اجازه ورود به اروپا

آمریکایی های واکسینه شده اجازه ورود به اروپا را دارند

پایگاه خبری یاهو نیوز نوشت: اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا از امکان آغاز سفرهای تابستانی و اجازه ورود گردشگران آمریکایی واکسینه شده علیه کووید-۱۹ به کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری یاهو نیوز، «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا دیروز یکشنبه در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفت گردشگران آمریکایی واکسینه شده علیه کووید-۱۹ می توانند اجازه ورود در ماه های آینده به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشند.

فون در لاین با اشاره به تغییر عمده در سیاست اتحادیه اروپا با افزایش روند واکسیناسیون در سرتاسر جهان، هیچ جدول زمانی اعلام نکرد، اما تایمز در گزارشی با اشاره به این خبر نوشت که قوانین جدید ممکن است تا تابستان امسال وضع شود.

رئیس کمیسیون اروپا افزود: «آمریکایی ها تا آنجا که من می بینم از واکسن های مورد تایید آژانس داروهای اروپایی (EMA) استفاده می کنند و این امکان حرکت آزاد و سفر به اتحادیه اروپا را فراهم می کند.

برنامه واکسیناسیون سریع آمریکا و پیشرفت در گفت وگو درباره نحوه استفاده از گواهینامه های واکسن، امکان از سرگیری سفرهای تفریحی آمریکایی ها را به اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.

فون درلاین همچنین خاطرنشان کرد: «از سرگیری سفرها “به وضعیت اپیدمیولوژیک (همه گیری شناسی) بیماری بستگی دارد، اما وضعیت در آمریکا در حال بهبود است و امیدوارم که در اتحادیه اروپا نیز بهبود یابد».

از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا، گردشگری قاره اروپا آسیب بسیاری دیده است زیرا بسیاری از کشورها مرزهای خود را برای سفرهای غیر ضروری بسته اند.

یونان به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد مسافران اتحادیه اروپا و پنج کشور دیگر که واکسینه شده اند یا به تازگی آزمایش کووید-۱۹ آنها منفی بوده دیگر مجبور نیستند هنگام ورود به این کشور قرنطینه شوند.

این کشور مشتاق بازگشایی بخش گردشگری آسیب دیده خود است و به امید ایجاد مصونیت، روند واکسیناسیون خود را افزایش داده است.

اتحادیه اروپا هم پیشتر از صدور گذرنامه واکسن برای مسافران خبر داده بود، اگرچه تاکنون هیچ برنامه رسمی برای این امر اعلام نشده است.

منبع: ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *