بیانیه جامعه هتلداران درباره مهمان‌نوازی از گردشگران چینی

بیانیه جامعه هتلداران درباره مهمان‌نوازی از گردشگران چینی

جامعه هتلداران ایران به دنبال شیوع جهانی ویروس کرونا، از هتلداران درخواست کرد: مانند همیشه این بحران را مدیریت کرده و با استفاده از روش‌های غیرمحسوس، به شکلی که اتباع خارجی را آزرده‌خاطر نکند، فرهنگ مهمان‌نوازی ایرانی را به رخ جهانیان بکشند.

شیوع نگران‌کننده ویروس کرونا در پهنه گسترده‌ جغرافیای چین و حتی خارج از آن، مانع از پذیرش گردشگران چینی در بسیاری از کشورها شده است. در این راستا ایران نیز تمهیداتی را برای محدود کردن سفر اتباع چینی اتخاذ کرده است. پیرو این تصمیم و در شرایطی که هنوز شماری از گردشگران چینی درحال گذراندن تعطیلات سال نو در ایران هستند و انتظار تحقق وعده‌های مقام‌ها و فعالان گردشگری ایران را در مدت سفر خود دارند، جامعه هتلداران ایران بیانیه‌ای صادر کرد و از هتلداران خواست که با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی، تمام تلاش خود را برای پذیرش گردشگران خارجی با هر ملیتی به کار گیرند.

در متن بیانیه‌ای که جامعه هتلداران ایران منتشر کرده، آمده است: «با توجه به شیوع ویروس کرونا در شرق آسیا، به طور ویژه در کشور چین، به نظر می‌رسد موجی در داخل کشور به راه افتاده که بیشتر از هر بخشی، صنعت گردشگری کشور را هدف قرار داده است.

انتشار گسترده شایعه‌ها و اخبار نادرست بدون تایید منابع رسمی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بدون شک لطمه‌ای بیش از پیش بر پیکره نحیف و تازه ریشه دوانده صنعت گردشگری کشور که در ایران عزیز ما از آن به عنوان بهترین جایگزین اقتصاد بر پایه نفت یاد می‌شود، وارد خواهد کرد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و سیاست‌های اتخاذی، وزارت گردشگری چین و گردشگران این کشور، به عنوان یکی از بازارهای هدف جمهوری اسلامی ایران برای جذب گردشگران خارجی انتخاب شده و در شرایطی که تقریبا تمام تورهای ورودی به کشور متاثر از تحریم‌های بی‌رحمانه آمریکا لغو شده بود، این گردشگران چینی بودند که با انتشار تصاویر و ویدئوهای متعدد در فضای مجازی بر امنیت ایران تاکید کردند و مردم جهان را برای سفر به کشور دعوت کردند.

اتفاق‌های روزهای گذشته در شرایطی رقم خورد که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرجع رسمی حوزه سلامت در کشور تا به این لحظه هیچ موردی از این ویروس را در کشور تایید نکرده‌ است.

بدون شک هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی سراسر کشور به رسم مهمان‌نوازی و کمافی‌السابق با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی، تمام تلاش و اهتمام خود را بر پذیرش گردشگران خارجی به کار خواهند گرفت.

امید است مدیران و بهره‌برداران محترم هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی کشور مانند همیشه این بحران را نیز مدیریت کرده و با استفاده از روش‌های غیرمحسوس به شکلی که آزردگی خاطر اتباع خارجی نسبت به کشورمان را در پی نداشته باشد، بار دیگر فرهنگ مهمان‌نوازی ایران و ایرانی را به رخ جهانیان بکشند. »

مرتبط:

نگران گردشگران چینی نباشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *