گردشگری-ماجراجویانه

ایران و روسیه جزو ۱۰ کشور برتر جهان در جذب گردشگران ماجراجو

روسیه در کنار کشورهای الجزایر، ایران، پاکستان، عربستان سعودی، قزاقستان، ازبکستان، بوسنی و هرزگوین، اتیوپی و جمهوری آذربایجان؛ در فهرست جذاب‌ترین کشورهای جهان برای گردشگری ماجراجویانه در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، روسیه در رده بندی کشورهایی که دارای بیشترین توان بالقوه برای توسعه گردشگری ماجراجویانه در سال ۲۰۲۰ را دارند، رتبه هشتم را به خود اختصاص دارد. صدر نشین این فهرست کشور الجزایر است.

کارشناسان انجمن ارتقاء گردشگری ماجراجویانه انگلیس (BBS)  هر سال کشورهایی را انتخاب می کنند که سفر به آنها برای گردشگران بین المللی جالب‌ترین باشد. گردشگران ماجراجو، توریست‌هایی مستقلی هستند که کوله پشتی‌های خود به دوش انداخته و بدون رزرو هتل و کمک گرفتن از آژانس‌های گردشگری با کمترین میزان رفاه و با هزینه کم به سایر کشورهای جهان سفر می‌کنند.

سال گذشته، پاکستان در صدر فهرست کشورهای دارای جذابیت برای گردشگران ماجراجو قرار داشت و در سال جاری کشور الجزایر مقام اول را بدست آورد.

مناظر طبیعی و تاریخی، تعداد نسبتاً کم گردشگران، مردم محلی مهمان نواز، زیرساخت‌های توسعه یافته، مساجد، بازارهای شرقی، اماکن فرهنگی- تاریخی رومی، عثمانی، عربی و بیزانس – همه اینها، عواملی هستند که هنگام انتخاب کشورها توسط کارشناسان، به عواملی سرنوشت ساز تبدیل می‌شوند.

۱۰ کشور برتر جهان که در دهه آینده برای دوستداران ماجراجویی جذابیت خاصی خواهند بود شامل کشورهای: الجزایر، عربستان سعودی، پاکستان، ایران، قزاقستان، ازبکستان، بوسنی و هرزگوین، روسیه، اتیوپی و جمهوری آذربایجان هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *