با لوکس ترین فرودگاه های جهان آشنا شوید

فرودگاه های جهان محل تجمع هزاران نفر از سرتاسر دنیا هستند که به دلایل مختلف سفر می کنند و در یک مکان دور هم جمع می شوند. اهمیت پرواز و سفر هوایی آن قدر در جوامع امروزی زیاد شده که به یکی از محبوب ترین راه های سفر تبدیل شده است و روز به روز افراد بیشتری برای مسافرت از هواپیما استفاده می کنند. در سرتاسر دنیا فرودگاه های بسیار لوکس و مدرنی ساخته شده که تنها یک فرودگاه ساده برای رفت و آمد مسافران نیستند، بلکه با امکانات و خدمات فوق مدرنی که ارائه می دهند به مکان و جاذبه ای گردشگری و مشهور تبدیل شده اند. در این مطلب قصد داریم ۷ مورد از لوکس ترین فرودگاه های جهان را به شما معرفی کنیم.

۱- فرودگاه چانگی سنگاپور | Singapore Changi Airport

فرودگاه چانگی سنگاپور در سال های گذشته همواره جزء چند فرودگاه برتر دنیا قرار گرفته است و حقیقتا چیزی فراتر از یک فرودگاه ساده است. وقتی برای بار اول وارد فرودگاه چانگی می شوید احساس می کنید وارد یک مرکز تفریحی و گردشگری جذاب و هیجان انگیز شده اید. چانگی اصلی ترین فرودگاه بین المللی سنگاپور و بزرگ ترین قطب هوایی در منطقه جنوب شرق آسیاست. فرودگاه چانگی از سال ۲۰۱۳ به مدت ۶ سال متوالی به عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب شده است.

معماری و سازه های مدرن و بی نظیر، عملکرد کارآمد، امکانات و خدمات تسهیلی لوکس و مجلل و طیف بسیار متنوعی از رستوران ها و کافه ها و فروشگاه ها تجربه ای لذت بخش از حضور در این فرودگاه را به مسافران ارائه می دهد. جالب است بدانید که در فرودگاه چانگی چندین سالن سینما و نمایش، سرگرمی های چندرسانه ای و مهم تر از همه یک آسانسور غول پیکر و هیجان انگیز وجود دارد.

۲- فرودگاه بین المللی هانه دا توکیو | Tokyo Haneda Airport

فرودگاه هانه دا یکی از دو فرودگاه بین المللی اصلی در کلانشهر توکیو به شمار می رود. این فرودگاه با شهر توکیو، تنها ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و یکی از شاهراه های اصلی ورود گردشگران و مسافران به کشور ژاپن به حساب می آید. فرودگاه هانه دا در زمره ۵ فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد جهان قرار دارد، اما از نظر کیفیت و خدمات رفاهی مطمئنا در رتبه دوم لوکس ترین فرودگاه های جهان جای می گیرد.

این فرودگاه به دلیل تمیزی، کارآمدی و امکانات و خدمات تسهیلی و رفاهی متعددش همواره در بین بهترین و لوکس ترین فرودگاه های جهان قرار می گیرد. هر دو ترمینال فرودگاه هانه دا دارای یک محوطه خرید ۶ طبقه و گزینه های بیشمار رستوران و کافه هستند. بنابراین مسافران در همان فرودگاه می توانند تجربه ای لذتبخش از خرید، تفریح و امتحان کردن غذاهای ژاپنی را داشته باشند.

blank

۳- فرودگاه اینچئون سئول | Incheon International Airport

فرودگاه اینچئون فرودگاهی بسیار مدرن، لوکس و مجهز در سئول کره جنوبی است و در رتبه سوم لوکس ترین فرودگاه های جهان قرار می گیرد. در این فرودگاه امکانات و خدمات بسیار مدرنی در اختیار مسافران قرار می گیرد و تجربه ای منحصر به فرد از سفر را به مسافران می دهد. یکی از خدمات لاکچری این فرودگاه افتتاح اولین فروشگاه بدون مالیات برند مشهور لویی ویتون در جهان است که باعث استقبال گسترده مسافران و عاشقان خرید قرار گرفته است. همچنین موزه فرهنگی کره هم نمایشگاهی کامل و جامع از فرهنگ و آداب و رسوم کره ای را به مسافران ارائه می دهد و مسافران می توانند در چند ساعت حضور در این فرودگاه مروری هیجان انگیز بر لباس ها، آشپزی، خوشنویسی و موسیقی و … کره داشته باشند. زمین گلف، هفت باغ سرسبز و مدرن، موسیقی زنده، گزینه های بسیار متنوع غذا و نوشیدنی و فروشگاه های متعدد از جمله امکانات رفاهی و خدماتی این فرودگاه لوکس هستند.

۴- فرودگاه مونیخ | Munich Airport

برای معرفی چهارمین مورد از لوکس ترین فرودگاه های جهان وقت آن است که از آسیا به اروپا برویم و فرودگاه مونیخ را به شما معرفی کنیم. این فرودگاه در شمال شرقی شهر مونیخ آلمان قرار گرفته و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های اروپا و بعد از فرودگاه فرانکفورت، دومین فرودگاه پررفت و آمد آلمان به حساب می آید. فرودگاه مونیخ قطب اصلی فعالیت های ایر برلین، لوفت هانزا و کوندور است به خاطر معماری و نمای شیشه ای زیبا و شگفت انگیزش در سرتاسر جهان معروف است. همچنین پارک تفریحی ای که در نزدیکی فرودگاه قرار دارد تجربه بازی مینی گلف و همین طور تماشای هواپیماهای تاریخی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. در فرودگاه مونیخ بیش از ۵۰ رستوران، کافه و بار وجود دارد که هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد.

blank

۵- فرودگاه بین المللی هنگ کنگ | Hong Kong International Airport

باز هم باید به آسیا و شرق آسیا برگردیم تا یکی دیگر از لوکس ترین فرودگاه های جهان را به شما معرفی کنیم. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در سال ۱۹۹۸ و بر روی یک جزیره مصنوعی در ساحل هنگ کنگ ساخته شده و در طول چندین دهه توانسته به عنوان یکی از بهترین و لوکس ترین فرودگاه های جهان خود را به دنیا بشناساند. امکانات و خدمات رفاهی و تسهیلی در این فرودگاه تجربه ای رویایی از سفر را برای مسافران فراهم می کنند. یکی از بهترین و محبوب ترین جنبه های تفریحی این فرودگاه زمین گلف مجهز و پیشرفته اسکای سیتی نان ایگلز است که در ترمینال شماره ۲ قرار دارد و یکی از باکیفیت ترین زمین های گلف در منطقه محسوب می شود.

۶- فرودگاه بین المللی حمد دوحه | Doha Hamad International Airport

فرودگاه حمد در شهر دوحه، پایتخت قطر قرار گرفته و یکی از بهترین و لوکس ترین فرودگاه های جهان است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده و یکی از فرودگاه های جدید و تازه تاسیس در این لیست محسوب می شود. اما در همین مدت کوتاه توانسته خود را به عنوان فرودگاهی لوکس و مدرن مطرح کند. این فرودگاه به دلیل معماری فوق مدرن و تسهیلات رفاهی فراوانی که دارد به عنوان یکی از لوکس ترین فرودگاه های جهان شناخته می شود و یکی از بی نظیرترین شاهکارهای معماری را در بین ترمینال های فرودگاهی دارد.

blank

۷- فرودگاه بین المللی سنترال ژاپن | Central Japan International Airport

فرودگاه سنترال در وسط جزیره ای مصنوعی در نزدیکی شهر ناگویا قرار گرفته و به نام فرودگاه سنترایر هم شناخته می شود. این فرودگاه قطب اصلی فعالیت های ایرلاین هایی مثل آنا و ژاپن ایرلاین به شمار می رود و به دلیل امکانات و خدمات رفاهی لوکس که دارد جزء بهترین و لوکس ترین فرودگاه های جهان به شمار می رود. عرشه تفریحی این فرودگاه که در طبقه بالا قرار گرفته با چشم انداز بی نظیری که به دریا و پرواز هواپیماها دارد جزء جذاب ترین بخش های فرودگاه به شمار می رود.

 

مرتبط:

آشنایی با ۱۰ فرودگاه برتر جهان

۶ فرودگاه برتر جهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *