توریسم غذایی در سوئیس

توریسم غذایی در سوئیس

این روزها توریسم غذایی نقش فعالی در جذب گردشگر ایفا می کند؛ در این مطلب سری به سوئیس زده ایم.

به گزارش جی پلاس، غذاهای سوئیسی تاثیر زیادی از سبک آشپزی فرانسه، آلمان و ایتالیایی ها گرفته و در سوئیس نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه خورد و خوراک گرانتر است. در غذاهای سنتی این کشور ،استفاده از مواد اولیه ساده مانند پنیر و سیب زمینی به وفور یافت می شود.

Cheese Fundune معروف ترین غذای سوئیسی، چیز فاندان، که ترکیبی از پنیرهای آب شده، سیر و ادویه جات است. مردم سوئیس تکه های کوچک نان را در این پنیرفرو می برند و می خورند. راز خوشمزگی این غذای سنگین ترکیب پنیرهایی است که در این غذا استفاده می شود. چیز فاندان بیشتر در روزهای سرد زمستان و در ظروف سرامیکی سرو می شود.

Rosti روستی نوعی پوره سیب زمینی است که با مواد مختلف درست می شود. بهترین نمونه آن استفاده از سیب زمینی بخارپز شده با رنگ طلایی ، قهوه ای و سطح برشته شده است.

Bichermuesli Muesli (نوعی غذای صبحانه مرکب از خشکبار،حبوبات و غلات است.) در سال ۱۹۰۰ در سوئیس اختراع شد و برای صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. این صبحانه لذیذ شامل: جو دوسر پوست کنده، میوه، آب لیمو و شیر عسلی است.

گوشت خردشده به سبک زوریخی این غذا با استفاده از گوشت گوساله ،قارچ،پیاز و خامه تهیه و با پوره سیب زمینی روستی، برنج یا نودل خورده می شود.

Saffron risotto برنج زعفرانی همراه با پیاز، آب گوشت و پنیر تهیه می شود.

نان Zopf در سوئیس نان های مختلفی پخته می شود و نان zopf یکی از معروف ترین نان های آنجا است که با آرد سفید، شیر، تخم مرغ و کره درست می شود و سپس خمیر آن تهیه و به شکل گیس بافته شده به زرده تخم مرغ آغشته می شود. این نان معمولا صبح روز یکشنبه خورده می شود.

Alplermagronen این غذای سنتی نوعی ماکارونی است که همراه پنیر، سیب زمینی، پیاز، شیر، خامه و سس سیب تهیه می شود. لایه های سیب زمینی پخته شده و پیازهای حلقه ای سرخ شده روی این غذا قرار می گیرد و مخصوص شب های سرد زمستان است.

 شکلات سوئیسی سوئیس در تولید شکلات های باکیفیت و خوشمزه، شهرت جهانی دارد.
منبع خبر:توریسم آنلاین
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *