باغ فتح آباد کرمان-گردشگری کرمان

هم درد گردشگری کرمان را می‌شناسیم و هم درمانش

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ما هم درد را می‌دانیم کجاست و هم درمان آن را می‌دانیم و فقط نیاز به توجه ویژه داریم. همانطور که در استان‌های دیگر درد را شناختیم و درمانش کردیم می‌توانیم درد گردشگری استان را تشخیص و با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها درمانش کنیم.

“فریدون فعالی” پیش از ظهر امروز نهم مهرماه در نشست فعالان گردشگری استان کرمان، با بیان اینکه به آینده باید امیدوار باشیم، تصریح کرد: وفاق و همدلی که در حوزه گردشگری در استان بوجود آمده، مهمترین دستاورد کاری من در استان کرمان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از این ویروس منحوس عنوان کرد: اگر شرایط عادی بود استان کرمان در حوزه گردشگری در سال جاری رشد و بالندگی خوبی را تجربه می کرد اما ما در این دوران هم بیکار ننشستیم و در حال تکمیل زیرساحت‌های حوزه گردشگری استان هستیم.

وی خطوط ارتباطی و حمل و نقل را یکی از شاخص های گردشگری برشمرد و اظهار کرد: پتانسیل‌های حمل و نقل خوبی در استان کرمان وجود دارد که باید از آنها نهایت استفاده را کرد.

فعالی با بیان اینکه تا کسی از نزدیک جاذبه‌های گردشگری استان کرمان، را نبیند نمی‌تواند آن را درک کند، تصریح کرد: در استان کرمان ظرفیت‌های اقامتی گردشگری خوبی داریم و همچنین باوجود تورهای گردشگری و راهنمایان گردشگری، لذا شاخص تجارت فعال در استان کرمان بسیار خوب است.

وی گردشگری معادن را یکی دیگر از برنامه های میراث فرهنگی استان کرمان دانست و بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های استان کرمان با برنامه‌ریزی مناسب استفاده کنیم و پروژه‌های متناسب با محیط‌های تاریخی در سطح استان کرمان در حال انجام است که در آینده نه چندان دور می توانیم شاهد رونق گردشگری استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، بیان کرد: تا چندی پیش بازار قلعه محمود متروکه بود که هم اکنون با کمک جهاددانشگاهی استان کرمان در حال احیای آن هستیم و به زودی این بازار به مرکز تجاری شهر کرمان تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید برآنکه آینده گردشگری استان را روشن می‌بینم، اظهار کرد: گردشگری نیاز به یک پوست اندازی و مهندسی مجدد دارد و در اسناد کلان کشور و استان باید به صنعت گردشگری نگاه ویژه ای شود

فعالی تاکید کرد: ما هم درد را می‌دانیم کجاست و هم درمان آن را می‌دانیم و فقط نیاز به توجه ویژه داریم. همانطور که در استان‌های دیگر درد را شناختیم و درمانش کردیم می‌توانیم درد گردشگری استان کرمان، را تشخیص و با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها درمانش کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

برترین جاذبه‌های گردشگری کرمان را بشناسیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *