صنعت گردشگری

نیازمند پوست اندازی در صنعت گردشگری هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نیازمند پوست‌اندازی است، تاکید کرد: باید به این وضعیت کرونایی عادت کرده و برنامه جدید در صنعت گردشگری ارایه دهیم و مهندسی مجدد در حوزه گردشگری داشته باشیم.

“فریدون فعالی” عصر امروز ششم مهرماه در مراسم تشکیل دومین جامعه حرفه‌ای بوم‌گردی کشور در کرمان گفت: ویروس کرونا بیشترین آسیب را به حوزه گردشگری نه تنها کشور بلکه جهان وارد کرد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش گردشگری در اقتصاد دنیا عنوان کرد: در صنعت گردشگر شغل پایدار و توسعه پایدار داریم ضمن آنکه آسیبی به محیط زیست نیز نمی‌زند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در دوران شیوع کرونا بیشترین آسیب در بخشی اقتصادی، به حوزه گردشگری وارد شد و بیشترین آسیب در حوزه گردشگری را واحدهای بوم‌گردی دیدند که متاسفانه هنوز خیلی از آنها سرپا نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نیازمند پوست‌اندازی است، تاکید کرد: باید به این وضعیت کرونایی عادت کنیم و برنامه جدید در حوزه گردشگری ارایه داده و مهندسی مجدد در حوزه گردشگری داشته باشیم.

فعالی با یادآوری محدودیت‌های کرونایی بیان کرد: اولین گروهی که در ابتدای شیوع کرونا تعطیل شدند واحدهای بوم‌گردی بودند و از تمکین بوم‌گردی‌ها از این مصوبه تشکر می‌کنم و ما تصور می‌کردیم که این وضعیت ظرف ۲ ماه تمام می‌شود اما شاهد موج‌های دوم و سوم کرونا بودیم لذا باید با این وضعیت سازگاری پیدا کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گروشگری استان کرمان خطاب به مسئولین و متولین امر گردشگری گفت: یک دست صدا ندارد و همه مسئولین استان باید به کمک این بخش بیایند و باید مدنظر داشت که محور توسعه بسیاری از کشورها حوزه گردشگری است لذا باید نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

بهترین سناریو برای نجات صنعت گردشگری ایران در شرایط کرونایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *