کاخ تخت جمشید فارس-گردشگری مجازی-پایگاه‌های میراث فرهنگی-تورهای تخصصی گردشگری

تورهای تخصصی گردشگری با ظرفیت محدود اجرا شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خواستار اجرای تورهای تخصصی گردشگری با ظرفیت محدود در استان شد.

جمشید معینی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که ویروس کرونا به وجود آورده اجرای تورهای تخصصی گردشگری با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و ظرفیت‌های محدود در این استان امکان پذیر است.

به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، او با بیان این که خلاقیت در گردشگری توسعه این صنعت را به همراه دارد، افزود: در حال حاضر گردشگری فارس به تحول اساسی و خلاقیت نیاز دارد و این موضوع تنها با همکاری بخش خصوصی و فعالان این حوزه امکان پذیر است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان این که آژانس‌های مسافرتی تنها گردشگر فرست نباشند تأکید کرد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدود کردن ظرفیت تورها و همچنین خلاقیت و ابتکار در اجرای تورها می‌توان گردشگری در این استان را به روزهای اوج خود بازگرداند.

معینی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده می‌توان تورهای خاصی برای انواع سلیقه‌های گردشگران تعریف کرد ضمن این که در حال حاضر فارس نیازمند تعریف مسیرهای جدید گردشگری است.

او افزود: برای نمونه می‌توان تورهای تخصصی عکاسی گردشگری در شب از جاذبه‌های گردشگری و میراث جهانی استان را تعریف و اجرا کرد به طوری که این تورها عملاً در فضای باز و با ظرفیت محدود انجام شود.

معینی گفت: بیشتر آثار تاریخی استان نور پردازی در شب را دارا هستند و عکاسان حرفه‌ای می‌توانند در قالب تورهای تخصصی از این آثار عکس برداری کنند؛ حتی می‌توان اجرای چنین تورهایی را برای طلوع و غروب آفتاب در این میراث‌های ملی و جهانی و همچنین رصد ستارگان تعریف کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرد شگری فارس با بیان این که عکاسی در شب جزو علاقمندی بسیاری از گردشگران است، افزود: بی شک اجرای چنین تورهای تخصصی می‌تواند تاثیر به سزایی در معرفی آثار تاریخی استان و همچنین رونق گردشگری داشته باشد.

او تأکید کرد: می‌توان در فارس تورهای رالی خانوادگی نیز برگزار کرد که براساس برنامه ریزی‌ها اجرای این تورها با همکاری کانون اتومبیلرانی امکان پذیر است؛ این تورها باید با توجه به شرایط سنی فرزندان در خانواده‌ها شامل کودک، نوجوان و جوان و مطابق سلیقه آن‌ها و همچنین همراه با یک پیوست فرهنگی سفر تعریف و اجرا شود.

معینی با اشاره به این که شیراز شهر جهانی صنایع دستی است و از این فرصت باید نهایت استفاده را ببریم، افزود: شیراز باید به عنوان شهر خلاق صنایع دستی هم به جهانیان شناخته شود و از این رو تعریف تورهای گردشگری با محوریت صنایع دستی می‌تواند گامی بلند در این عرصه باشد.

او ادامه داد: فروش تورهای تخصصی صنایع دستی با هدف معرفی این محصولات، آشنا سازی گردشگران با نحوه ساخت و تولید محصولات و همچنین فروش آن هم اکنون یک ضرورت محسوب می‌شود چرا که رقابت دیگر شهرها و حتی کشورها در این حوزه را شاهد هستیم.

‌معینی اضافه کرد: در قالب این تورها گردشگران می‌توانند آموزش‌های اولیه و همچنین تخصصی صنایع دستی را ببینند و بنا به سلیقه‌ای که دارند محصولی را تولید کنند و به یادگار به شهر و دیارشان ببرند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *