بش ناوخاص

” بش ناوخاص” روستایی سحرانگیز در اورامانات جهانی شده

فرماندار ثلاث باباجانی باباجانی گفت: روستای ثبت ملی شده “بش ناوخاص” که در منطقه ثبت جهانی شده اورامانات قرار دارد، یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای این منطقه است.

یدالله شکری با اشاره به ثبت جهانی شدن اورمانات، اظهار کرد: ثبت جهانی منطقه اورامانات با همه زیبایی‌هایش یکی از خواسته ها و مطالبات مردم این منطقه در دو استان کردستان و کرمانشاه بود که با یک همت جمعی به ثبت جهانی رسید.

وی ثبت جهانی اورمانات را نشانی از فرهنگ و تمدن غنی این دیار دانست و افزود: این رویداد مهم موجی از شادی و خوشحالی را بین مردم این منطقه و شهرستان ثلاث باباجانی داشت.

فرماندار ثلاث باباجانی با بیان اینکه این شهرستان یکی از شهرستانهای غنی از نظر ظرفیت های گردشگری در استان است، اضافه کرد: ثلاث باباجانی پتانسیل‌های زیادی برای جذب گردشگر دارد، اما متاسفانه تاکنون آنگونه که باید میزبان گردشگران زیادی بویژه گردشگران خارجی نبوده است.

وی یکی از مهمترین موانع گردشگرپذیر نبودن این شهرستان را نبود زیرساخت های مناسب و دوری از مرکز استان دانست و گفت: اکنون که این شهرستان در حوزه اورامانات به ثبت جهانی رسیده و زمینه ورود گردشگران به آن فراهم شده، باید زیرساخت های مناسبی را در آن ایجاد کنیم.

شکری با بیان اینکه برنامه‌ریزی خاصی برای بهبود زیرساخت های این شهرستان تدارک دیده شده، افزود: در این شهرستان روستاهایی داریم که استعدادهای بسیار خوبی برای جذب بالای گردشگران دارند، لذا در نظر داریم علاوه برایجاد زیرساخت های عمرانی، تاسیسات گردشگری خوبی را نیز در آنها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، برای معرفی هرچه بیشتر زیبایی های این شهرستان درحال تهیه کلیپ هایی از مناظر و جاذبه های گردشگری مختلف آن هستیم تا بستری برای جذب هر چه بیشتر گردشگر باشد.

فرماندار ثلاث باباجانی اضافه کرد: یکی از زیباترین روستاهای این شهرستان که به ثبت ملی و در حوزه اورامانات هم به ثبت جهانی رسیده، روستای بش ناوخاص است که دارای درختان بلند قامت، کوه های سربه فلک کشیده و رودخانه خروشان زمکان است که زیبایی سحر انگیزی دارد.

وی افزود: این روستا در نقطه صفر مرزی واقع شده و یکی از زیباترین و بکرترین روستاهایی ثبت جهانی شده اورامانات کرمانشاه است که درحال برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت هایی در آن هستیم.

شکری در ادامه چشمه ریزه را از دیگر ظرفیت های مهم گردشگری شهرستان ثلاث باباجانی دانست و گفت: باتوجه به قابلیتی که این چشمه برای جذب گردشگر دارد، در نظر داریم اقدامات زیرساختی لازم را در آنجا ایجاد کنیم و از سوی دیگر به دنبال مجوز آب معدنی برای آن هستیم.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *