متروپولیتن ؛ پرکارترین متروی اروپا

در کلانشهر پاریس، سیستم حمل و نقل عمومی نقش عمده‌ای در جا به جایی افراد دارد و تجربه گردشگری لذت‌بخش و بی‌نظیری را برای شهروندان پاریسی و مسافران فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاریس یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی جهان است که سیستم حمل‌ونقل کارامد و متنوعی دارد، به گونه‌ای که در هر گوشه‌ از شهر پاریس می‌توان یک ایستگاه مترو یا تراموا پیدا کرد. جالب است بدانید قطار شهری پاریس، دومین قطار قدیمی دنیاست که ۱۶ خط و ۳۰۰ ایستگاه بزرگ دارد که حمل و نقل درون شهری راحتی را برای شهروندان پاریس و گردشگران این شهر فراهم می‌کند. دوچرخه‌ها نیز سهم بزرگی از حمل و نقل عمومی پاریس را به خود اختصاص دادهاند و نقش مهمی را در ایجاد هوای پاک ایفا می‌کنند. در این گزارش شما را با سیستم حمل و نقل جامع شهر پاریس آشنا می‌کنیم;

متروپولیتن ؛ پرکارترین متروی اروپا

مترو پاریس، بخشی از سامانه حمل و نقل شهری است که در فرانسه آن را به نام متروپولیتن می شناسند. نخستین خط متروی پاریس در سال ۱۹۰۰ راه اندازی شد. متروی این شهر شامل ۱۶ خط، عموما زیرزمینی و به طول ۲۱۴ کیلومتر است که در مجموع دارای ۳۰۳ ایستگاه بوده و با توجه به کاربرد چندگانه بعضی از ایستگاه‌ها در ۲ یا چند خط، تعداد کل ایستگاه‌ها به ۳۸۴ ایستگاه می‌رسد. همچنین متروپولیتن ، بیشترین فضای ایستگاه‌ها را در بین متروهای جهان دارد، به گونه‌ای که مجموع مساحت ۲۴۵ ایستگاه این مترو به ۴۱ کیلومتر مربع می‌رسد. این مترو روزانه بیش از ۴٫۵ میلیون نفر را جابجا می‌کند و پس از متروی مسکو پرکارترین مترو اروپا محسوب می‌شود. این مترو با بیش از ۷ هزار کیلومتر طول، سومین مترو گسترده جهان است که فروش بلیت در آن به دو صورت ساده و هوشمند انجام می‌گیرد.

blank

تراموا، اتوبوس و قطار شهری

اتوبوس، بزرگ‌ترین سیستم حمل و نقل پاریس است. این شهر دارای بیش از ۳۵۰ خط اتوبوس و ۱۲هزار ایستگاه اتوبوس است که تقریباً در تمامی خیابان‌های پاریس به فاصله‌های بسیار کمی از یکدیگر می‌توان ایستگاه‌های آن را پیدا کرد. قطار داخل شهری با نام “RER” از دیگر سیستم های حمل و نقل پاریس است که دو طبقه بوده و اغلب برای رفتن به حومه‌ی پاریس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطار دو طبقه، پنج خط دارد که با خطوط مترو تلاقی دارند. تراموا یکی دیگر از قدیمی ترین سیستم های حمل و نقل در پاریس، است. تراموای پاریس ۹ خط و حدود ۲۰۰ ایستگاه دارد. مسیر اصلی ترامواها در پاریس نواحی شرقی و غربی این شهر است که البته در نواحی مرکزی کم‌تر می‌توان ایستگاه تراموا پیدا کرد.

blank

دوچرخه‌های پاریسی همیشه در دسترس است

یکی دیگر از انتخاب های هیجان انگیز برای رفت و آمد در پاریس، اجاره دوچرخه است. حمل‌ونقل با دوچرخه در پاریس از سال ۲۰۰۷  آغاز به کار کرد که برای همه به ویژه شهروندان پاریس بسیار راحت‌تر و جذاب‌تر از دیگر راه‌های حمل و نقل است. ایستگاه‌های دوچرخه به فاصله‌های ۳۰۰ متری یکدیگر در پاریس وجود دارند اما یکی از نقاط قوت دوچرخه سواری در پاریس در دسترس بودن آن است، به گونه‌ای که در بیشتر کوچه‌های پاریس و حتی مناطق دور افتاده‌ شهر می‌توان ایستگاه‌های دوچرخه پیدا کرد. هم‌چنین گردشگران و شهروندان می توانند از نزدیکی محل اقامت خود دوچرخه‌ای را تحویل گرفته و در هر ایستگاه دیگر آن را تحویل دهند.

منبع:ایمنا

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *