هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ؛ زیرساخت‌های جدید حمل و نقل گردشگران بیشتری را به شهر آسمان‌خراشها می‌کشاند

هنگ‌ کنگ در حال حاضر توریسیتی‌ترین‌ شهر جهان است. سالانه ۳۰ میلیون نفر از این شهر دیدن می‌کنند که دوبرابر گردشگران پاریس است. ایستگاه راه آهن موسوم به «وست کولون»‌ West Kowloon Station در هنگ‌کنگ و پل جدید «هنگ‌کنگ-جوهای-ماکائو» زندگی میلیونها نفر را در هنگ کنگ و به ویژه در دلتای رودخانه‌ پرل -که یکی از شلوغ‌ترین مناطق حمل و نقلی در سراسر جهان به شمار می‌رود- متحول کرده است. در این گزارش اسپات لایت تاثیر این ساختار و چشم انداز آینده آن را بررسی می‌کنیم.

«پل هنگ‌ کنگ-جوهای-ماکائو امتحانش را برای مواجهه با طوفان‌های شدید پس داده است»

پل جدید هنگ کنگ جوهای ماکائو طولانی ترین پل دریایی در سراسر جهان است که هنگ کنگ، جوهای و ماکائو را به هم متصل می‌کند. با فولادی که در ساخت این پل به کار رفته است می توان ۶۰ برج ایفل ساخت. این پل ۵۵ کیلومتری دریایی در کنار یک جزیره مصنوعی ساخته شده و دارای یک تونل ۷ کیلومتری برای عبور کشتی است.

ریموند کنگ مدیر این پروژه درباره ویژگی‌های پل «هنگ‌کنگ-جوهای-ماکائو» می‌گوید:‌ «قبل از ساختن این پل تمام کسانی که می‌خواستند بین این سه شهر رفت و آمد کنند می‌بایست مسیری بیش از ۲۰۰ کیلومتر را می پیمودند. طی کردن جاده‌های شلوغ چهار ساعت طول می‌کشید. این پل فاصله این سه شهر به ۶۵ کیلومتر رسانده است.»

EURONEWS
نمایی از پل ماکائو-جوهای-هنگ‌کنگEURONEWS

۷۰ میلیون نفری که در این منطقه رو به رشد زندگی می‌کنند با عبور از این پل می‌توانند به سرعت و به راحتی به مرکز مالی هنگ کنگ و جزیره ماکائو سفرکنند. این پل می‌تواند ۱۲۰ سال عمر کند و توانایی مقاومت در برابر زلزله‌‌های شدید و طوفان‌های سهمگین را دارد.

ریموند کنگ می‌افزاید:‌ «این پل همچنین باعث بهبود تعاملات مالی، تجاری و فرهنگی و گردشگری بین سه شهر خواهد شد. آخرین طوفانی که در اینجا رخ داد در ماه سپتامبر بود و یک ماه بعد از آن توانستیم پل را افتتاح کنیم. در نتیجه پل در مواجهه با طوفان‌های شدید امتحانش را با نمرهٔ عالی پس داده است.»

پل به امکانات ترانزیتی نیز مجهز است. روزانه ۶۰ هزار مسافر بین هنگ کنگ و سرزمین اصلی از مرکز عبور می‌کنند.

زیبایی‌شناسی ایستگاه راه‌آهن «وست کولون»

ایستگاه راه آهن وست کولون West Kowloom Station در قلب هنگ‌کنگ در ماه سپتامبر افتتاح شد. قطارهای سریع‌السیر این ایستگاه روزانه ۱۲ میلیون نفر را جابه‌جا می کنند.

آندره برومبرگ، معمار این ایستگاه راه آهن اهل کلرادو است. او می‌گوید: «این ایستگاه برای ترکیب همه این خطوط ارتباطی و آوردن آنها به یک پایانه است. بنابراین نکته‌ٔ جالب و زیبای این طرح همین همگرایی است: این که همهٔ قطارها به یک‌جا بیایند و روبروی این نمای زیبای شهر زیر آسمان توقف کنند.»

جیسون وانگ، رئیس شورای صنعت گردشگری هنگ کنگ است و می‌گوید:‌ «در حال حاضر به لطف این پل در عرض سه ساعت به دلتای رودخانه پرل و شهرهای آن دسترسی پیدا می‌کنید. به نظرم این پیشرفت فوق‌العاده است.»‌

او در این باره که زیرساخت‌های جدید حمل و نقل در هنگ‌کنگ چه تاثیری بر رونق گردشگری آن خواهد داشت، می‌گوید:‌ «گردشگرانی که برای شرکت در کنفرانس یا کنگره بین‌المللی به هنگ کنگ می‌آیند، گاهی ممکن است بخواهند با استفاده از فرصتهایی که سفر در اختیارشان قرار می‌دهد، جاذبه های مهم گردشگری منطقه را کشف کنند؛ یا سفرشان را طولانی کرده و برای یک تعطیلات آخر هفته، به جاهای دیگر سفر کنند.»

هنگ کنگ از جنبه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری مورد توجه است؛ زیرساخت‌های جدید حمل و نقل گردشگران بیشتری را به شهر آسمان خراش‌ها خواهد کشاند.

منبع:یورو نیوز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *