احیای ارگ

وعده میراث فرهنگی برای احیای ارگ

معاون میراث فرهنگی کشور در بازدید از پردیس ارگ معاونت صدا وعده داد که به منظور احیای ساختمان‌های ارگ و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این مجموعه را یاری کند.

به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، در این دیدار محمدحسن طالبیان – معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی – با هیأت همراه از پردیس ارگ معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند که علت این دیدار بررسی امکانات برای تاسیس موزه صداوسیما بود.

طالبیان همچنین در حاشیه ضمن بازدیدی از اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش با هنرمندان و فرایند تولید نمایش رادیویی آشنا شد.

در ادامه این بازدید، معاون میراث فرهنگی، ارگ رادیو را از قدیمی‌ترین بناهای موجود صداوسیما و میراث فرهنگی دانست و قول مساعد داد که در جهت احیای مجموعه ساختمان‌های ارگ و ساختمان‌های اداره کل هنرهای نمایشی رادیو همکاری‌های لازم را انجام دهد.

محسن سوهانی، مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش نیز بر اهمیت و لزوم و حفظ مجموعه هنرهای نمایشی رادیو به عنوان یکی از میراث‌ مهم فرهنگی و ملی از نظر سرمایه انسانی و میراث ساختمانی تاکید و ابراز امیدواری کرد که با رایزنی‌ها و عقد تفاهم‌نامه فی‌مابین، مجموعه تاریخی ارگ و ساختمان‌های مربوط به اداره کل هنرهای نمایشی رادیو حفظ شود و ارتقا پیدا کند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

ارگ باستانی بیاضه همچنان استوار

ارگ دولت‌آباد اسفراین، بنایی تاریخی با الگوبرداری از شهر بلقیس

ارگ تاریخی میشیجان _حافظه تاریخی خمین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *