موزه آبگینه تهران-واکسن کرونا

واکسن کرونا به موزه‌ها رسید

به دنبال اعلام رسته‌های شغلی جدید در اولویت واکسیناسیون واکسن کرونا، مدیرکل موزه‌ها در ایران خبر داد که تمام شاغلان در موزه‌ها، محوطه‌ها و سایت‌های تاریخی و موزه‌داران خصوصی در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

ستاد ملی کرونا به تازگی گروه جدیدی از مشاغل را در اولویت واکسیناسیون قرار داده است که شاغلان گردشگری و موزه‌ها نیز در این گروه قرار گرفته‌اند. محمدرضا کارگر ـ مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی ـ گفت که ستاد ملی مبارزه با کرونا با واکسیناسیون کارکنان موزه‌های زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت کرده است و ما اسامی همه شاغلان در این بخش، حتی محوطه‌های تاریخی را که بازدیدکننده دارند به وزارت بهداشت و ستاد کرونا در تهران اعلام کرده‌ایم.

او یادآور شد: با توجه به این‌که در برخی از شهرها، متناسب با رده سنی، واکسیناسیون با سرعت بیشتری پیش رفته و ممکن است بسیاری از مشاغل حتی در اولویت واکسیناسیون، قبلا مشمول رده سنی شده و واکسن را تزریق کرده باشند، بنابراین قرار شد موضوع از طریق ستادهای استانی کرونا پیگیری شود. ما اسامی کارکنان موزه و موزه‌دارانی را که هنوز مشمول رده سنی نشده‌اند به ستاد کرونا اعلام کرده‌ایم و برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی بعدی از طریق آن‌ها انجام می‌شود.

او درباره واکسیناسیون نگهبانان، کارگران و کارشناسان محوطه‌های تاریخی اظهار کرد: همه این مشاغل در نامه‌نگاری و پیگیری‌های ما برای واکسیناسیون مدنظر بوده‌اند. هر محوطه تاریخی که بازدیدکننده دارد به نوعی موزه محسوب می‌شود و ما واکسیناسیون آن‌ها را نیز پیگیری کرده‌ایم.

کارگر همچنین از پیگیری برای بازگشایی موزه‌ها خبر داد و گفت: موزه‌ها در حال حاضر در گروه دوم مشاغل قرار دارند که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در شهرهای نارنجی می‌توانند باز شوند و به فعالیت خود ادامه دهند، ولی ما درحال پیگیری هستیم تا موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی مورد بازدید، در «گروه شغلی یک» قرار گیرند، نامه‌نگاری‌های آن نیز انجام شده است و باید بررسی‌های بعدی توسط ستاد ملی کرونا انجام شود. البته ما امیدواریم با سرعت گرفتن واکسیناسیون، دیگر شاهد اوج گرفتن کرونا و قرمز و نارنجی شدن شهرهای کشورمان نباشیم.

موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ پس از ماه‌ها تعطیلی باز شده بودند، از ۱۸ فروردین ماه با اوج گرفتن ویروس کرونا در کشور دوباره بسته شدند. هم‌اکنون موزه‌ها طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز اجازه فعالیت ندارند و همچنان تعطیل‌اند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

تسریع دیجیتالی‌شدن گذرنامه ها با واکسن کووید-۱۹

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *