عملیات اجرایی ساماندهی زیرساخت های مجموعه اسبدوانی صوفیان شروع شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از آغاز عملیات اجرایی ساماندهی زیرساخت های گردشگری مجموعه اسب دوانی صوفیان کلاله با اعتبار پنج میلیارد ریال خبر داد.

منبع خبر:خبرگزاری مهر

blank

به گزارش خبرگزاری مهر ابراهیم کریمی اظهارکرد: عملیات اجرایی ساماندهی زیر ساخت های گردشگری محل برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن در صوفیان کلاله با اعتبار پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های ملی آغاز شد.

وی افزود: عرصه مورد نظر جهت اجرای زیر ساخت های گردشگری محل برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن در روستای صوفیان با حضور مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان کلاله، نماینده دفتر فنی و ناظر پروژه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله و نمایندگان امور اراضی و منابع طبیعی شهرستان کلاله و دهیار روستای صوفیان به پیمانکار مربوطه جهت شروع عملیات اجرایی تحویل داده شد.

کریمی به عملیات پیش بینی شده در این فاز اشاره کرد و خاطر نشان کر: در عملیات اجرایی این فاز اجرای سرویس بهداشتی و ساختمان مدیریت پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در سال مالی بعدی اعتباری در حدود ۱۰ میلیارد ریال جهت ادامه عملیات اجرایی پروژه مذکور پیش بینی کرده است که در صورت تخصیص اعتبارات کافی از سوی مراجع ذیربط، نسبت به تکمیل و اجرای عملیات اجرایی مربوطه اقدامات لازم را بعمل خواهد آمد.

شایان ذکر است؛ در روستای صوفیان که هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت دارد، بیش از ۲۰۰ راس اسب اصیل ترکمن شناسایی شده است. اسبداری و اسبدوانی در روستای صوفیان کلاله از جلوه های گردشگری به شمار می رود و هر ساله گردشگران و علاقمندان به ورزش اسبدوانی و اسب از این روستا دیدن می کنند.

منبع خبر:خبرگزاری مهر

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *