جاذبه های گردشگری رامسر

جاذبه های گردشگری رامسر

شهر رامسر، منطقه‌ای است بسیار زیبا و بهره‌مند از طبیعتی سرسبز، مطبوع و آب‌وهوایی دلنشین که سالانه میزبان جمع زیادی از توریست‌ها و گردشگران از سراسر کشور است. این شهر دوست‌داشتنی با قرارگیری در حاشیه‌‌ جنگلی کوه‌های البرز و دریای خزر از چشم‌اندازی بکر و منحصربه‌فرد برخوردار است؛ به گونه‌ای در بین مردم به عروس شهرهای ایران شهره است و جایگاه مناسبی را در بخش گردشگری به‌دست آورده است. در ادامه پیشنهادهای ما برای گردشگری در رامسر را خواهید خواند.

روستای جواهر‌ده

روستای جواهرده، یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری در شهر رامسر است که به دلیل زیبایی‌های طبیعی، یکی از محبوب‌ترین نواحی توریستی استان مازنداران محسوب می‌شود. این بخش از شهرستان رامسر که یکی از مناطق تاریخی کشور نیز به‌شمار می‌رود، با کوه‌های سر به‌فلک کشیده همچون سرخ‌تله، واژک سه‌براره‌رژه، جویبارهای متعدد، آبشارهای زیبا، پارک جنگلی و رودخانه‌ای برخوردار از آب معدنی گازدار، هرساله میزبان جمع زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

قلعه مارکوه

در شهر رامسر، شهر کتالم و در جاده‌‌ تلارسر، قلعه‌ای زیبا و کهن به قدمت دوران پس از اسلام وجود دارد که به قلعه مارکوه شهرت یافته و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رامسر محسوب می‌شود. وجه‌تسمیه این اثر تاریخی به دلیل موقعیت مکانی آن است که بر کوهی به همین نام قرار گرفته که با پوششی از انواع درختان، منظره‌ای چشم‌نواز و خیره‌کننده را به‌وجود آورده است.

تله کابین رامسر

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رامسر، تله‌کابین این شهر است که در ۵ کیلومتری غرب رامسر و در نزدیکی شهر چابکسر، قرار دارد و به عنوان بزرگ‌ترین تله‌کابین کشور محسوب می‌شود. این جاذبه‌ گردشگری از طولی حدود ۲ کیلومتر برخوردار بوده و تنها تله‌کابین در کشور و خاورمیانه است که از ارتفاعات جنگل تا ساحل دریا امتداد دارد.

کاخ مرمر

کاخ مرمر رامسر، عمارتی قدیمی، متعلق به دوران پهلوی اول است که در سال ۱۳۱۶ هجری قمری در باغی زیبا احداث شد. سازندگان این بنای تاریخی، آن را با معماری به سبک معماری بناهای اروپایی ساخته و آن را با گچبری‌های زیبا، مجسمه‌های سنگی و اشیا قدیمی و ارزشمند، تزیین کردند. پس از انقلاب، این ساختمان به محلی برای حفظ و نگهداری آثار هنرمندان بزرگ ایرانی و خارجی تبدیل شده که از آن به عنوان موزه‌‌ تماشاگه خزر یاد می‌شود.

پارک جنگلی صفارود

در کیلومتر ۹ مسیر روستای جواهرده شهرستان رامسر، پارک‌ جنگلی با چشم‌اندازی بسیار زیبا وجود دارد که به بوستان جنگلی صفارود شهرت یافته است. این مکان یکی از تفرجگاه‌های طبیعی رامسر است که با قرارگیری در میان دره و مجاورت رود صفارود به یکی از جاذبه‌های دوست‌داشتنی و طبیعی این شهرستان تبدیل شده و در ایام مختلف سال به‌ویژه ۱۳ فروردین میزبان جمع زیادی از خانواده‌های محلی است.

منطقه ییلاقی گرماسر

یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرستان رامسر، منطقه‌‌ ییلاقی گرسماسر است که در مسیر رامسر به کتالم قرار گرفته است. این منطقه‌ تاریخی از مسیری با چشم‌اندازی بکر، زیبا و منحصربه‌فرد برخوردار است که آن را به یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مناطق شمال کشور، تبدیل کرده است.

آب‌گرم سادات محله

از دیگر جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر، چشمه‌های آب گرم این شهرستان است که به دلیل وجود املاح معدنی در سراسر کشور معروف و شهره است. سادات‌محله یکی از مناطقی است که در فاصله‌‌ ۵ کیلومتری این شهرستان قرار گرفته و به دلیل بهره‌مندی این ناحیه از آب‌های گرم معدنی با ویژگی‌های درمانی و دارویی، همواره میزبان جمع زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

جنگل دالخانی

در روستای دالخانی، یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان رامسر، جنگلی زیبا و نیمه کوهستانی قرار دارد که به جنگل دالخانی شهرت یافته است. این جاذبه‌‌ بکر طبیعی، به دلیل مرتفع بودن، نمونه‌‌ مناسبی برای علاقه‌مندان به کوهنوردی است. همچنین‌ این جنگل، به‌واسطه‌‌ داشتن مه‌غلیظ و طبیعت سرسبز و مثال‌زدنی، مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته و لقب دالان بهشت را به خود اختصاص داده است.

منبع خبر:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *