صاحبان تاسیسات گردشگری-قزوین

برگزاری تورهای گردشگری در قزوین بدون مانع است

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: برگزاری تورهای گردشگری یک و ۲ روزه از سوی دفاتر خدمات مسافرتی در استان قزوین به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در طول برگزاری تورها بدون مانع است.

نادر محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: تورهای گردشگری باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار شوند از جمله اینکه وسایل نقلیه تورها باید با نیمی از ظرفیت مورد استفاده قرار بگیرند.

این مسوول در ادامه اظهار داشت: در شرایط فعلی تاکید ما بیشتر بر برگزاری تورهای گردشگری طبیعت گردی و حضور گردشگران در جاذبه های طبیعی و یا جاذبه های دارای فضای باز  است که امکان رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها بیشتر است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب انبارهای تاریخی قزوین که جزو جاذبه های گردشگری مهم این شهر به شمار می روند، تعطیل هستند اما موزه های قزوین  به شرط عدم تجمع و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی امکان بازدید از آنها وجود دارد.

وی افزود: موزه های قزوین، نیز باز هستند و مشکلی در فعالیت آنها وجود ندارد اما تمهیدات لازم اندیشده شده که بازدیدکنندگان به شکل انفرادی و نه در قالب اجتماعات و به شکل گروهی از این مکان ها بازدید کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با بیان اینکه تابع ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا هستیم،افزود: در حال حاضر می کوشیم تا با شرایط حداقلی، گردشگری و تاسیسات مرتبط با آن فعالیت داشته باشند، به گونه ای که چرخ گردشگری و فعالان این بخش بچرخد و همچنین سلامت گردشگران و مردم نیز با رعایت دقیق نکات بهداشتی حفظ شود.

منبع:ایرنا

مرتبط:

سفری به اعماف غار قلعه کرد قزوین

واقعیت جالب روستای مرگ قزوین چیست؟

چهلستون قزوین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *