ویجایا ناگارا اردن

امیدواری اردن برای احیای گردشگری

همه‌گیری کرونا برای صنعت گردشگری اردن هم همچون بسیاری از نقاط جهان ویرانگر بوده اما با گذشت زمان امیدواری برای احیای گردشگری در این کشور افزایش پیدا کرده است.

به نقل از رویترز، «احمد نصیر» به امید بازگشت خریداران به «مادبا»، شهری در مرکز اردن که به دلیل وجود موزائیک‌های قدیمی شهرت دارد، سوغاتی‌هایی را که در مغازه ویژه گردشگری به فروش گذاشته است گردگیری می‌کند.

شیوع ویروس کرونا برای صنعت گردشگری و در مجموع اقتصاد اردن فاجعه‌بار بوده است، به نحوی که سال گذشته اقتصاد اردن بدترین شرایط در چند دهه اخیر را تجربه کرد.

«نصیر» می‌گوید: «احساس ناامیدی می‌کردم، هیچ درآمد، هیچ شغل و هیچ حمایتی برای فروشندگان وجود نداشت.»

به گفته «نصیر» اکنون روند بازگشت گردشگران خارجی به این کشور آغاز شده و شرایط برای گردشگری امیدوارکننده است.

اتحادیه اروپا هفته گذشته این کشور را در کنار چند کشور دیگر به فهرست کشورهای امن از نظر همه‌گیری ویروس کرونا اضافه کرد. همچنین به نظر می‌رسد تلاش‌های دولت برای احیای حوزه گردشگری درحال به ثمر نشستن است.

مسوولان این کشور در ماه جاری از تمهیدات ویژه‌ای برای بازدید از «مثلث طلایی اردن» یعنی مکان‌های مشهوری ازجمله شهر تاریخی «پترا»، وادی رم و قلعه‌های دوران جنگ‌های صلیبی خبر دادند که به موجب آن‌ها از ورود بازدیدکنندگانی که به طور کامل واکسینه‌ نشده باشند جلوگیری می‌شود.

در آغاز ماه «جولای» دولت اردن در پی کاهش قابل‌توجه شمار مبتلایان به کرونا اغلب قوانین قرنطینه را لغو و به دنبال آن باشگاه‌ها و  استخرها را بازگشایی کرد.

به گفته رئیس اتحادیه هتل‌داران اردن، در اوج بحران ویروس کرونا آمار اسکان مسافران در هتل‌ها از دو تا سه درصد فراتر نرفت.

اما در حال حاضر آمار مسافران هتل‌ها در برخی از نقاط مهم گردشگری این کشور به ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

جاذبه‌های حیرت‌انگیز اردن _از دره ماه تا دریای مرده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *