عمارت تاریخی ‏منصوری

حال ناخوش عمارت تاریخی” منصوری” همدان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: ” عمارت تاریخی ‏منصوری” یکی از آثار واجد ارزش شهر ملایر محسوب می شود که این روزها حال خوشی ‏ندارد. ‏

ابراهیم جلیلی افزود: عمارت منصوری در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیون تومان توسط اداره میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شده و در سال ۱۳۹۰ با پیگیری وراث و حکم دیوان عدالت اداری در ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۰،  اثر مذکور از فهرست آثار ملی کشور خارج شد.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها به دلایل متعدد از جمله نبود اعتبار، عدم توافق با وراث و… امکان تملک آن مقدور نشده است، ادامه داد: با توجه به اینکه ورود و مرمت بنا تنها با رضایت مالکین امکانپذیر است، اما به دلیل عدم توافق وراث هیچ گونه مرمتی در اثر صورت نگرفته است.

جلیلی گفت: چندین سال است بنا مرمت و بازسازی نشده و بخشی از دیواره‌های بنا تخریب شده، ناودان‌ها نیاز به تعمیر دارند و عایق پشت بام قبل از شروع فصل بارش باید ترمیم شود و با توجه به اینکه کالبد بنا خشتی است نفوذ رطوبت باعث تخریب آن می‌شود.

این مقام مسئول اظهارکرد: خانه منصوری از زیباترین بناهای دوران قاجار در شهرستان ملایر بوده که حفظ و نگهداری از آن جز مطالبات مردم و دوست داران میراث فرهنگی است، بنابراین از مسئولین، دوستداران میراث فرهنگی، نمایندگان، شهرداری و وراث تقاضای مساعدت و همکاری برای حفظ و نگهداری این اثر با ارزش را داریم.

منبع: ایسنا

مرتبط:

گنبد علویان همدان

پیست اسکی تاریک‌دره همدان

یونسکو در همدان _دروازه جهانی به سوی رونق گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *