محلات،قطب صنعت گل ایران

ایران با دارا بودن آب وهوای چهارگانه دارای مناطق زیبا و بکری می‌باشد که چشم هر بیننده ای را جلب می نماید و بعضی از مناطق کشور با داشتن خاک های بسیار حاصلخیز می‌‌تواند قطب گردشگری وصنعتی گردد. در ذیل شما را با  هلند ایران که قطب تولیدات بهترین‌ گل‌های زینتی بوده و آن را با نام محلات می‌شناسیم ، آشنا می‌کنیم. این منطقه با داشتن باغات بسیار زیاد هرساله مسافران زیادی را به خود می بیند و با صادرات گل به اکثر کشورهای اروپایی و آسیایی به یکی از مراکز اقتصادی تبدیل شده است و از این‌رو محلات به قطب صنعت گل ایران شهرت یافته است.

محلات

شهرستان محلات با دو هزار و ۷۹ کیلومتر مربع مساحت در جنوب شرقی استان مرکزی در حد فاصل شهرهای اراک ،آشتیان، دلیجان، ‌خمین و اصفهان و قم قرار‌دارد. این شهرستان از یک بخش مرکزی و دو دهستان تشکیل شده که مرکز آن شهر محلات بوده است .عمده‌ترین فعالیت اقتصادی این منطقه پرورش گل‌های زینتی است که هر ساله با صادرات آن میلیون‌ها دلار به اقتصاد ایران کمک می نماید و باعث رشد وشکوفایی منطقه و هم‌چنین ایجاد اشتغال وتولید می‌گردد از این رو به هلند ایران معروف است.

محلات،قطب صنعت گل ایران

این شهر نه تنها یکی‌از زیباترین مناطق کشور بوده بلکه یکی از دوست داشتنی‌ترین شهر‌ها نیز می‌باشد. در کنار آب وهوای مطلوب،طبیعت سرسبز ،مناطق گردشگری طبیعی وآثار باستانی هر ساله میزبان جمع کثیری از گردشگران خارجی و داخلی می‌باشد. همچنین به دلیل تنوع گل‌های رنگارنگ وبا عطر خوش آن گوشه‌ای از بهشت را تجسم می‌نمایدکه این موضوع سبب گردید به یکی از جاذبه های گردشگری مهم کشور تبدیل گردد.

سرچشمه محلات

شهرستان محلات دارای یکی از محبوب‌ترین سرچشمه های ایران بوده که در مرتفع‌ترین نقطه این شهر قرار گرفته است.

اهمیت این پدیده طبیعی از گذشته‌های دور تا به امروز مورد توجه بوده است چرا که ضمن تامین آب کشاورزی،تولید آب شرب منطقه را به عهده دارد.این جاذبه طبیعی با درختان چنار کهنسال همراه با آبنما در دل پارکی زیبا با درختان متعدد باعث جذب توریست و گردشگر می‌گردد.

آبگرم محلات

چشمه آبگرم جوشان محلات با خاصیت درمانی وتفریحی یکی از محورهای اصلی گردشگری در این شهرستان می‌باشد. با توجه به سابقه طولانی این چشمه که در کتاب‌های متعدد به خواص درمانی آن اشاره شده است باعث رونق منطقه گردیده است و با به روز‌کردن آن در کنار هتل‌های ساخته شده بسیار شیک مسافران زیادی را به خود جلب می‌نماید.این چشمه که در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شرق محلات در کنار ارتفاعات بلند منطقه قرار دارد در آینده نزدیک با ساخت تلکابین،چشمه و پارک سرچشمه به یکی از  قطب‌های توانمند گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

blank

ترکیبات آب این چشمه شامل سولفات کلسیک و از دسته آب‌های هیپرترمال است و در درمان بیماری نقرس و بیماری‌های کبدی ،صفراوی،کلیوی و دستگاه گوارش موثر است.

از نقاط دیدنی دیگر این شهرستان می‌توان به آتشکده آتش‌کوه که بنای باقی مانده از دوره ساسانیان بوده و همچنین روستای تاریخی خورهه، امامزادگان محلات و کوچه باغ‌های پولگان اشاره نمود.

منبع خبر:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *