گردشگری-غذا

غذاهای محلی در شهرهای گردشگری ایران

غذاهای محلی در سفرها همیشه می‌تواند راهی سریع برای نزدیک‌ شدن به حال و هوای مردم شهرهای مختلف باشد، یکی از آن‌ها حتما امتحان کردن دستپخت‌شان در رستوران‌های بافت شهر است.

یکی از قسمت‌های جدانشدنی هر سفر، شکم‌گردی و امتحان کردن غذاهای محلی و مخصوص آن شهر است. طعم و عطر غذاهای هر منطقه‌ای خاص خودش است و با امتحان کردن غذاهای مختلف شهرها متوجه می‌شویم که پخت غذا جدا از آنکه تکنیکی برای طعم‌دار کردن مواد اولیه باشد، روشی‌ست برای بیان احساسات و زبانی‌ست برای برقراری ارتباط.

در ایران متناسب با هر منطقه می‌توان غذاهای محلی متفاوت را امتحان کرد و تنوع طعم‌ها بی‌اندازه است. حتما در هر شهر ایران می‌توان طعمی را پیدا کرد که فقط مختص همان‌جا باشد و یادآوری آن، حس خوب شهر را به یاد آورد. این‌بار به سراغ سه نقطه ایران، یعنی شمال، جنوب و مرکز می‌رویم و با معرفی رستوران‌های رشت، کیش و اصفهان، بهترین تجربه شکم‌گردی در این سه منطقه را بیان می‌کنیم.

عطر برنج شمالی و سیر تازه در رستوران های رشت

blank

تجربه غذاهای سنتی شمالی در رستوران های رشت

رشت یکی از پربازدیدترین مقصدهای گردشگری ایران است که همیشه جمعیت زیادی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت به این شهر خوش آب و هوا سفر می‌کنند. شهرهای شمال ایران غذاهای متفاوتی دارند که در اکثرشان رد پای سبزی شمالی، سیر و رب انار دیده می‌شود. تلفیق ادویه‌های مختلف‌ با مواد اولیه تازه، عطر دل‌پذیری پیدا می‌کند و اگر به آن عطر برنج تازه دم کشیده شمالی را هم اضافه کنیم، می‌توانیم یکی از بهترین طعم‌ها را در این شهر امتحان کنیم.

رستوران محرم، رستوران رازقی، رستوران دلیجان، رستوران بزرگ گیلانه، رستوران محلی میرزا، رستوران بابک و رستوران حسن رشتی از جمله بهترین رستوران ‌های رشت هستند که در آن‌ها می‌توانید انواع غذاهای رشتی مانند ماهی شکم‌پر، کباب ترش، مرغ ترش، باقلاقاتق و غوره مسما را امتحان کنید. در خیلی از این رستوران‌ها می‌توان پیش‌غذای اشپل، باقالی و گردو هم سفارش داد که یکی از پیش‌غذاهای محبوب مردم رشت است، هرچند ممکن است خیلی‌ها طعم اشپل را دوست نداشته باشند.

شکم‌گردی در رشت جزء یکی از محبوب‌ترین تفریحات مسافران است و استقبال مسافران از غذاهای متنوع رشتی باعث شده است رستوران‌های این شهر روز به روز افزایش پیدا کنند؛ رستوران‌هایی که از بدو ورود به آن‌ها می‌توان عطر سیر و برنج شمالی را استشمام کرد و با منظره‌ای روبه جنگل، از غذاهایی که با مواد اولیه تازه درست شده‌اند لذت برد.

رستوران های کیش، جایی برای تفریح و تجربه غذاهای دریایی

blank

در رستوران های کیش طیف گسترده‌ای از غذاهای دریایی را می‌توان امتحان کرد

کیش یکی دیگر از شهرهای پربازدید ایران است که از همه نظر جالب توجه است. از بازی‌های آبی بگیر، تا هتل‌های لوکس و مدرن، از خرید بگیر تا رستوران‌گردی. در این شهر نیز به دلیل مراجعه زیاد مردم و مسافرانی که برای استراحت سفر کرده‌اند رستوران‌های متعددی ساخته شده است که برای همه سلیقه‌ها گزینه‌هایی دارد. غذاهایی که در کیش می‌توان امتحان کرد بسیار متنوع است، اما محبوبیت غذاهای دریایی رستوران‌های این منطقه بسیار زیاد است و به‌نوعی غذاهای دریایی بیشتر از هرنوع غذای دیگری می‌طلبد. لابستر، ماهی شکم پر، میگو و میگو پلو، سمک مشوی و مضروبه از جمله غذاهای دریایی محبوب کیش است که تقریبا در تمام رستوران‌های شهر می‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

البته امتحان کردن غذاهای دیگری مانند شیشلیک، برگ گوسفندی مخصوص، ‌ جوجه، دیزی و حتی انوع فست فود نیز لذت خاص خود را دارد. از جمله رستوران‌ های کیش که در آن‌ها می‌توانید انواع غذاهای خوش‌طعم و را امتحان کنید، می‌توان به رستوران ساحلی میر مهنا، رستوران شاندیز، رستوران سنتی بابا قدرت، رستوران پایاب کیش، رستوران، توتی فروتی، رستوران انرژی و فودکورت دامون اشاره کرد.

گشت و گذاری در رستوران های اصفهان

بریان یکی از اصیل‌ترین غذاهای سنتی اصفهان

اصفهان جزء شهرهایی‌ست که غذاهای سنتی بسیاری را می‌توان در آنجا امتحان کرد. غذاهای مخصوص اصفهان هرکدام عطر و طعم خاص خود را دارند و معروف‌ترین غذای آنجا یعنی بریان را نمی‌توان هیچ کجای دیگر با همان کیفیت و همان طعم پیدا کرد. بریان جزء اصیل‌ترین غذاهای سنتی اصفهان است که با روش خاصی طبخ می‌شود و آن را می‌توان در بعضی از رستوران‌های این شهر با بالاترین کیفیت پیدا کرد. یکی دیگر از غذاهای سنتی اصفهان که خود مردمش به عنوان پیش‌غذا سرو می‌کنند، خورش ماست است که طعم بی‌نظیری دارد.

رستوران ‌های اصفهان کم نیستند اما در این بین رستوران شهرزاد، رستوران نقش جهان، رستوران خوانسالار، کافه رستوران هرمس، رستوران آراخوان اصفهان و بریانی اعظم و بریانی شاد محبوبیت زیادی دارند و غذاهای سنتی اصفهان را می‌توان با بالاترین کیفیت در این رستوران‌ها امتحان کرد. فضای این رستوران‌ها هم سنتی و هم مدرن هستند و برای همه سلیقه‌ها گزینه‌های زیادی دارند.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *