پارک ملی ناکورو در کنیا

پارک های ملی کنیا از مهمترین جاذبه های گردشگری شرق قاره آفریقا هستند. مجموعه پارک هایی که گنجینه ای از حیات وحش و طبیعت بکر و خارق العاده این سرزمین را در دل خود جای داده اند. در میان پارک های ملی کنیا، پارک ملی ناکورو شهرت بیشتری دارد.

شاید یکی از مهمترین دلایل انتخاب گردشگران به عنوان اولین پارک ملی کنیا برای بازدید، فاصله کوتاه ۱۴۰ کیلومتری آن با نایروبی پایتخت کنیا است. وجود دریاچه ناکورو در این پارک ملی بر جاذبه ها و زیبایی های این مجموعه افزوده است. دریاچه ناکورو یکی از بزرگترین پناهگاه فلامینگوها و ۴۰۰ نوع پرنده رنگارنگ است که با پرواز خود بر فراز این دریاچه چشم هر بیننده را محو دیدن خود می کند.

این دریاچه که وسعتی حدود ۱/۳ از پارک ملی ناکورو را در برگرفته، محل امنی برای زندگی باکتری ها و جلبک های سبز و آبی رنگ زیبایی است که باعث شده تا دریاچه به همین رنگ دیده شود.

دریاچه ناکورو در میان جنگل ها و آبشارهایی نهفته شده که زیستگاه گونه های جانوری کمیابی چون کرگدن های سیاه، سفید، پلنگ، زرافه است.

اگر برای لذت بردن از زیبایی های این پارک ملی راهی کنیا شدید حواستان باشد که برای دیدن زیبایی های آن باید به بخش جنوبی دریاچه ناکورو بروید، مطمئن باشید تنها در اینجا می توانید شانس دیدن کرگدن های وحشی را آن هم به صورت گروهی داشته باشید.

با حضور در پارک ملی ناکورو علاوه بر دیدن مستند زنده حیات وحش و دیدن صحنه شکار شیرها و پلنگ ها می توانید شاهد زندگی جمعی از خزندگان اعم از مارهای پیتون باشید که مشغول بالا و پایین رفتن از درختان و بازی کردن روی شاخه های درختان انبوه پارک هستند.

در سفر به کنیا و حضور در پارک ملی ناکورو همچنین می توانید از طبیعتگردی روی چمن زارهای زیبا، کوهنوردی در ارتفاعات سرسبز و یک پیکنیک دلچسب لذت ببرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *