پیست اسکی سهند

تجربه ای هیجان انگیز در پیست اسکی سهند

پیست اسکی سهند در جنوب شرقی تبریز، از پلیس راه تبریز – تهران حدودا” ۲۷ کیلومتر فاصله دارد. این پیست از امکاناتی همچون تله اسکی،مدرسه اسکی برای خانوم ها و آقایان، آشیانه برف کوب،۱۲دستگاه بالابر، هتل ویلایی،سرویس های بهداشتی و اماکن ورزشی بين راهي برخوردار است که حدود ۶ ماه از سال گردشگران و ورزشکارن زیادی را جهت تفریح، ورزش و اسکی به خود جذب می کند.

تا کنون علاوه بر اینکه پیست اسکی سهند تبریز منطقه ای برای ورزش و تمرین ورزشکاران رشته اسکی بود، بسیاری از مسابقات داخلی، قهرمان کشوری و بین اللملی  در رده های نوجوانان و جوانان  نیزسالهاست که در این منطقه برگزار می شود.

با توجه به اینکه به عنوان بزرگترین پیست اسکی شمالغرب کشور است این منطقه به مرکزی برای استعدادیابی نوجوان و جوانان با استعداد اسکی در کشور و منطقه تبدیل شده است.

پیست اسکی سهند

عمق برف های پودری این پیست گاهی تا چهار متر می رسد، اما با این حال، این پیست بهمن گیر نیست و برای انجام هر گونه ورزش زمستانی فضای مناسبی دارد.

این منطقه در زمستان علاقه مندان به ورزش مفرح اسکی  را بخود جذب میکند، کسانی هم که اسکی را آموزش ندیده اند با تیوب های بزرگ برای خودشان شادی می آفرینند و منظره بسیار لذت بخشی را در این جا شاهد خواهید بود.
حدود ۵ کیلو متر مانده به پیست اسکی سهند یک مجتمع اقامتی و تفریحی وجود دارد نام این مجتمع  ، شانلی می باشد روزهای جمعه در زمستان معمولا” برای صرف نهار و نوشیدنی های گرم و چای سماور ذغالی در کرسی خانه این مجتمع لذت فراوانی دارد این مجتمع چند ویلای کوهستانی دارد در ضمن تابستانهای بسیار خنک و روستاهایی با روخانه های پر آب و خروشان این منطقه مثل روستای ثمر خزان با هوای لطیف و پاکیزه را میتوانید با اقامت در مجتمع شانلی تجربه کنید در زمستان بعلت کوهستانی بودن منطقه حتما” زنجیر چرخ و تجهیزات لازم  را بهمرا ه داشته باشید.

پیست اسکی سهند
پیست اسکی سهند تبریز در جنوب شرقی تبریز و در دامنه های زیبا و خوش آب و هوای سهند واقع شده است، این مکان در زمستان به دلیل پتانسیل های زیاد علاقه مندان به ورزش مفرح اسکی  را بخود جذب میکند و در بهار و تابستان نیز به دلیل آب و هوای بسیار خنک و چشم انداز بسیار زیبای منطقه و روستاهایی که با روخانه های پر آب و خروشان وزیبا در اطراف منطقه وجود دارد، گردشگران زیادی را  به خود جذب می کنند.

امکانات رفاهی
حدود ۵ کیلو متر مانده به پیست اسکی سهند یک مجتمع اقامتی و تفریحی وجود دارد نام این مجتمع  ، شانلی می باشد روزهای جمعه در زمستان معمولا” برای صرف نهار و نوشیدنی های گرم و چای سماور ذغالی در کرسی خانه این مجتمع لذت فراوانی دارد این مجتمع چند ویلای کوهستانی نیز دارد.

پیست اسکی سهند

آدرس دفتر هیئت اسکی استان آذربایجان شرقی

تبریز – خیابان باغشمال – اداره ورزش , جوانان شهرستان تبریز- دفتر هیئت اسکی استان آذربایجان شرقی
تلفن دفتر هیئت :  ۳۵۵۳۰۰۲۳- ۰۴۱

برای اطلاع از باز بودن پیست به سایت زیر مراجعه فرمائید.
www.tabrizski.com

مرتبط:

آشنایی با خانه حیدرزاده تبریز

آشنایی با مسجد جامع تبریز

پیست اسکی تاریک‌دره همدان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *