بندرعباس

معرفی شهر بندرعباس ‌به عنوان پایتخت گردشگری دریایی ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از برگزاری جشنواره ملی غذاهای دریایی در بندرعباس خبر داد و گفت: ‌قصد داریم از همین رهگذر شهر بندرعباس را به عنوان پایتخت گردشگری دریایی کشور معرفی کنیم.‌

رضا برومند در جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس که به منظور تعامل و هم‌اندیشی میان شورا و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد اظهار داشت: در یک سال گذشته توجه خاصی به صنایع دستی داشتیم چرا که بیشترین تناسب را با اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری دارد و از طرف دیگر این صنایع به عنوان بنگاه های زودبازده معروف هستند.

وی افزود: در ثبت آثار ملی از سال گذشته تا کنون  ۶ اثر طبیعی استان از جمله گنبدهای نمکی بستک ثبت کرده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: در باقی حوزه‌ها نیز رشد قابل قبولی داشته‌ایم از جمله ثبت ملی ۱۰ اثر ناملموس، ثبت ملی ۷ اثر منقول و ۱۹ مورد نیز تعمیر و مرمت آثار تاریخی را در یک سال گذشته شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به مرمت اشیا تاریخی و رشد چشمگیر این مسئله در یکسال گذشته گفت: مرمت اشیا تاریخی تا پیش از مهرماه ۹۷ تنها ۵۰ مورد بوده که این رقم در یکسال گذشته به ۲۰۰ مورد رسیده است.

برومند با اشاره به تسهیل امور مربوط به جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری استان گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری در یکسال گذشته ۱۳ صدور مجوز ایجاد داشته‌ایم و صدور موافقت اصولی نیز به حدود ۸۲ مورد رسیده است، در این حوزه با کاهش استعلام‌ها امور مربوط به سرمایه‌گذاری تسهیل شده است.

وی برگزاری جشنواره استانی هرمزگان من را یکی از کارهای خوب در حوزه شناسایی اماکن دارای ظرفیت گردشگری در استان برشمرد و افزود: در یکسال گذشته علی‌رغم هجمه‌های فراوان توانستیم جشنواره انبه و یاسمین گل میناب را برگزار کنیم، در سال جاری ۷ رویداد ملی در کشور برگزار می‌شود که جشنواره ملی غذاهای دریایی نیز به میزبانی هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار می‌شود و قصد داریم از همین رهگذر شهر بندرعباس را به عنوان پایتخت گردشگری دریایی کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: بندرعباس از مبدا گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده و رشد ۲۸ درصدی جذب گردشگر در سال جاری این ادعا را اثبات می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به افتتاح ۲ هتل و ۱۶ اقامتگاه بوم گردی در سال جاری اظهار داشت: امسال یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان جذب اعتبار برای مرمت اثار تاریخی داشتیم و امسال نیز می خواهیم ۶ میلیارد دیگر جذب کنیم.

برومند تصریح کرد: از شورای شهر و شهرداری می خواهیم با توجه به جابه جایی محل فروش ماهی، بازار ماهی فروشان فعلی را به بازارچه صنایع دستی و هنرهای بومی اختصاص دهند.

وی افزود: بندرعباس در لیست شهرهای خلاق قرار دارد و این بازارچه می تواند به عنوان برند حوزه صنایع دستی استان باشد.

برومند گفت: جهت ایجاد کیوسک های اطلاع رسانی گردشگری و صنایع دستی به اختصاص ۵ نقطه در شهر بندرعباس و برای نصب بیلبوردهای تبلیغاتی نیز به اختصاص ۵ نقطه در مبادی ورودی شهر بندرعباس (در مسیرهای حاجی آباد، میناب، بندر خمیر، فرودگاه و اسکله) نیاز داریم و امیدواریم شهرداری و شورای شهر با ما همکاری کنند.

وی در ادامه افزود: ساختمان کلاه فرنگی نیاز به مرمت و تعمیرات اساسی دارد ما در مجموعه میراث فرهنگی به دنبال تملک و تصاحب این ساختمان نیستیم تنها می خواهیم با مشارکت شهرداری و حوزه علمیه این ساختمان قدیمی و اثر تاریخی حفظ شود.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *