کاتالونیا

بارسلون ، پیمان ماتادورها و سپاهانی‌ها

بارسلون ، پایتخت ایالت خودمختار کاتالونیا و دومین شهر پرجمعیت اسپانیا پس از مادرید،است که مهمترین بندر اسپانیا نیز به حساب می‌آید.

بارسلون، ششمین خواهرخوانده اصفهان، شهری دوستدار ورزش و شب بیدار در سواحل مدیترانه است که هنر و معماری خاص و منحصر به فردش شاید در هیچ نقطه دیگر دنیا پیدا نشود و تقریبا می‌توان گفت بیشتر معماری‌های بی همتایش در نتیجه طراحی‌های”آنتونی گائودی” طراح نوگرای کاتالونیایی به وجود آمده‌اند. این شهر که در طول تاریخ بارها و بارها به تصرف دیگر ملل درآمده است، در حال حاضر یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی و گردشگری اسپانیا به حساب می‌آید.

بارسلون همچنین به لحاظ داشتن میراث فرهنگی، شهری غنی بوده و اصلی‌ترین مقصد گردشگری منطقه کاتالونیا در اسپانیا محسوب می‌شود. بهترین و مهم‌ترین مکان دیدنی این شهر کلیسای ساگرادا فامیلیا است که ساخت آن از سال ۱۸۸۲ به دست آنتونی گائودی آغاز شد و پس از گذشت حدودا ۱۳۰ سال همچنان ادامه دارد؛ البته گفته می‌شود که ساخت این بنای منحصر به فرد تا سال ۲۰۲۶ به اتمام خواهد رسید. در طبقه پایینی این کلیسا نیز موزه‌ای جالب با آثاری ارزشمند خودنمایی می‌کنند.

blank

 این پایتخت جهانگردی همچنین دارای موزه‌های مشهوری همچون موزه پیکاسو، موزه Fundació Joan، موزه تاریخی MUHBA، موزه هنرهای معاصر، موزه “فانداسیو خوآن میرو” و موزه “آنتونیو تاپیسی” با مجموعه عظیمی از آثار هنرمندان گوناگون است. موزه ملی هنر نیز که محل نمایش آثار هنری دوره تمدن رومیان یعنی دوره رومانسی است در این شهر قرار دارد.از دیگر دیدنی‌های جذاب این شهر که طراحی گائودی هستند می‌توان از بنای خاص “کازا میلا” نام برد که به منظور هموار کردن مسیر آغاز “هنر مدرن و نو” در اسپانیا، در ساخت نما، اتاق‌ها و حتی پاسیوها، دودکش‌ها و مجسمه‌های کار شده در تراس آن بدعت و زیبایی خاصی به کار گرفته شده است.

blank

این بنا در فهرست آثار باستانی یونسکو به ثبت رسیده است و در نظر هر بیننده و بازدیدکننده‌ای، جذاب و تحسین‌برانگیز است. از دیگر طرح‌های گائودی نیز ساختمان “کازا باتلو” با ظاهری رنگارنگ و خارق العاده به سبک نوگرا است که نمای بیرونی آن با استفاده از سبک فانتزی با سنگ‌ها و شیشه‌های رنگی و تزئینی و سرامیک‌های روشن تزئین شده‌اند و در طراحی نمای داخلی آن از کاشی‌های سفید و آبی بهره گرفته شده است. این بنا که زمانی متعلق به خانواده باتلو بوده، در حال حاضر موزه‌ای در اختیار عموم است و به ثبت جهانی یونسکو نیز رسیده است.

به علاوه شهر بارسلون دارای ۴۵ پارک معمولی، ۱۲ پارک تاریخی، پنج پارک گیاه‌شناسی و ۶ پارک جنگلی است که بزرگترین آن‌ها پارک “مونت جوییس” در کوهی به همین نام در ۲۰۳ هکتار مساحت واقع شده است. از دیگر پارک‌های دیدنی این شهر می‌توان به پارک گوئل واقع در شمال شرقی گراسیا نام برد که در فهرست میراث فرهنگی دنیا نیز به ثبت رسیده است.

blank

وجود هفت ساحل باشکوه در مساحتی به طول ۴.۵ کیلومتر در امتداد خطوط ساحلی از دیگر جذابیت‌های بارسلون است که در این میان می‌توان به سواحل “سن سباستا” و “بارسلونا” به عنوان قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و پر ترددترین سواحل این شهر اشاره کرد. معروف‌ترین خیابان شهر نیز “لاز رامبلاس” نام دارد که تعداد زیادی مغازه‌، رستوران‌ و هتل در آن واقع شده و در انتهای آن چشمه‌ای مشهور به داشتن آب جادویی وجود دارد که بازدیدکنندگان را مجددا به این شهر جذب می‌کند! جالب است بدانید که تمامی جشن‌های پیروزی تیم بارسلونا نیز در این خیابان برگزار می‌شود.

منبع:ایمنا

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *