فوق الهاده ایجاد کرده است که در بین آنها، غار نمکی و کوه الهه نمک هرمز هم قرار دارد. کوه الهه نمک، کوهی نمکی با رنگ های مختلف و متنوعی است که تراش خورده است و همین تراش های آن زیبایی خارق العاده به آن بخشیده است.

در زیر این کوه آب با رنگی نارنجی و در بستری نارنجی رنگ جریان دارد و صدای دلنشین و آرامبخش را در این فضا تولید می کند. سفر به هرمز و بازدید از کوه الهه نمک آن، مانند هیچ تجربه دیگری نیست؛ تجربه ای که اغلب افراد آن را نمی شناسند. برای بازدید از کوه الهه نمک و غار نمکی هرمز می توانید با موتور سه چرخ و یا ماشین به نزدیکی آن بروید، سپس با کمی پیاده روی به این منطقه می رسید. در نظر داشته باشید که پیاده روی در این مسیر هم لذت بخش است؛ چرا که باید از لا به لای کوه های رنگی و خاک های رنگین کمانی رد شوید.

الهه نمک
دره سکوت

ممکن است به اشتباه تصور کنید، دیدنی های هرمز تنها به کوه الهه نمک و غار نمکی ختم می شود، اما سخت در اشتباه هستید. در سفر به این جزیره می توانید تنها یک روز بمانید و بسیاری از جاذبه های دیدنی آن را بازدید کنید؛ اما اگر بخواهید نهایت استفاده را از طبیعت خاص و بکر آن ببرید، بتید بدانید که صرف روز ها زمان هم کافی نیست. در کنار کوه الهه نمک و غار نمکی، از پر طرفدارترین جاذبه های هرمز می توان به دره مجسمه یه به تعبیری دیگر دره سکوت اشاره کرد. هنگام نزدیک شدن به ساحل با سنگ های خاصی رو به رو می شوید که هر کدام دارای یک شکل هستند. با عبور از این مسیر سنگی، به یه پرتگاه بسیار عمیق می رسید که در سکوتی مزلق می توانید به تماشای آب ها و ساحل بپردازید. دره سکوت، مکانی است که آرامش را می توانید در آن تجربه کنید. تجربه خاص و تکرار نشدنی که جای دیگر آن را پیدا نخواهید کرد.

در این مقاله تنها به کوه الهه نمک، غار نمکی و دره سکوت اشاره کردیم. جاذبه هایی که اغلب افراد آن هارا نمی شناسند. جاذبه هایی که با زیبایی خود هر کسی را به خود جذب می کند. محال است فردی طبیعت دوست باشید، اما با جاذبه های جزیره هرمز به وجد نیایید. حتی اگر علاقه ای به طبیعت گردی ندارید، خبر خوش آنجا است که جاذبه های هرمز تنها به مکان های طبیعی محدود نمی شود، در این جزیره می توانید از دیدنی های تاریخی و باستانی هم لذت ببرید.از این دیدنی هایی می توان به سیاه چال قلعه، تنگه هرمز، موزه نادعلیان، جنگا مانگرو، قدمگاه خضر و …. اشاره کرد. به عنوان جمع بندی از این مقاله و به صورت ساده و خلاصه می توانیم بگوییم، هرمز را از دست ندهید؛ تضمین می دهیم ار بهترین سفر هایتان را تجربه کنید.

مرتبط:تنگه چاهکوه یکی از جاذبه های گردشگری قشم

1 پاسخ
  1. فرزانه
    فرزانه گفته:

    سلام چرا نه شما و نه هیچ سایت دیگه ای در مورد قدمت و یا کشف این مکان ها چیزی نمیگید، هر جای دیدنی باید یک شناسنامه داشته باشه و درست به توریست ها معرفی بشه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *