گردشگری مالزی-گردشگری داخلی

بحران کروناویروس و چالش گردشگری داخلی

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، افزایش گردشگری داخلی منجر به ازدحام جمعیت در برخی از مناطق مهم اروپا شده است.

به گزارش تراول نیوز، شیوع بیماری کروناویروس، اعمال محدودیت در سفرهای خارجی در برخی از کشورها ازجمله انگلستان، باعث افزایش گردشگری داخلی شده است.

رالف هالیستر، تحلیلگر جهانگردی، اظهار کرد: تابستان امسال به دلیل ترس از لغو سفر، انتقال بیماری و اقدامات قرنطینه پس از بازگشت از سفر، سفرهای بین‌المللی با کاهش شدید مواجه شده است.

بر اساس آمارها پیش‌بینی می‌شود، میزان سفرهای بین‌المللی بین کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان و انگلیس در سال ۲۰۲۰، ۴۰ درصد کاهش‌ خواهد یافت و سفرهای داخلی با کاهش ۲۵ درصدی مواجه خواهد شد.

این تفاوت در آمارها نشان می‌دهد که بسیاری از مسافران بین‌المللی اکنون تصمیم به سفرهای داخلی گرفته‌اند.

مهمترین مسأله این است که سفرهای داخلی، انتخاب‌های کمتری را ارائه می‌کنند، بنابراین افراد، بیشتر به یک مقصد می‌روند و این وضعیت در حال حاضر در انگلستان در مناطقی مانند کورنوال و اسنودونیا رخ‌داده است.

توسعه گردشگری اثرات مثبت و منفی بر جوامع خواهد داشت. به علت شیوع بیماری کروناویروس جدید، بدبینی‌ها در این زمینه اکنون در اوج هستند.

به عنوان مثال، مقاصد ساحلی متشکل از جمعیت سالمندی است که پروتکل‌های کرونایی را جدی‌تر از همتایان جوان خود انجام می‌دهند. افزایش بازدید از این مناطق باعث کاهش اعتماد این افراد و ترک این مناطق خواهد شد، زیرا فاصله فیزیکی در این مناطق با توجه به آمار زیاد، رعایت نمی‌شود.

در این زمینه گردشگری داخلی باید راهبردهای مدیریت فعال بکار گرفته شود که منافع اقتصادی گردشگری بدون تاثیر منفی زیست‌محیطی و اجتماعی حاصل شود و باعث افزایش پایدار گردشگری شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

خسارت ۲۹ میلیارد دلاری کروناویروس به گردشگری انگلستان

نگاه تهدیدمحور در گردشگری یک اشتباه استراتژیک است

نگاهی به بحران عمیق گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *